וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתמורה לתראבין: ישראל תשחרר שלושה אסירים מצרים בשבוע הבא

11.12.2015 / 0:54

שלושת האסירים שהורשעו בעבירות פליליות ישוחררו ביום שני אלא אם תהיה מניעה משפטית שתעכב את ההליך. אסיר מצרי נוסף שסיים לרצות את עונשו ישוחרר עמם. השחרור בא בעקבות חזרתו של תראבין מהכלא המצרי לביתו, שסיפר: "הייתי בבית קברות במצרים"

צילום: שי מכלוף, עריכה: טל רזניק

ישראל תשחרר בשבוע הבא ארבעה אסירים מצרים שהורשעו בעבירות פליליות בהמשך לשחרורו של האזרח הישראלי עודה תראבין מהכלא במצרים אתמול. שמותיהם של ארבעת האסירים הועלו אמש (חמישי) לאתר שירות בתי הסוהר במסגרת קול קורא לציבור, שנועד עבור מי שירצה להביע התנגדות לשחרורם המוקדם. אלא אם תהיה מניעה משפטית, האסירים צפויים להשתחרר ביום שני הקרוב. אתמול שחררה ישראל שני אסירים מצרים שסיימו לרצות את עונשם.

אחד מארבעת האסירים המצרים צפוי בכל מקרה לסיים בקרוב לרצות את עונשו, ואילו שלושת האחרים ישתחררו בעקבות החלטה שקיבלה ישראל. זאת על רקע היחסים הטובים השוררים בין המדינות בתקופה האחרונה - הן ברמת הדרגים הביטחוניים, והן ברמה המדינית הבכירה - בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא המצרי עבד אל-פתח א-סיסי. התיאום המדיני והביטחוני בין המדינות נמצא במגמת שיפור מתמדת, כאשר מי שמשמש פעמים רבות כאיש הקשר בין נתניהו לשלטונות בקהיר הוא עורך הדין יצחק מולכו.

אתמול בבוקר ביקר מולכו בקהיר במסגרת המגעים על שחרור עודה תראבין שהיה כלוא במצרים במשך 15 שנה, והשניים שבו ארצה יחד באותה טיסה. אתמול, עם פרסום דבר שחרורו של תראבין, דיווח האתר המצרי "אל-יום אל-סאביע" כי "צפויים להשתחרר אסירים מצרים נוספים בתקופה הקרובה".

לקריאה נוספת:
עודה תראבין שב לביתו: "אמש בא אליי קצין ואמר: 'תכין את עצמך'"
אביו של הישראלי ששוחרר מהכלא המצרי: "אהיה מרוצה רק כשאראה אותו"

עודה טראבין שהיה כלוא שנים בכלא המצרי שב הביתה 10 דצמבר 2015. רויטרס
תראבין ואביו/רויטרס

מעבר לשחרורי האסירים מתקיימים מגעים שוטפים בין מצרים לישראל גם ברמה הביטחונית והמודיעינית, בדגש על ההתרחשויות בסיני. נתניהו וא-סיסי אף לחצו ידיים בוועידת האקלים בפריז בתחילת החודש. א-סיסי אמר בראיון לעיתון "וושינגטון פוסט" בחודש מרץ האחרון כי הוא ונתניהו מרבים לשוחח בטלפון על סוגיות ביטחוניות ומדיניות, ושהוא מבקש מנתניהו בכל שיחה שלהם לקדם גם את התהליך המדיני מול הפלסטינים.

(עדכון ראשון: 19:04)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully