וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערב הסעודית הודיעה על הקמת ברית איסלאמית ללוחמה בטרור

15.12.2015 / 2:00

בקואליציה החדשה יהיו חברות 34 מדינות, בהן מצרים, קטאר וטורקיה, והיא תפעל בתיאום עם צבאות נוספים הפועלים במזרח התיכון. על פי הודעת ריאד, דאעש לא יהיה המטרה היחידה: "נפעל נגד כל ארגון טרור שייקרה בדרכנו"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

(אובמה: "אנחנו פוגעים בדאעש יותר מתמיד")

ערב הסעודית הודיעה הלילה (שלישי) על הקמתה של קואליציה איסלאמית בת 34 מדינות למלחמה בטרור – כך על פי הצהרה שפורסמה בידי סוכנות הידיעות הסעודית SPA. בין המדינות החברות בקואליציה החדשה יימנו מצרים, קטאר, איחוד האמירויות הערביות, ירדן, טורקיה, מלזיה, פקיסטן ומדינות נוספות באפריקה ובמפרץ.

"המדינות המדוברות הסכימו על הקמת ברית צבאית שתונהג על ידי ערב הסעודית על מנת להילחם בטרור", נמסר בהצהרה הסעודית הרשמית. "מרכז ההפעלה המשותף של הברית ימוקם בריאד על מנת לתאם מבצעים צבאיים". כמו כן, צוין בהודעה כי הקמת הקואליציה נבעה מ"החובה להגן על האומה האיסלאמית מפני הרעה שמביאים כל ארגוני הטרור, לא משנה מהו הזרם שאליו הם משתייכים והיכן הם נמצאים, המכוונים להשחית את כדור הארץ ולאיים על חפי הפשע".

עוד בוואלה! NEWS:
"הזדמנות משמעותית לסיום המלחמה": הכוחות בתימן נוצרים את האש
סקר: רוב הפלסטינים תומכים באינתיפאדה שלישית
אובמה: "יש להאיץ את ההתקדמות במאבק בדאעש"

מטוסי קרב בריטים ממריאים מקפריסין לתקיפה בסוריה, 3 בדצמבר 2015. רויטרס
הברית תפעל בתיאום עם כוחות אחרים בזירה. מטוסים בריטיים יוצאים להפצצות דאעש/רויטרס

במסיבת עיתונאים נדירה, שר ההגנה מוחמד בן סלמאן אמר כי הברית תפעל נגד הטרור בעיראק, בסוריה, בלוב, במצרים ובאפגניסטן, אך לא נתן פרטים קונקרטיים לגבי האופן שבו יבוצעו הפעולות הצבאיות. "יהיה תיאום בינלאומי עם כוחות משמעותיים במבצעים בסוריה ובעיראק. אנחנו לא יכולים לבצע מבצעים כאלה ללא תיאום וקבלת אישור מהקהילה הבינלאומית", אמר. כשנשאל אם הברית תמקד במאבק בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), אמר בן סלמאן כי הקואליציה תתקוף לא רק את הארגון הזה, אלא "כל ארגון טרור שייקרה בדרכה".

ערב הסעודית ומדינות נוספות במפרץ מעורבות בלחימה בת תשעה חודשים מול המורדים החות'ים בתימן, וביצעו במדינה מאות תקיפות אוויריות. החל מהיום צפויה להיכנס לתוקפה הפסקת אש בין הכוחות בתימן, שילוו בשיחות שלום המתווכות בידי האו"ם.

גורמים בארצות הברית התבטאו בעת האחרונה על כך שמדינות המפרץ הערביות צריכות להיות פעילות יותר במבצעים הצבאיים נגד דאעש בעיראק ובסוריה. עם זאת, איראן, יריבתה של ערב הסעודית בקרב על ההשפעה בעולם הערבי, נעדרה מרשימת השמות של המדינות החברות בקואליציה החדשה, ככל הנראה כחלק מהסכסוך בין שתי המדינות על רקע מלחמת האזרחים בסוריה והקרבות בתימן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully