וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדענים: "רכבת הזהב הנאצית" אינה קיימת במציאות

לפני ארבעה חודשים היה נראה כי האגדה האורבנית, לפיה החביאו הנאצית רכבת ובה זהב ותכשיטים בפולין, מתבררת כנכונה, לאחר שגורם רשמי במדינה טען כי "99% שנמצאה הרכבת". אלא שקבוצת מדענים שחקרה את הנושא צננה את ההתלהבות

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

ארבעה חודשים לאחר שהוכרז בחגיגיות כי "רכבת הזהב הנאצית" האגדית קיימת במציאות וטמונה במנהרה מבוצרת בדרום פולין, אתמול (שלישי) הודיעו המדענים שחקרו את האזור כי לפי כל הממצאים שבידיהם אין כל סימן לקיומה. "אין רכבת", אמר פרופ' יאנוש מאדיי מהאקדמיה למדעים ולטכנולוגיה בקרקוב, במסיבת עיתונאים שערך בעיר ולבז'יך, שם נחשד כי נמצאת הרכבת.

"רכבת הזהב" נחשבת לאגדה אורבנית במשך עשרות שנים, מאז היעלמותה לכאורה בסוף מלחמה העולם השנייה, לפני 70 שנה. על פי הסיפורים, הרכבת נטמנה על קו מסילת הרכבת בין הערים ורוצלב לוולבז'יך , בתחילת שנת 1945, ובה זהב, תכשיטים, כלי נשק וחפצי אומנות גנובים.

עוד כתבות מהעולם:
קוריאה הצפונית: מאסר עולם לכומר קנדי בגין "פשעים נגד המדינה"
טראמפ בעימות הרפובליקני: "אבנה גדר עם מקסיקו, כמו בישראל"
"טבח" בצפון ניגריה: מאות שיעים נהרגו מירי כוחות הביטחון

מערכת גישה תת-קרקעית שנבנה על ידי הנאצים בפולין, כפי שצולם במרץ 2012. AP
מערכת גישה תת-קרקעית שנבנה על ידי הנאצים בפולין/AP

באוגוסט טענו פיוטר קופר ואנראס ריכטר, שני "מגלי אוצרות" חובבנים, כי איתרו את הרכבת מתחת לאדמה. הם טענו כי אורכה הוא 92 מטרים והיא נמצאת בתוך מנהרה בגובה של שמונה מטרים וברוחב של חמישה עד שישה מטרים. הדבר קיבל חיזוק משמעותי לאחר שסגן שר התרבות והאוצר הכללי של פולין, פיוטר זוכובסקי, אמר כי "יש הסתברות של יותר מ-99% שהרכבת הזו אמיתית". התגלית עוררה עניין בעולם ורבים הגיעו לעיר ולבז'יך עם גלאי מתכות במטרה למצוא את האוצרות ולהתעשר במהירות.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
האזור שבו ככל הנראה נמצאת "רכבת האוצרות" הנאצית בפולין, בסמוך לעיר ולבז'יך, אוגוסט 2015. AP
האזור בפולין שבו ככל הנראה נמצאה הרכבת/AP

מאדיי צנן את התלהבות הציבור, ושלל את דבר הימצאות הרכבת לאחר שקבוצת מדענים שהתה חודש באתר. המדענים המומחים לענייני כרייה ומכרות השתמשו בגלאי מתכות, תמונות ממצלמות טרמיות ומכ"מים כדי שיסקרו את האור, וקבעו כי אין סיכוי שהרכבת נמצאת במקום.

עם זאת, קופר התעקש ואמר לאחר מסיבת העיתונאים כי "אנו מאמינים כי ישנה רכבת". "הממצאים של המדענים שונים משלנו בגלל השוני בגישה המטודולוגית", ציין. מאדיי אמר כי הוא מכבד את העבודה של שני החובבנים, אך ציין כי ייתכן שהממצאים של גלאי המתכות שלהם הושפעו מקווי החשמל הנמצאים מעל לקו הרכבת באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully