וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרי נפגש עם פוטין ולברוב: "יכולים להביא לשינוי בסוריה"

שר החוץ האמריקני נפגש עם השניים במוסקבה, שם סוכם על חידוש השיחות הבינלאומיות לסיום המשבר בסוריה ביום שישי בניו יורק. מדינות המפרץ שוקלות שליחת כוחות מיוחדים לסוריה

עריכה: טומי שלז שפריר

שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי נפגש היום (שלישי) במוסקבה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, על מנת לדון בשיתוף פעולה בין המדינות בנוגע למשבר בסוריה. פוטין בירך את קרי, ומסר כי לאחר פגישתם של השניים בפריז לפני כשבועיים, בשולי ועידת האקלים הבינלאומית, שבמהלכה הציג הצד האמריקני כמה אפשרויות להמשך הפעילות בסוריה, "אני שמח על ההזדמנות להמשיך ולדון במגוון האפשרויות".

קרי הודה לפוטין על האירוח ועל ארגון פגישה עם שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב, והוסיף: "המאמץ לשיתוף פעולה חיובי, ואנו מעריכים את מה שנעשה עד כה". לדבריו של קרי, פוטין והנשיא ברק אובמה "התחייבו לנסות ולפתח ככל הניתן גישה להתמודדות עם המשברים באוקראינה ובסוריה". הוא טען כי "יחד, ארצות הברית ורוסיה יכולות להביא לשינוי משמעותי".

עוד בוואלה! NEWS:
איראן מכחישה: לא מסיגים את כוחותינו מסוריה
מרקל משנה כיוון: לא לתקיפות בסוריה, כן להגבלת מספר הפליטים
דיווח: עשרות הרוגים במתקפות של רוסיה וסוריה ברחבי המדינה

פגישת ג'ון קרי וולדימיר פוטין, מוסקבה, 15 בדצמבר 2015. רויטרס
"שמח על ההזדמנות להמשיך ולדון במגוון האפשרויות". קרי ופוטין, היום/רויטרס

הפגישות שקיימו אנשי מחלקת המדינה האמריקנית במוסקבה היום היוו הכנה לסבב השיחות הבינלאומי השלישי בנוגע למשבר בסוריה, שצפוי להיפתח ביום שישי הקרוב בניו יורק. במרכז המחלוקת בין הצדדים השונים המעורבים בשיחות, עתידו של הנשיא בשאר אסד, שזוכה לתמיכת הקרמלין. בשבוע שעבר, נפגשו בריאד, בירת ערב הסעודית, 34 ארגוני אופוזיציה, שמינו נציבות משותפת שתייצג אותם בשיחות הפוליטיות לסיום המשבר בסוריה.

בתוך כך, שר החוץ של ערב הסעודית, עאדל אל-ג'ובייר, אמר היום כי ריאד, יחד עם מדינות נוספות במפרץ הפרסי, דנות באפשרות של שליחת כוחות מיוחדים לסוריה, במסגרת המאבק נגד ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). לדבריו, הדיונים נועדו להבהיר את הצרכים ואת המטרות של מבצע כזה, והוסיף כי ההחלטה צפויה להתקבל בשבועות הקרובים. אל-ג'ובייר קרא למוסקבה להפעיל לחץ על אסד ועל משטרו, על מנת להביא לסיומה של מלחמת האזרחים בסוריה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
נציגי האופוזיציה הסורית בוועידה בריאד, 10 בדצמבר 2015. ריאד, צילום מסך
ועידת ארגוני האופוזיציה בערב הסעודית, בשבוע שעבר/צילום מסך, ריאד

משרד ההגנה הרוסי חשף היום כי מטוסיו ביצעו תקיפות בשיתוף פעולה עם ארבעה ארגוני מורדים, במסגרת המאמצים להביא לאיחוד בין כוחות קואליציית הארגונים המתונים "צבא סוריה החופשי" לכוחות המשטר. "הפעילות הזאת נועדה לאחד את מאמצי הממשל עם מאמציהם של ארגונים אחרים, המעוניינים לשחרר את סוריה מטרוריסטים בינלאומיים", נמסר בהצהרה הרשמית שפורסמה טרם הגעתו של קרי.

במקביל, משרד ההגנה של צרפת מסר היום כי לראשונה, מטוסי קרב צרפתיים תקפו מטרות של "המדינה האיסלאמית" בעיראק ובסוריה בטילי שיוט ארוכי טווח. על פי ההודעה הרשמית, הטילים שוגרו ממטוסי קרב שבסיסיהם באיחוד האמירויות הערביות ובירדן. בכלי התקשורת בצרפת דווח כי עלות כל טיל כזה היא כ-850 אלף אירו. פריז הגבירה את פעילותה נגד דאעש לאחר מתקפת הטרור בפריז בחודש שעבר, שהביאה למותם של 130 בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully