וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפריז הושג הסכם היסטורי, אך בישראל לא מתרגשים מגזי החממה

12.12.2015 / 17:00

מדינות העולם שהתכנסו בוועידת האקלים התחייבו לצמצם את פליטת החומרים המזהמים, אך הממשלה החליטה רק להגביל את עלייתו לרמות מסוכנות עוד יותר. השר גבאי: "ההסכם יתרום למגזר העסקי בישראל"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

195 נציגים ממדינות העולם הגיעו היום (שבת) להסכם היסטורי, שבמסגרתו הוחלט לצמצם את גזי החממה בהיקף משמעותי כך שהעלייה בהתחממות הגלובלית לא תחצה אל מעבר למעלה וחצי. אך למרות שבישראל מתגאים בעובדה שלקחו חלק בגיבוש ההסכם, הממשלה התחייבה עד כה להפחית את העלייה הצפויה בגזי החממה, ולא לפעול כדי לצמצמן.

במסגרת החלטת הממשלה מספטמבר האחרון, הוחלט לפעול כדי לצמצם את צריכת החשמל בשיעור של 17% לפחות עד שנת 2030, לצמצם את הנסיעה בכלי רכב פרטיים בשיעור של 20%, ולייצר חשמל מאנרגיה מתחדשת בשיעור של 17% מסך כל צריכת החשמל עד 2030. הממשלה לא התחייבה לצמצם את כמות גזי החממה הנפלטים לאוויר בימים אלה, אלה רק להפחית בכמה עשרות אחוזים את ההתגברות בפליטת הגזים המסוכנים.

השר להגנת הסביבה, אבי גבאי, התייחס להשפעת ההסכם על המצב בישראל, ואמר כי המדינה תמשיך ביישום ההחלטה שאושרה בספטמבר. "ממשלת ישראל החליטה על יעדי הפחתה שהם חלק מהתחייבותנו בהסכם הגלובאלי", אמר גבאי, לאחר הצגת ההסכם בפריז. "השלב המשמעותי הוא היישום ובו אנו מתמקדים. עיקר היישום מתמקד בצמצום השימוש בפחם, גידול משמעותי באנרגיות מתחדשות, התייעלות אנרגטית וצמצום משמעותי בזיהום שיוצרת התחבורה בישראל".

עוד בוואלה! NEWS:
"מהפך אמיתי": הסכם אקלים היסטורי להגבלת ההתחממות הגלובלית
אפגניסטן שלא הכרתם: גלישת ספות במדינת טרור
חשד: בת 12 מהנגב מתה וילדה נוספת נפגעה קשה מהרעלת גז

המשרד להגנת הסביבה הציג תכנית להפחתת זיהום האוויר במפרץ חיפה. אבי כהן
מתמקדים ביישום החלטת הממשלה. גבאי/אבי כהן

"ההסכם החדש מגבש ומסדיר את תכנית הפעולה העולמית לאיום של שינוי אקלים, המתווספים לצעדים הלאומיים הדרושים מכל מדינה ומדינה", אמר. הוא הדגיש כי מפתיחת הוועידה, היו מעורבים נציגי ישראל בניסוח ההסכם החדש. "ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע יחד עם מנהיגי מדינות העולם לפתיחת הועידה, ואני השתתפתי בהמשך ונפגשתי בין השאר עם טוד שטרן, השליח של שר החוץ האמריקני והאיש המרכזי במו"מ".

גבאי ציין כי ההסכם יכול לתרום למגזר העסקי בישראל, שפועל בתחומי האנרגיה החלופית. "ההסכם מסמן עבור משקיעים ושווקים על פתיחת הזדמנויות עסקיות בתחומי התייעלות אנרגטית, אנרגיות מתחדשות ותחליפים לדלק מזהם, ומדינת ישראל יכולה לקחת חלק משמעותי בפיתוח טכנולוגיות חדשות ופורצות דרך שיסייעו לעולם להגיע ליעדים שעליהם הוסכם היום בפריז".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
לורן פביוס, פרנסואה הולנד ובן קי מון, הצגת הסכם ועידת האקלים, פריז. 12 בדצמבר 2015. רויטרס
נשיא צרפת פרנסואה הולנד, שר החוץ לורן פביוס ומזכ"ל האו"ם באן קי מון, בהצגת ההסכם בוועידת האקלים, היום/רויטרס

שר החוץ של צרפת, לורן פביוס, הכריז מוקדם יותר כי הושג הסכם בוועידת האקלים בפריז והוא הוצג בוועידת הסיכום של הוועידה. במסגרתו, הוחלט להגביל את התחממות הגלובלית ל-1.5 מעלות בשנים הקרובות וכן את פליטת גזי החממה. כדי להגיע לתוצאות אלו, נקבע כי יושקעו 100 מיליארד דולר בשנה ויתקיים שיתוף פעולה בין המדינות המפותחות למתפתחות.

פביוס אמר בהתרגשות כי "זהו הוא מהפך אמיתי, אנחנו בתחילתה של דרך", והביע את שביעות רצונו מההסכם, שלטענתו הוא "הכי טוב שיכולנו להשיג". טקס החתימה הרשמי על ההסכם יערך בבנייני האו"ם בניו יורק באפריל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully