וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני מאסרי עולם נגזרו על האב שרצח את שתי בנותיו בנגב

15.12.2015 / 12:10

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר על עלי אמיטראת, שרצח את בנותיו בנות שנתיים וארבע ב-2013, גם עשר שנות מאסר בגין חטיפת קרוביה של אשתו. "ראינו חומרה מיוחדת בכך שהנאשם תלה את בנותיו בקור רוח והשאיר אותן תלויות", נימקו השופטים. דיווח לאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום (שלישי) שני מאסרי עולם על עלי אמיטראת שהורשע ברצח שתי בנותיו אסינאד ורימאס, בנות שנתיים וארבע, לפני כשנתיים וחצי. בית המשפט גזר עליו גם עשר שנות מאסר נוספות בגין חטיפת קרובי משפחת אשתו בעבר. אמיטראת בן ה-40 הכחיש במהלך משפטו את המיוחס לו אך השופטים קבעו כי הוא זה שרצח את בנותיו בעקבות סכסוך עם אם בנותיו.

במאי 2013 נמצאו גופות הבנות בכפר אל-פורעה שליד ערד עם סימני חניקה ואלימות עליהן. אמיטראת ברח ונמצא לאחר כחודש וחצי על ידי שוטרי ימ"ר נגב מתחבא במערה סמוך לים המלח. בחודש אוגוסט האחרון הרשיעו אותו השופטים ברצח לאחר שביססו את הכרעתם על שורה של ראיות, בהן האיומים ברצח שהשמיע, העובדה שהיה האחרון שראה אותן בחיים, חטיפת אחיה של האם ובריחתו לאחר מעשה. גם העובדה שלא נתן הסבר לדברים והיעדר האליבי שלו הובילו להרשעתו.

השופטים הסבירו בגזר הדין מדוע ניתן העונש חמור. מדובר ב"סאגה מזעזעת של מסכת אלימות עם סוף טרגי ומזעזע. הנאשם רצח בדם קר את בנותיו כאשר הוא אמור לגונן עליהן. בקור רוח שבו הוא תלה את הבנות והשאיר אותן תלויות ראינו חומרה מיוחדת. על כן מצאנו לנכון לגזור עליו עונש מצטבר של שני מאסרי עולם ועוד עשר שנות מאסר ופיצוי של 568 אלף שקלים".

לקריאה נוספת:
האם שבנותיה נרצחו בידי אביהן תובעת מיליונים מהמשטרה
הורשע האב מאל-פורעה ברצח שתי בנותיו בנגב לפני כשנתיים

הבנות שנרצחו, רימאס ואיסנאד אמטראת מנג, מאל פורעה. פאנט
אסינאד ורימאס/פאנט

אחמד אמטיראת טען לפני הדיון כי אחיו עלי חף מפשע. "אין צדק. למה המדינה לא מחפשת את הרוצח האמתי?", תהה. "אני רוצה לראות הוכחות בעיניים. איפה הצילומים? הוא בכלל לא גר בבית שבו הן נמצאו. זה היה בית נטוש. כל בן אדם רב עם אשתו".

הרצח עלה לכותרות בין היתר בגלל מחדלי המשטרה, שלא השכילה להעניק לשתי הבנות הקטנות הגנה והתעלמה מכל נורות האזהרה ומתחנוניה של אמן לעזור להן. במהלך הפרשה הודחו מפקד תחנת משטרת ערד, סגנו וקצין נוסף, כיוון שהשוטרים לא בדקו תלונה שהגישה האם יום לפני הרצח.

בספטמבר הגישה אם הבנות, עביר דנדיס, תביעת פיצויים נגד המשטרה. דנדיס טענה לרשלנות בטיפול בה ובמשפחתה ודרשה פיצויים בסכום של יותר מעשרה מיליון שקלים מהמשטרה ומהמשרד לביטחון פנים.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
עביר דנדיס בהכרעת דין לעלי אמטיראת שרצח את בנותיה, בית המשפט בבאר-שבע. אוגוסט 2015. בני בן סימון, מערכת וואלה! NEWS
אם הפעוטות, עביר דנדיס/מערכת וואלה! NEWS, בני בן סימון

כתב התביעה תיאר כיצד ערב לפני הרצח הגיעה עביר לתחנת המשטרה בערד והגישה תלונה נגד בעלה. "אני מפחדת שבעלי יהרוג את הילדות", אמרה לטענתה לשוטר שחקר אותה. אולם השוטרים שטיפלו בתלונתה, כך נטען, לא טרחו לצאת מהתחנה כדי לבדוק את דבריה, זאת על אף שביתו של הבעל הוא במרחק של עשר דקות נסיעה מתחנת המשטרה.

יתרה מכך, נטען בתביעה, התלוננה עביר נגד בעלה כמה פעמים בעבר בשני מוקדים – בתחנת משטרת מעלה אדומים, שסמוכה למקום מגוריה, ובתחנת משטרת מודיעין. בין היתר, התריעה לטענתה כי היא חוששת שאבי בנותיה יפגע בהן. עם זאת, כל ניסיונותיה להזהיר את המשטרה ולמנוע את הפגיעה בילדותיה עלו בתוהו ונתקלו בחומה של זלזול, אטימות וחוסר מעש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully