וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמה חדשה: נשות רבנים יטפלו במקרי תקיפה מינית ואלימות במשפחה

16.12.2015 / 18:19

המשרד לשירותי דת מקדם את הכשרתן של הנשים למתן ייעוץ בתחומים אלה בשל היעדר הכלים המקצועיים בידי הרבנים בטיפול בסוגיות של הטרדה, תקיפה מינית, משברים וטראומה. יפה דרעי וציפי לאו, העומדות מאחורי היוזמה: "תפקידן יהיה לשתף הלאה את מה שיספרו להן"

הכנות לקראת חג הסוכות בבני ברק. ספטמבר 2015. ראובן קסטרו
"הרעיון הוא שבכל עיר יתנו מענה מקצועי ונכון"/ראובן קסטרו

המשרד לשירותי דת מקדם בימים אלו יוזמה שבמסגרתה יטפלו נשות רבנים ברחבי הארץ במקרים של הטרדות ותקיפות מיניות, והיום (רביעי) התקיים בירושלים יום עיון מיוחד שבו נכחו נשים להדרכות בנושאים כמו משבר וטראומה, תקיפות מיניות במשפחה, פגיעות בילדים ואלימות במשפחה. מקורה של היוזמה הוא ברבני ערים, יישובים ושכונות, שנדרשו לטכס עצה ולהתמודד עם בעיות משפחתיות שונות של אנשי קהילותיהם, אך נתקלו במקרים שעבורם לא היו בידיהם הכלים וההכשרה הראויים.

נוסף ליום העיון, עבור יישום היוזמה הוקם פורום "נשות הרבנים", שבמסגרתו יוכשרו כ-600 מנשות הרבנים בארץ להענקת טיפול מקצועי. גורם במשרד לשירותי דת הסביר כי הרצון להכשיר נשים לתפקיד נובע מחוסר הנוחות שעלולות לחוש נשים או נערות בשיחה עם רב. "לעתים אישה מתקשה לדבר עם רב בנושאים רגישים, ובמקומם יוכלו נשותיהם לעזור", אמר. "הרעיון הוא שבכל עיר יתנו מענה מקצועי ונכון לטיפול בבעיות מהסוג הזה".

עוד בוואלה! NEWS:
סרטון התגובה של "שוברים שתיקה": "אם תרצו" ממומנת בידי אנטישמים
תוקפת סדרתית: המתנחלת מחברון שלוקחת את החוק לידיים
בגלל שפכי הרשות הפלסטינית: זיהום ודגים מתים בנחל אלכסנדר

יפה דרעי, רעייתו של השר אריה דרעי (ש"ס), וציפי לאו, רעייתו של הרב הראשי דוד לאו, העובדות יחד עם המשרד לשירותי דת על היוזמה החדשה, הסבירו כי המטרה היא לתת לנשות הרבנים "את הכלים לדעת לאן לכוון". לדברי לאו, "התפקיד שלנו הוא יותר להקשיב ופחות לטפל". דרעי הוסיפה: "תפקיד נשות הרבנים הוא לשתף הלאה את מה שהנשים מספרות להן. הפתיחות, החשיפה והכוח שהכנס היום נתן לנשים, יגרום לכך שמה שהיה הוא לא מה שיהיה".

"היוזמה חשובה ומבורכת ונדאג לטפח ולמנף אותה בכל דרך", אמר השר לשירותי דת, דוד אזולאי. "המטרה היא שנשות הרבנים בכל עיר יתנו מענה מקצועי ונכון לטיפול בבעיות מסוג זה כחלק מתפקידם הציבורי הקדוש. יום עיון זה הוא ביטוי ראשון לתחילתה של תכנית נצרכת זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully