וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולך בדרכו: נכדו של אייתוללה חומייני נכנס לפוליטיקה

חסן חומייני הכריז על התמודדותו בבחירות ל"מועצת המומחים", אחד מהגופים המשפיעים ביותר באיראן. לטענת קרוב משפחתו, הוא זכה ל"עידוד מסיבי מקבוצות שונות". הרפורמיסטים ישתלטו על טהראן?

חסן חומייני וחסן רוחאני בטקס אזכרה לרעייתו של אייתוללה חומייני, חדיג'ה סגאפי, אפריל 2015. AP
חומייני/AP

חסן חומייני, נכדו של מייסד הרפובליקה האיסלאמית של איראן אייתוללה חומייני, הכריז על כניסתו לפוליטיקה – והוא מכוון גבוה. על פי הדיווח שפורסם בחמישי האחרון בסוכנות הידיעות האיראנית איסנ"א, חומייני, בן 43, מתכוון להתמודד בחודש פברואר הקרוב בבחירות ל"מועצת המומחים", אחד הגופים המשפיעים ביותר בטהראן.

חסן הוא נכדו המוכר ביותר של מוביל המהפכה האיסלאמית. קרוב משפחתו, סעיד עלי חומייני, אמר אתמול כי "בעקבות עידוד מסיבי מקבוצות שונות ולאחר התייעצות עם אישים שונים, חסן חומייני החליט להתמודד בבחירות למועצת המומחים". חסן, שכבר היום אוחז בתפקיד בשירות המדינה, נחשב לרפורמיסט ומזוהה עם הנשיא לשעבר מוחמד חתאמי ועם בכירים נוספים בסביבתו.

עוד בוואלה! NEWS:
איראן ערכה ניסוי בטיל בליסטי חדש המסוגל לפגוע בכל נקודה בישראל
ביטול קונצרטים, איום על זמרים: השמרנים באיראן נגד המוזיקה
דוח סבא"א: "איראן ויתרה על פיתוח פצצה גרעינית"

האייתולה חומייני נוחת באיראן ב-1 בפברואר 1979. AP
מנהיג המהפכה האיסלאמית. אייתוללה חומייני עם שובו לאיראן ב-1979/AP

תפקידה של מועצת המומחים, שבה 86 מושבים, הוא לפקח על פעילותו של המנהיג העליון אייתוללה עלי חמינאי. היא גם זו שתמנה מחליף לחמינאי בן ה-76 לאחר מותו. כל האזרחים יכולים להגיש מועמדות לבחירות לכהונה של שמונה שנים במועצה, אולם רשימת המועמדים עוברת סינון של "מועצת שומרי החוקה", גוף משפיע נוסף המקורב למנהיג העליון.

לאחרונה הכריז הנשיא לשעבר אייתוללה אכבר האשמי רפסנג'אני כי יתמודד גם כן בבחירות למועצת המומחים. במקביל לבחירות בפברואר, יתקיימו באיראן גם הבחירות לפרלמנט, שעל פי ההערכות יביאו להתחזקותם של גורמים מתונים ורפורמיסטים. פרלמנט רפורמיסטי ייתן לנשיא חסן רוחאני חופש פעולה מוגבר, ובעיקר יאפשר לו להעביר את הרפורמות במערכת הרווחה שהבטיח לקדם בקמפיין הבחירות שלו בשנת 2013.

(עדכון ראשון: 23:08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully