וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "יש להאיץ את ההתקדמות במאבק בדאעש"

הנשיא האמריקני ערך מסיבת עיתונאים בתום פגישה בפנטגון בנוגע למאבק בארגון הקיצוני, וציין כי הורה לשר ההגנה להגיע למזרח התיכון כדי לגייס תמיכה נוספת לכוחות הקואליציה. "דאעש איבד 40% מהשטחים המיושבים שכבש בעיראק"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

(נאום אובמה על המאבק בטרור, לפני שבוע)

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, התייחס אמש (שני) למאבק בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), לאחר פגישה שערך בפנטגון בנושא, ואמר כי יש צורך בהתקדמות נוספת במאבק נגד הארגון הקיצוני. "אנו מכירים בצורך להאיץ את ההתקדמות במאבק", אמר הנשיא האמריקני. הוא ציין כי הורה לשר ההגנה אשטון קרטר להגיע למזרח התיכון כדי לגייס תמיכה נוספת למאבק בארגון. "כמו שארצות הברית עושה יותר נגד דאעש, על אחרים לעשות עוד ולכן ביקשתי מקרטר לנסוע למזרח התיכון ולעבוד עם מדינות הקואליציה", אמר.

לדברי אובמה, ארצות הברית תקפה בחודש שעבר את מטרות הארגון באופן חסר תקדים, והלוחמים איבדו טריטוריה רחבה בעיראק ובסוריה. הוא ציין כי דאעש איבד 40% מהשטח המיושב שעליו שלט בעיראק, וכי הוא ממשיך לאבד טריטוריה גם בסוריה. "אנו פוגעים בדאעש יותר מתמיד, ובחודש שעבר הגברנו את תקיפותינו והרגנו מנהיגים רבים", הדגיש הנשיא האמריקני. "אנו רודפים אחרי דאעש מא-רקה ועד לוב. מנהיגי דאעש לא יכולים להתחבא והמסר שלנו אליהם הוא: אתם הבאים בתור".

עוד כתבות בנושא:
עיראק: עוזרו של מנהיג דאעש נפצע במתקפה אווירית בגבול סוריה
וושינגטון מזהירה: ייתכן שאנשי דאעש חדרו לארה"ב עם דרכונים מזויפים
בסיסים ברחבי העולם ואלפי חיילים: תכנית הפנטגון למאבק בדאעש

נשיא ארה"ב ברק אובמה נואם במסיבת עיתונאים בנוגע למאבק בדאעש. וושינגטון, 14 בדצמבר 2015. רויטרס
"פוגעים בדאעש יותר מתמיד". אובמה, היום/רויטרס

"גם לפני המתקפות בפריז ובסן ברנרדינו, הוריתי להגביר את הכוח נגד דאעש", הוסיף אובמה. "זה ממשיך להיות קשה, הארגון מתחבא מאחורי אזרחים ומשתמש בחפים מפשע כמגן אנושי. עלינו להיות חכמים ולפגוע בו באופן כירורגי". הוא אף ציין כי יותר אנשים עורקים משורות הארגון לאחר שהם חוזים בזוועות שהם מבצעים.

אובמה חזר על האסטרטגיה של כוחות הקואליציה, ואמר כי הם מתמקדים בארבע חזיתות: עריכת מצוד אחר המנהיגים, אימון כוחות שיילחמו בשטח, פגיעה במקורות המימון ובתעמולה של הארגון, וסיום מלחמת האזרחים בסוריה, כך שכל הכוחות במדינה יתאחדו נגד האויב הקיצוני.

נשיא ארה"ב ברק אובמה ושר ההגנה האמריקני אשטון קרטר במסיבת עיתונאים בנוגע למאבק בדאעש. וושינגטון, 14 בדצמבר 2015. רויטרס
הנשיא אובמה ושר ההגנה אשטון קרטר, היום/רויטרס

בשבוע שעבר פנה אובמה לציבור האמריקני בנאום נדיר מהחדר הסגלגל שבמעונו, כדי להבטיח לאמריקנים כי הממשל מטפל באיום הטרור כראוי. הוא אמר כי בידי הממשל ישנה התכנית הטובה ביותר להשמדת דאעש, והדגיש כי ארצו מתמודדת עם איום הטרור הגדול ביותר מאז הפיגוע במגדלי התאומים ב-2001.

"הגברנו את האבטחה בשדות התעופה, במרכזי סחר ובעוד מקומות", אמר. "המודיעין ורשויות האכיפה שלנו עובדות מסביב לשעון כדי לשמור על כולנו בטוחים. הצבא שלנו השמיד רשתות טרור מסביב לעולם, ואף הצליח לחסל את אוסמה בן לאדן".

"אנחנו מותקפים על ידי סרטן שאין לו תרופה – האיום של הטרור הוא אמיתי, אבל נתגבר עליו", הוסיף אובמה. "אנחנו נהרוס את דאעש וכל ארגון שינסה להזיק לנו. אנחנו לא ניכנע לפחד - כי זה מה שדאעש מעוניין שיקרה". אובמה סיכם את דבריו במסר מפויס כלפי המוסלמים בארצות הברית, ואמר כי "אסור לנו להפנות עורף אחד לשני. זו לא מלחמה בין אמריקה לאיסלאם - זה מה שדאעש היה רוצה".

(עדכון ראשון: 20:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully