וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועץ הכלכלי החדש של נתניהו: "משפחות מרובות ילדים - הרסני לחברה"

12.12.2015 / 23:30

אבי שמחון, שמונה ליו"ר המועצה הלאומית לכלכלה, התבטא ב-2010 נגד משפחות ברוכות ילדים בחברה הישראלית ואמר: "כך אנו מגדלים דורות של עוני". ביהדות התורה ביקרו את המהלך: "מינוי שגוי ולא מתאים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מינויו עורר סערה במגזר החרדי. פרופסור שמחון/מערכת וואלה!, צילום מסך

יושב הראש החדש של המועצה הלאומית לכלכלה, פרופ' אבי שמחון, שהיום (שבת) הוכרז על מינויו, התבטא בעבר נגד משפחות מרובות ילדים וטען כי "זהו דבר שהוא הרסני לחברה". בעקבות זאת, במפלגת יהדות התורה ביקרו את המהלך של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

הסערה התעוררה על רקע הדברים שאמר שמחון בשנת 2010. בעת שכיהן כיועצו של שר האוצר דאז, יובל שטייניץ, התראיין שמחון ל"גלובס" ואמר כי "לשכבות אוכלוסייה שלמות ישנם שבעה, שמונה ועשרה ילדים, זהו דבר שהוא הרסני לחברה כי הסיכוי שהילדים הללו יגמרו בית ספר וירכשו מיומנויות הוא נמוך". עוד הוסיף כי "אנחנו חייבים לשאול את עצמנו כחברה מה עלינו לעשות לטובת האנשים הללו שמזיקים לעצמם ולילדיהם, כך אנו מגדלים דורות של עוני". דברים דומים אמר בעבר שמחון בכנס שדרות לחברה.

עוד בוואלה! NEWS:
מהלך היסטורי או קריסת המדינות הנחשלות? הבעיות בהסכם האקלים
אישה עברה פעולות החייאה במהלך הלידה - ושרדה עם התינוק
הגשמים יתחזקו והטמפרטורות ירדו, ייתכן שלג בפסגת החרמון

חבר הכנסת, משה גפני, בישיבת הכנסת בהצבעה על חוק תקציב המדינה. נובמבר 2015. דוברות הכנסת, מערכת וואלה! NEWS
תקף בעבר את דבריו של שמחון. ח"כ משה גפני/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הכנסת

ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) אמר הערב כי "זהו מינוי שגוי ואינו מתאים. שמחון הינו מהשבעים שלא רק שאינם חשים את הרעבים והעניים, אלא אף סוברים שהעניים מונעים מהם להיות מדושנים יותר. בעלי הדעות הללו הינם אנוכיים, מנותקים ואכזריים". לדבריו, "מינוי של יועץ כזה בממשלה חברתית היא מינוי לא מוצלח. ראש הממשלה נכשל לאחרונה בכמה מינוים בהם תמך ומינוי זה הוא ככל הנראה הגרוע שבהם".

בדומה לח"כ מקלב, גם חבר סיעתו ישראל אייכלר לא עבר על המינוי החדש בשתיקה. הוא פנה למזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט וביקש להעביר מסר חריף לנתניהו. "אינני יודע מי נתן עצת אחיתופל למנות שונא משפחות ברוכות ילדים כאבי שמחון ליועץ כלכלי", אמר אייכלר והוסיף כי "יש זעם גדול בציבור משפחות ברוכות הילדים". לדבריו, "נתניהו חייב לדרוש מאבי שמחון להתנצל בפומבי על דבריו המתועבים נגד משפחות ברוכות ילדים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"אין משמעות של ממש למינוי החדש"

באותה השנה גררו דבריו של שמחון ביקורת קשה מצד חברי הכנסת החרדיים. יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) אמר אז כי "היו שאמרו זאת לפניו, אבל לא רק על קבוצות שלמות באוכלוסייה, אלא על עם שלם. פרעה אמר זאת לפניו על עם שלם, על העם היהודי. איפה פרעה עם המדיניות של 'פן ירבה' ואיפה העם היהודי מרובה הילדים? כן ירבו". כמו כן, גם חבר הכנסת, ישראל אייכלר (יהדות התורה), גינה אז את הדברים.

גורמים בסיעת יהדות התורה אמרו הערב לוואלה! NEWS כי "ביצענו את הדבר המרכזי – שהוא החזרת הקצבאות". לדבריהם, "אין משמעות של ממש למינוי החדש, אולם ברור שזה לא הוגן מצד ביבי שלא לשתף את שותפיו בבחירת היו"ר החדש של המועצה הלאומית לכלכלה במשרדו". עוד נמסר מהגורמים כי "היינו מתנגדים למינוי, אבל כעת במקום לצעוק סתם, אנחנו פועלים בשטח ומתקנים את המדיניות הקלוקלת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully