וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצתת מסגדים וכתובות נאצה: מתגברים פשעי השנאה נגד מוסלמים בארה"ב

פיגוע הטרור בסן ברנרדינו שבקליפורניה גרם להגברת הפעולות נגד מוקדים מוסלמיים ברחבי המדינה. רק בימים האחרונים נרשמו מקרים של הצתה, ונדליזם, והשלכת ראשי חזירים לעבר מסגד, והאבטחה סביב המרכזים האיסלאמיים תוגברה. "מוצפים בפשעי שנאה"

צילום: רויטרס

מאז פיגוע הטרור בסן ברנרדינו שבקליפורניה, שבו ירה למוות הזוג סעיד פארוק ותשפין מאליק ב-14 בני אדם, הלכו והתגברו פשעי השנאה נגד הקהילה המוסלמית ברחבי ארצות הברית בכלל, ובקליפורניה בפרט. רק הלילה הושחתו שני מסגדים בעיר הות'ורן שבקליפורניה, הנמצאת ממערב לסן ברנרדינו. על אחד המסגדים רוסס הכיתוב "האמונה בישו היא הדרך", ומסגד אחר הושחת ולידו הוצב רימון הלם מזויף.

בנוסף, בסוף השבוע האחרון עצרה המשטרה צעיר בן 23 בחשד שהצית מסגד בדרום קליפורניה. הרשויות אישרו כי מדובר בפשע שנאה, אך לא ציינו אם הדבר נעשה בעקבות פיגוע הטרור בסן ברנרדינו. כמו כן, ה-FBI חוקר מקרה שאירע בפילדלפיה, שם אדם השליך ראשי חזיר לעבר מסגד מתוך משאית נוסעת.

מקרה נוסף אירע בחמישי האחרון, אז פונה מטה המועצה ליחסים אמריקניים-איסלאמיים בוושינגטון לאחר שנתקבל מכתב ובתוכו אבקה לבנה, החשודה כאנטרקס. לאבקה צורף פתק שעליו נכתב: "תמותו מוות כואב, מוסלמים". "בימים אלה אנו חוששים מאוד בשל הרטוריקה האנטי-מוסלמית הנשמעת ברחבי המדינה", אמר עורך הדין של הארגון, מאהה סעיד.

עוד כתבות בנושא:
ה-FBI: "היורים מקליפורניה הכירו ברשת ושוחחו על ג'יהאד"
שבועיים לפני הטבח: 28.5 אלף דולר הופקדו לחשבון היורה מקליפורניה
נמלטו מקיצוניות באיראן ובאריתריאה ונרצחו בארה"ב: קורבנות הטבח

השחתת מסגדים בקליפורניה, דצמבר 2015. AP
מסגד שהוצת בדרום קליפורניה/AP

בעקבות האירועים, תוגברה האבטחה במסגדים באופן משמעותי, ובמרכזים מוסלמיים רבים נשכרו שירותיהם של שומרים חמושים. כך למשל, מסגד בעיר קורונה שבקליפורניה הוציא 10,000 דולרים בשבועיים האחרונים כדי לשכור את שירותם של מאבטחים נוספים. כעת אף מבקשים במקום תרומות ממתפללים כדי שניתן יהיה לשמר את כמות המאבטחים הגבוהה. בנוסף, באתר האינטרנט של המסגד פורסמה מודעת גינוי למתקפה בסן ברנרדינו. "הקהילה המוסלמית עומדת לצד כל אזרחי ארצות הברית ומתכחשת לכל אדם בעל מחשבה מעוותת שנועדה להצדיק מתקפה חולנית של אלימות", נכתב באתר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
השחתת מסגדים בקליפורניה, דצמבר 2015. AP
מסגד שהושחת בהות'ורן, קליפורניה/AP

אך לא רק בקליפורניה תוגברה האבטחה. לפחות שני מסגדים – אחד בפיניקס שאירזונה והשני בפרבר דולס שבוירג'יניה, עובדים ביחד עם המחלקה לביטחון המולדת כדי להבטיח את ביטחונם של המתפללים. "אנו מודאגים ממתקפות של אדם בודד", אמר אוסאמה שאמי, מנהל המסגד בפיניקס. בדולס התפטרו השומרים של המסגד, והגורמים במקום נאלצו לפנות למחלקה לביטחון המולדת. "השומרים עזבו את עבודתם מפני שחששו להיפגע בגל של שנאה" אמר ריזוואק ג'אקה, ראש הקהילה המוסלמית בדולס.

שומר בסמוך למסגד בסן ברנרדינו שבקליפורניה. רויטרס
"מודאגים ממתקפות של אדם בודד. שמירה ליד מסגד בסן ברנרדינו, קליפורניה/רויטרס

מנהיגי דת מוסלמים במדינה אמרו כי חששם מפני התנכלויות גבר גם לאחר הדברים של המועמד לייצוג המפלגה הרפובליקנית בבחירות לנשיאות, דונלד טראמפ, לפיהם יש לאסור על כניסת מוסלמים למדינה. "אנו חוששים מההרגשה של הקהילה הרחבה בנוגע למוסלמים", אמר אימאם של מסגד באריזונה.

ה-FBI לא מוסר פרטים סטטיסטיים על פשעי שנאה שאירעו ב-2015 עד השנה הבאה, כך שלא ניתן לדעת בוודאות אם אכן הייתה עלייה במספר המתקפות. עם זאת, התגברות הדיווחים מצביעה כי אכן מדובר במגמה שכזו. "אין ספק כי אנו מוצפים בפשעי שנאה נגד מוסלמים", אמר מארק פוטוק, גורם בארגון זכויות אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully