וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרקל משנה כיוון: לא לתקיפות בסוריה, כן להגבלת מספר הפליטים

קנצלרית גרמניה הבהירה כי ברלין לא תספק סיוע צבאי נוסף לקואליציה נגד דאעש, בתגובה לדרישה אמריקנית לתגבור הכוחות. היא הבהירה כי ברצונה "להפחית באופן דרסטי" את מספר הפליטים במדינה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הבהירה אמש (ראשון) כי ברלין לא תספק סיוע צבאי נוסף לקואליציה הבינלאומית נגד ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), בהובלת ארצות הברית. "אני מאמינה שגרמניה ממלאת את חלקה, ואין צורך לדון כרגע בסוגיות חדשות שקשורות לנושא הזה", אמרה בריאיון לרשת ZDF.

זאת לאחר שביום שבת דיווח העיתון הגרמני "דר שפיגל" כי שר ההגנה של ארצות הברית אשטון קרטר העביר לממשלה הגרמנית אגרת, ובה ביקש מעורבות צבאית מוגברת מצד ברלין, שבוע לאחר שהפרלמנט אישר תכנית להצטרף למבצע הצבאי נגד דאעש בסוריה. דובר מטעם משרד ההגנה הגרמני אישר כי התקבל מכתב מוושינגטון, אולם סירב למסור פרטים על תוכנו.

עוד בוואלה! NEWS:
אשת השנה של "טיים" לשנת 2015: קנצלרית גרמניה מרקל
לקראת החורף: "אלפי ילדים פליטים באירופה בסיכון"
הושג הסכם: טורקיה תסייע בעצירת גל הפליטים ותקבל מיליארדים

ראש ממשלת טורקיה אחמט דאווטאולו וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בפסגת האיחוד האירופי-טורקיה בבריסל, נובמבר 2015. AP
מרקל לצד ראש ממשלת טורקיה דאווטאולו בוועידת האקלים בפריז/AP

הכוח הגרמני הנוכחי כולל שישה מטוסי "טורנדו", שנועדו לאבטח את נושאת המטוסים הצרפתית שארל דה גול, המוצבת לחופי סוריה, לצד כ-1,200 חיילים. עם זאת, גורמים בגרמניה הבהירו כי חיל האוויר לא יבצע תקיפות בשטח סוריה. לפני כשנה החלה גרמניה לחמש את הלוחמים הכורדים בעיראק, הנאבקים בדאעש, ושרת ההגנה אורסולה וון דר ליין אמרה בשבוע שעבר כי גרמניה תידרש לשלוח כוחות צבא גדולים יותר למדינות זרות, מבלי לפרט מעבר לכך.

בתוך כך, מרקל אמרה אמש בריאיון נוסף לרשת ARD כי היא מעוניינת "להפחית באופן דרסטי" את מספר הפליטים שיורשו להיכנס למדינה, בעקבות לחץ מצד גורמים רבים במפלגתה שקראו לה לקבוע מכסה. על פי ההערכות, קרוב למיליון פליטים נכנסו לגרמניה עד כה מתחילת שנת 2015.

מרקל, שהתמיכה בה נמצאת בשפל בשל הביקורת על התמודדותה עם משבר הפליטים, הכריזה כי תפעל בשיתוף עם טורקיה על מנת למגר את פעילותם של המבריחים. זאת בנוסף להעברת סיוע למחנות הפליטים הסורים בטורקיה, לבנון וירדן, והטלת מגבלות נוספות על הכניסה לגבולות האיחוד האירופי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
פליטים ממתינים בגבול בין יוון ומקדוניה. AP
כוחות זרים יפעלו נגדם? פליטים ממתינים בגבול בין יוון למקדוניה/AP

במקביל, בכירי האיחוד האירופי דנים בימים האחרונים בהצעה גרמנית-צרפתית להעניק לאיחוד את הסמכות לשלוח כוחות צבא לשטח המדינות החברות בו, במטרה להגן על גבולותיו. על פי ההצעה החדשה, הנציבות האירופית מעוניינת לאפשר להציב כוחות צבא ללא אישורן של המדינות. "אנו חושבים שהמצב הנוכחי דורש אמביציה מיוחדת", טען דובר מטעם הנציבות.

עם זאת, גורם דיפלומטי בכיר מסר: "ההצעה תיתקל בהתנגדות בצד מרבית המדינות החברות. אנו סבורים כי פתרון כזה יהווה הפרה בוטה מדי של ענייניה הפנימיים של כל מדינה". גורם נוסף טען: "הנציבות בוחנת את הגבולות שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully