וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נסיך מסומם": המיליארדר הסעודי שהרגיז את טראמפ

הנסיך אל-ווליד בן טלאל גינה את דבריו של המועמד לראשות המפלגה הרפובליקנית בנוגע לסגירת גבולותיה של ארה"ב בפני מוסלמים, וקרא לו לפרוש מהמרוץ לנשיאות. טראמפ: "הוא רוצה להשתלט על ארה"ב עם הכסף של אבא"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

הסערה לא שוככת: דבריו של המועמד לייצוג המפלגה הרפובליקנית בבחירות לנשיאות, דונלד טראמפ, שלפיהם יש לסגור את הכניסה לארצות הברית בפני מוסלמים, ממשיכה לעורר זעם בעולם הערבי. אתמול היה זה תורו של הנסיך הסעודי, אל-ווליד בן טלאל, שטען כי טראמפ "מביש" וכי עליו לפרוש מהמרוץ. טראמפ לא נשאר חייב וכינה את הנסיך קבל עם ועדה: "מסומם".

הסכסוך בין השניים החל לאחר שמשרדו של אל-ווליד, הנחשב למוסלמי מתון, כינה את דבריו של טראמפ, שאותם אמר לאחר הפיגוע בקליפורניה שבו נהרגו 14 בני אדם, "אנטי-איסלאמיים". בהמשך כתב הנסיך הסעודי בטוויטר: "אתה בושה לא רק למפלגה הרפובליקנית, אלא לארצות הברית כולה. נטוש את המרוץ האמריקני לנשיאות כי אתה לעולם לא תזכה".

תגובתו של טראמפ לא איחרה לבוא, והוא כתב בחשבון הטוויטר שלו: "הנסיך אל-ווליד בן טלאל המסומם רוצה להשתלט על הפוליטיקאים האמריקניים עם הכסף של אבא – זה לא יקרה כשאני אבחר".

עוד כתבות בנושא:
למרות הביקורת על דבריו: טראמפ שומר על המקום הראשון במרוץ
טראמפ על דבריו נגד המוסלמים: "ספק אם נתניהו באמת לא מסכים איתי"
טראמפ לא חוזר בו מדבריו: "אני עושה טוב למוסלמים"

דונלד טראמפ, המועמד לייצוג המפלגה הרפובליקנית בבחירות לנשיאות, והנסיך הסעודי אל-ווליד בן טלאל. טוויטר ורויטרס, מערכת וואלה!
"הנסיך הסעודי רוצה להשתלט על הפוליטיקאים האמריקניים". טראמפ ובן טלאל/מערכת וואלה!, טוויטר ורויטרס

למרות הדברים השנויים במחלוקת, נראה כי הרפובליקנים עדיין רואים בטראמפ כמועמד מוביל לנשיאות. בסקר הראשון שנערך מאז ההתבטאות, ובו השתתפו 481 מצביעים, טראמפ זוכה ב-35% תמיכה בקרב המצביעים הרפובליקנים – תוצאה זהה לזו שהיתה לו לפני שהתבטא נגד המוסלמים. המועמד בן קרסון נמצא במקום השני בסקר, עם 12% תמיכה – הרבה מאחורי טראמפ. הסנטור טד קרוז נמצא במקום השלישי עם 10% בלבד.

רוב המצביעים הרפובליקנים שהשתתפו בסקר טענו כי הם "לא מוטרדים" מאמירותיו של טראמפ, אך רבים טענו כי לדעתם הן עלולות לפגוע בסיכוייו להפוך לנשיא. 29% מהנשאלים אמרו שהם מוצאים את התבטאויותיו של טראמפ פוגעניות, אך 64% מהרפובליקנים לא חשבו כך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully