וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממונה על עברייני מין בסנגוריה: "מרגישה אמפתיה כלפי אורן קורידו"

דב גיל-הר

19.12.2015 / 20:40

בריאיון לאולפן וואלה! NEWS הסבירה הקרימינולוגית ענת משיח כי "המדינה לא מציעה פתרונות לעברייני מין הסובלים מלקות שכלית או נפשית-גבולית". לדבריה, אורן קורידו, שהואשם השבוע בהחזקת חומרי תועבה והפרת צו פיקוח, הוא "קורבן של החיים"

עריכה: ניר חן

"יש לי אמפתיה כלפי אורן קורידו ודומיו", אמרה בריאיון לוואלה! NEWS ענת משיח, קרימינולוגית הממונה על תחום עברייני המין בסנגוריה הציבורית, שמלווה את הנאשם זה מספר שנים. השבוע הוגשו כתבי אישום נגד האחים אורן ושלומי קורידו בגין החזקת חומרי פדופיליה. השניים, כך נטען, החזיקו בעשרות סרטים שבהם נראים קטינים מקיימים מגע מיני. אורן אף הואשם בהפרת צו פיקוח, לאחר שנפגש לכאורה עם ילדים בדירתו. יחד עם זאת, קורידו לא הואשם בביצוע עבירות מין.

"הם קורבנות של החיים", הסבירה משיח והוסיפה כי "אוזלת היד בטיפול בהם החלה פעמים רבות בצעירותם. כאשר אני שומעת שאורן קורידו נעצר שוב, אני יודעת שהמדינה לא השכילה להחזיק אותו באופן נכון". הסיבה לכך, על פי משיח, היא שחוק ההגנה על הציבור מפני עבירות מין לא כלל, עד לשנת 2006, פרק העוסק בשיקום עבריינים. אומנם בשנת 2011 הוקם גם מערך לטיפול בעברייני מין, אך רק בחודש האחרון נפתח הוסטל מיוחד לאוכלוסיה זו.

זאת ועוד - על פי משיח, גם לאחר הקמת המערך הטיפולי, נותרו מחוץ לתחום עברייני מין בעלי לקות נפשית ושכלית, שמוגדרת על הרצף הגבולי. "כשהלקות מוגדרת ברמה נמוכה, העבריינים נופלים בין הכיסאות משום שהם לא נכללים באף אחת מהקטגוריות הנדרשות לקבלת טיפול. הם עולים לוועדת הכרעה בין משרדית של משרד הבריאות או משרד הרווחה, ואז יוצאים לרחוב או לכלא ללא תכנית שיקום כלל".

עוד בוואלה! NEWS:
ג'ודי ניר מוזס על הטענות נגד השר שלום: "לא אשתוק, גם אם אכנס לכלא"
מפקד כלא איילון הוא החשוד בעבירות מין בעובדת תחתיו
הגינקולוג הבכיר שנעצר בחשד לעבירות מין שוחרר לביתו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"כשאני שועמת שאורן קורידו נעצר שוב, אני יודעת שהמדינה לא טיפלה בו נכון"/מערכת וואלה, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully