וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מינה את פרופסור אבי שמחון ליו"ר המועצה הלאומית לכלכלה

12.12.2015 / 20:07

שמחון יחליף את פרופסור יוג'ין קנדל וצפוי בתפקידו לייעץ לראש הממשלה. נתניהו: "משוכנע ששמחון יסייע לי להתמודד עם האתגרים הכלכליים והחברתיים שעומדים בפנינו"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היו"ר החדש של המועצה הלאומית לכלכלה. פרופסור שמחון/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מינה הערב (שבת) את פרופסור אבי שמחון ליו"ר המועצה הלאומית לכלכלה במשרדו, ובכך להחליף את פרופסור יוג'ין קנדל שכיהן בתפקיד מאז יולי 2009. שמחון, בן 56 מירושלים, כיהן בעבר כיו"ר הוועדה שייעצה לשר האוצר לשעבר יובל שטייניץ, וכן כחבר בוועדה לשינוי כלכלי וחברתי – המוכרת גם כוועדת טרכטנברג. נוסף על כך, שימש שמחון כחבר הוועדה לבחינת ממדי העוני בישראל.

ראש הממשלה נתניהו אמר על המינוי החדש כי "אני משוכנע שפרופסור שמחון יסייע לממשלה בתפקידו החדש". עוד הוסיף נתניהו כי הוא מאמין ששמחון יסייע לו "להתמודד עם האתגרים הכלכליים והחברתיים שעומדים בפנינו, ולהמשיך ולהוביל את כלכלת ישראל לצמיחה ולשגשוג לטובת כלל אזרחי ישראל".

פרופסור שמחון שמח על המינוי החדש ומסר כי: "אני מודה על האמון שנותן בי ראש הממשלה ומקווה שאסייע לו בהובלת התהליכים החשובים לביצור מעמדה של כלכלת ישראל ולשיפור רווחתם של אזרחי ישראל". לדבריו, "אני מודע לאחריות הנדרשת מראש המועצה הלאומית לכלכלה. אני יודע שמחכה לי במועצה צוות של אנשים מעולים ומקצועיים ושאזכה לעצתו ולעזרתו של קודמי בתפקיד".

עוד בוואלה! NEWS:
בפריז הושג הסכם היסטורי, אך בישראל לא מתרגשים
חשד: בת 12 מהנגב מתה ואחותה נפגעה קשה מהרעלת גז במקלחת
רוסיה: נוכחות חיילי טורקיה בעיראק - "פלישה בלתי-חוקית"

מטרת המועצה: "לשמש גוף מטה לראש הממשלה בנושאי כלכלה"

עד לאחרונה כיהן שמחון כפרופסור באוניברסיטה העברית בירושלים, שם שימש כמרצה בכיר בחוג לכלכלה. מחקריו האקדמיים עסקו בנושא צמיחה וכלכלת ישראל, שחיתות ציבורית, כלכלת עבודה ומבנה ענפי של המשק בישראל.

המועצה הלאומית לכלכלה היא גוף המייעץ לראש הממשלה ולממשלה בנושאים כלכליים, וכן מסייע בגיבוש המדיניות הכלכלית-חברתית של מדינת ישראל. המועצה הוקמה בספטמבר 2006 בראשותו של פרופסור מנואל טרכטנברג. ייעודה של המועצה, כפי שנקבע בהחלטת הממשלה, הוא "לשמש גוף מטה לראש הממשלה בנושאי כלכלה, במטרה לסייע בתהליך קבלת ההחלטות בתחומים אלו, בהתבסס על ניתוחים מקצועיים, נתונים עדכניים וחשיבה שיטתית ארוכת טווח.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully