וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בר אילן תקיים כנס על סיקור טרור בעולם הערבי - ללא דוברים ערבים

14.12.2015 / 9:15

דוברים רבים, עיתונאים ופוליטיקאים יגיעו ביום ראשון לכנס של האוניברסיטה על זוויות הסיקור, אך אף ערבי לא יציג את נקודת מבטו. עמותת "סיכוי": "התעלמות מחמישית מהציבור מעבירה מסר מסוכן לסטודנטים". בר אילן: "נבדוק את הנושא"

אוניברסיטת בר אילן. אורי בצון
"מוזר, צורם וחמור". אוניברסיטת בר אילן/אורי בצון

בית הספר לתקשורת באוניברסיטת בר אילן יקיים ביום ראשון כנס רב-משתתפים עם אישים ופוליטיקאים בנושא סיקור אירועי הטרור במערב, בישראל ובעולם הערבי. ואולם, אין ולו משתתף ערבי אחד בכנס, שיציג את נקודת מבטו בנושא. בין המשתתפים יהיו נשיא האוניברסיטה הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, ח"כ מייקל אורן (כולנו), ח"כ ענת ברקו (הליכוד) וח"כ נחמן שי (המחנה הציוני) והעיתונאים אורן נהרי, יוסי מלמן, בן דרור ימיני וצבי יחזקאלי. במושב שיעסוק בסיקור הישראלי והערבי של הטרור ישתתפו שורת חוקרים ועיתונאים, אולם גם בו אף לא ערבי אחד שיציג את הסיקור מהזווית שלו.

"מודעת הפרסום של הכנס הנ"ל מגלה כי אין בו ולו דובר/ת ערבי/ה אחת", כתבה עמותת "סיכוי" לקידום שוויון אזרחי לנשיא האוניברסיטה. "הדבר מוזר, צורם וחמור במיוחד בהתחשב בכך שטרור פוגע בכל קבוצות האוכלוסייה, וברי לכול, שיש עיתונאים וחוקרים ערבים בתחום התקשורת שפועלים גם בזירה הבינלאומית ואשר יכלו להאיר זוויות שונות, הן מההיבט המקצועי, הן מההיבט של חוויית הציבור הערבי בארץ ובעולם הערבי והן מחוויית התקשורת הערבית".

עוד בוואלה! NEWS:
ריבלין: עמדותיי לא השתנו, הקיצונים מחפשים קיצוניות
יעלון נגד "שוברים שתיקה": אוסר על כניסת חברי הארגון לפעילויות צה"ל
לקראת ההכרעה בערעורו: הרב פינטו התפלל עם חסידיו בקבר יוסף

דניאל הרשקוביץ,אוקטובר 2012. נמרוד סונדרס
פנייה להרשקוביץ: "לא מאוחר לתקן את התמונה המעוותת"/נמרוד סונדרס

חסיה חומסקי פורת, מנהלת פרויקט מרחב ציבורי משותף של עמותת "סיכוי", אמרה: "לא יעלה על הדעת שאוניברסיטת בר אילן תערוך כנס בתחום הסיקור התקשורתי ותתעלם לחלוטין משפע העיתונאים והחוקרים הערבים המומחים לנושא, על אחת כמה וכמה כשהכנס עוסק גם בתקשורת בעולם הערבי". היא הוסיפה: "אין לנו ספק שעם מעט רצון טוב וחיפוש בגוגל, מארגני הכנס יכלו למצוא דוברים מתאימים ולשקף את המגוון הקיים בחברה הישראלית כיום. ההתעלמות של מוסד אקדמי בכיר מחמישית מהציבור הישראלי מעבירה מסר פסול ומסוכן לסטודנטים של מוסד זה ועוד לא מאוחר מדי לתקן את התמונה המעוותת".

דובר אוניברסיטת בר אילן, חיים זיסוביץ', מסר: "בכל מה שקשור לכינוס הספציפי, אנו נבדוק את הנושא והמשתתפים. עקרונית אנחנו זמינים תמיד לדוברים ערבים. חברי כנסת ואנשי רוח ערבים משתתפים באופן תדיר בכינוסים שלנו. כך למשל, לפני שבועות ספורים השתתף ח"כ עיסאווי פריג' כנואם מרכזי בפורום יוקרתי שלנו בפני שגרירים זרים. ח"כים ודוברים ערבים מוזמנים באופן קבוע לכינוסים בקמפוס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully