וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבר זוכה מתקיפת חברו לשעבר בבית עלמין - כי שם משפחתו כהן

17.12.2015 / 11:00

בית משפט השלום בירושלים זיכה איש עסקים מוכר תושב העיר, שנאשם כי נגח בחברו בעת אזכרה לאחיו וגרם לו לחבלות. השופט הסתמך בין היתר על האיסור התורני: "הוא כוהן, לא ייתכן שהיה בקרבת קברים"

בית נקופה. ויקיפדיה, אתר רשמי
איש העסקים נגח בעוצמה בפני הנאשם. בית נקופה/אתר רשמי, ויקיפדיה

בית משפט השלום בירושלים זיכה לפני כשבועיים איש עסקים מוכר, תושב העיר, מתקיפת חברו לשעבר בבית העלמין שבבית נקופה בשנת 2012. זאת, לאחר שהצביע על סתירה בעדות המתלונן ועדת התביעה: העובדה כי שם משפחתו של הנאשם הוא כהן, לצד טענת התביעה כי "הגיח מכיוון הקברים" - מקום בו נאסר עליו לשהות לפי היהדות.

"כידוע, על כוהנים נאסרה הכניסה לבית הקברות בשל טומאת המת השורה במקום", הסביר השופט שמואל הרבסט. "הנאשם הינו כוהן ועל כן הגרסה שהוצגה על ידי העדה, שלפיה הוא הגיח מאחור 'מכיוון הקברים', סותרת לא רק את גרסת המתלונן עצמו, אלא גם את האיסור התורני המופנה כלפי כוהנים".

נגד הנאשם נטען כי הגיב באלימות לאחר שהמתלונן צעק עליו לעזוב את בית העלמין, שבו נערכה באותה עת אזכרה לאחיו. על פי כתב האישום, איש העסקים נגח אז בעוצמה בפני הנאשם וגרם לו לחבלות חמורות.

לקריאה נוספת:
הליגה נגד השמצה נגד קמפיין "השתולים": "הסתה שחוצה את הגבול"
הכול בידי בג"ץ: בתום מאבק עיקש, היום ייחתם מתווה הגז
ג'ודי ניר מוזס על הטענות נגד השר שלום: "לא אשתוק, גם אם אכנס לכלא"

אילוסטרציה. ShutterStock
"הנאשם הגיח מכיוון הקברים". בית עלמין/ShutterStock

חברתו של המתלונן העידה כי הנאשם הגיח לעבר המתלונן "מכיוון הקברים" וכי גם אחיו של הנאשם נגח במתלונן. מנגד, טען הנאשם כי החבלות שאכן נגרמו לחברו לשעבר הן תוצאה של אלימות מצד בני משפחה אחרים ששהו באזכרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

בית המשפט אמנם שלל את גרסת התביעה בשל האיסור הדתי, אך גם לא קיבל את גרסת הנאשם שלא נגח במתלונן מעולם בנימוק של הבדלי הגובה בין השניים. לבסוף, החליט לזכות את הנאשם מחמת הספק.

"בית המשפט זיכה את הנאשם לאחר שהצגנו ראיות חד משמעיות שלפיהן תיאורי עדי התביעה שקריות מתחילתן ועד סופן", אמר סנגורו של הנאשם, עו"ד אריאל עטרי. "בין היתר, טען המתלונן כי הנאשם, שהוא כוהן שומר מצוות, יצא מבית הקברות ותקף אותו - דבר שכמובן אינו מתקבל על הדעת. כל אלה, בשילוב חקירה פושעת ומגמתית של המשטרה, שימשו בסיס לפסק דין המנומק שזיכה את הנאשם מכל אשמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully