וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחירון החיות הגבוה הוביל לציד צבייה בגליל: "מגיע ל-3,000 שקלים"

11.12.2015 / 1:47

שני תושבי דבוריה נעצרו בחשד שצדו את הצבייה, שככל הנראה הייתה בהיריון, יחד עם שותף שלישי בעודם רכובים על טרקטורונים. פקח ברשות הטבע והגנים: "הטרקטורונים הפכו לכלי נשק בתופעת הציד". הוא הוסיף כי הציידים לא נרתעים מקנסות משום שהם נמוכים ביחס למחירי החיות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מצב הצבאים בארץ קשה מאד"/מערכת וואלה!, צילום מסך

שני תושבי היישוב דבוריה שבעמק יזרעאל נעצרו אמש (חמישי) בחשד כי צדו בניגוד לחוק צבייה, שככל הנראה הייתה בהיריון. ליעד לינג, הממונה על החקירות במחוז הצפון ברשות הטבע והגנים, אמר כי "שני החשודים קשרו עצמם לאירוע" וציין כי "מצב הצבאים בישראל קשה מאוד ואין ספק שלציד יש חלק גדול בכך".

פקח ברשות הטבע והגנים, שהציב תצפית באזור רמת סירין שבגליל, הבחין במהלך הלילה בשלושה רוכבי טרקטורונים שסרקו את השטח, עד שהחלו במרדף אחר צבי. הפקח, עמרי גואלמן, הזעיק את המשטרה וחמישה פקחים נוספים. במקום נערך מבצע לתפיסת הציידים, שבסיומו נעצרו שני חשודים רכובים על טרקטורונים, בעוד השלישי נמלט וטרם נעצר.

על אחד הטרקטורונים נראו כתמי דם, ובמרחק של כ-15 מטרים משם נמצאה מוטלת גוויית צביה שנשחטה, ושקית מכסה את ראשה. בבטנה כנראה היו וולדות והדבר יתברר בבדיקה שתיערך בקרוב.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
הווטרינר שהותקף בידי פעילי זכויות בעלי חיים: "שאלתי למה, ענו: 'רוצח'"
בתמורה לתראבין: ישראל תשחרר שלושה אסירים מצרים בשבוע הבא
טראמפ על דבריו נגד המוסלמים: "ספק אם נתניהו באמת לא מסכים איתי"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לינג סיפר כי "הטרקטורונים הפכו לכלי נשק בתופעת הציד הלא חוקי, משום שלכלי הזה יש מהירות גבוהה מאוד. שלושה רוכבי טרקטורונים יכולים להקיף את הצבי ולרדוף אחריו עד שיותש ויקרוס. בשלב זה הם חובטים בו עם אלות או פגעים בו בעזרת הטרקטורונים". לינג ציין כי גם הציד באמצעות ירי לא נפסק.

עוד הוסיף, כי רמת סירין מושכת אליה עברייני ציד מרחבי הארץ. אולם, חרף פעולות האכיפה שנעשות באזור לא כל הציידים נתפסים. לדברי לינג "כל העת יש ניסיונות להעלות את רף הענישה, אבל בגין ציד של צבי מוטל קנס בגובה עשרת אלפים שקלים, וזהו עונש לא מרתיע שאחריו הציידים ממשיכים במעשיהם. מחירו של צבי מת בשוק בשר הציד נע בין 2,500 ל-3,000 שקלים. אם הוא יהרוג ארבעה צבאים, הוא יחזיר את הקנס".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

לצד בשר הצבי: גם דורבנים וחוגלות מבוקשים

לינג הסביר כי שוק חיות הבר בישראל מפרנס כמה חבורות, בעוד אחרים צדים לשימוש עצמי. לצד בשר הצבי, נמכרים בשוק השחור גם דורבנים וחוגלות שבשרם משמש למאכל. מחירו של דורבן שחוט נע בין 500 ל-700 שקלים, וזוג חוגלות נמכר ב-150 שקלים.

כמו כן, במאה עד 200 שקלים נמכרות חוחיות שמשמשות להכלאה עם ציפור הכנרית. הכלאתן יוצרת את הציפור המעורבת המכונה "בנדוק", שמחירה גבוה בשל יופיה ושירתה הנעימה. מחירן של ציפורים אלה יכול להגיע עד 6,000 שקלים, ושאיפת הסוחרים היא להבריחן לערב הסעודית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הטרקטורונים הפכו לכלי נשק בתופעת הצייד"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשנים האחרונות הוטלו כבר מספר עונשי מאסר בפועל בגין ציד, לרוב במקרים שנגד הציידים כבר היו תלויים עונשי מאסר על תנאי עקב מעשי ציד קודמים. לפני שנתיים צייד דורבנים נשלח לשבעה חודשי מאסר בפועל וצייד חוחיות לארבעה חודשי מאסר בפועל.

במקרים רבים, הציידים נוקטים איומים כלפי הפקחים: לפני חודש הונחו בכניסה ליישוב עראבה שבגליל שמונה ראשים כרותים של דורבנים, ולפני שנתיים וחצי, בשני מקרים, נתלו ראשי צבאים על גדרות באזור צפת ונחל עמוד. מדובר בפעולות שנועדו להתריס נגד הפקחים ולאיים עליהם בשל פעולות האכיפה.

(עדכון ראשון: 22:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully