וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: רוב הפלסטינים תומכים באינתיפאדה שלישית

על פי הסקר, 66% מהפלסטינים מאמינים כי התפתחות הפיגועים שמבצעים בודדים יתגלגלו לאינתיפאדה כוללת תשרת את האינטרסים של הרשות. אבו מאזן: "גל הטרור - התקוממות מוצדקת"

צילום: רויטרס עריכה: טל רזניק

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן התייחס אתמול (שני) לגל הטרור האחרון ואמר כי מדובר ב"התקוממות פופולרית מוצדקת". הדבר מגיע על רקע סקר חדש, המראה כי שני שלישים מהפלסטינים תומכים בגל הפיגועים, הנמשך כבר יותר מחודשיים. "איננו יכולים לשאול את הנוער מדוע הם מתקוממים", אמר אבו מאזן ברמאללה. "הם פשוט מיואשים מסוגיית פתרון שתי המדינות".

לפי הסקר, 66% מהפלסטינים מאמינים כי אם מתקפות הבודדים יתפתחו לאינתיפאדה חמושה, הדבר עשוי לשרת את האינטרסים הפלסטיניים יותר מדיונים סביב שולחן המו"מ. בנוסף, מצא הסקר כי רק 45% מהפלסטינים תומכים בפתרון שתי המדינות. כמו כן, עלה כי 75% מהנשאלים אמרו כי הם מתנגדים לכך שנשים צעירות לוקחות חלק בפיגועים.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי הפיגוע: נתניהו הנחה למגן תחנות אוטובוס בירושלים
מנכ"לית "שוברים שתיקה" נגד יעלון: "שיראה לי עדות אחת שקרית"
הצתת מסגדים וכתובות נאצה: מתגברים פשעי השנאה נגד מוסלמים בארה"ב

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן במועצת האו"ם לזכויות אדם, 28 באוקטובר 2015. רויטרס
"הנוער מיואש". אבו מאזן/רויטרס

מהסקר אף עולה כי התמיכה באבו מאזן הולכת ופוחתת. על פי תוצאות הסקר, 65% מהפלסטינים מאמינים כי על יו"ר הרשות להתפטר, וטוענים כי אם הבחירות היו מתקיימות היום, הוא היה מפסיד מול מועמד חמאס. "הפלסטינים סבורים כי אבו מאזן לא תומך בעימותים הנוכחיים ואינו רציני במאמצים לצעדים דיפלומטיים מול ישראל, ועל כן הוא מאבד את תמיכת העם", אמר חליל שקאקי, ראש המרכז הפלסטיני לחקר סקרים ומדיניות, שערך את הסקר הכולל 1270 איש.

(עדכון ראשון: 22:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully