וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתי יולדות נדבקו בחיידק טורף מרופא - ועברו כריתת רחם

14.12.2015 / 17:32

אחת הנשים הגיעה לבדיקה בבית החולים בילינסון, שם התברר כי נדבקה בחיידק סטרפטוקוק מקבוצה A בבית החולים שיבא. המידע הועבר לשיבא, שם נמצא כי אישה נוספת נדבקה. איש הצוות שהדביק את השתיים הוצא לחופשה

בית החולים שיבא תל השומר, מאי 2015. ראובן קסטרו
בית החולים שיבא שבתל השומר/ראובן קסטרו

שתי נשים שילדו לאחרונה בבית החולים שיבא שבתל השומר נדבקו בחיידק טורף מרופא, מה שהוביל לכריתת רחמן. המקרה התגלה לפני כמה ימים, לאחר שאחת הנשים הגיעה לבית החולים בילינסון שבפתח תקווה, שם התברר כי נדבקה בחיידק מסוג סטרפטוקוק מקבוצה A. צוות בית החולים חשד כי האישה נדבקה בשיבא, והמידע הועבר לבית החולים.

בדיקות שנערכו בשיבא, בהן בדיקות דם, בדיקות שתן ותרביות דם, העלו כי אישה נוספת נדבקה ועל כן עלה החשש כי מדובר בהידבקות מאיש צוות. בדיקות שנערכו בהמשך אישרו את ההערכה, ואותו הרופא הוצא לחופשה ומטופל בתרופות.

כל הנשים שנבדקו על ידי אותו רופא זומנו לבדיקה, ושתי הנשים שלגביהן נמצאו ממצאים אושפזו במחלקת טיפול נמרץ, והרופאים נאלצו לבצע כריתת רחם על מנת למנוע סיבוכים. שתי נשים נמצאות במצב תקין ולא נשקפת סכנה לחייהן. יש לציין כי הרופא לא ידע כי הוא נושא את החיידק ואין חשש לרשלנות רפואית. בית החולים שיבא דיווח על הארוע למשרד הבריאות.

עוד בוואלה! NEWS:
14 פצועים בפיגוע דריסה בירושלים; המחבל חוסל
כיוס קשישים, עוקץ כספומטים ושוד אלים: כך פועלות "כנופיות התיירים"
אמו של אורון שאול לוואלה! NEWS: "צריך לשנות את הגישה"

שיבא תל השומר, ינואר 2012. דרור עינב
השתיים אושפזו בטיפול נמרץ. בית החולים שיבא/דרור עינב

מבית החולים שיבא נמסר בתגובה: "המרכז הרפואי שיבא יצר קשר כבר אמש עם כל המטופלות שנבדקו על ידי הרופא החשוד לנשאות. חמש מטופלות הוזמנו לברור רפואי וכמובן שהאמור דווח למשרד הבריאות. יש לציין כי הזיהוי המדויק של החידק טרם הושלם וכל הצעדים שננקטים הינם אמצעי מנע הנובעים מאחריות מלאה של שיבא למטופליו. שיבא ימשיך לעדכן את הציבור בשקיפות מלאה בכל ממצאי החקירה האפידמיולוגית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully