וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עודה תראבין שב לביתו: "אמש בא אליי קצין ואמר: 'תכין את עצמך'"

10.12.2015 / 16:51

האזרח הישראלי ששוחרר ממצרים הגיע לביתו שבפזורה הבדואית שבנגב, חיבק ארוכות את אמו ואביו ולא הצליח לעצור את דמעותיו. "אני שמח להיות בבית", הוסיף ואמר: "הייתי בבית קברות במצרים". עו"ד המשפחה צעק על ח"כ איוב קרא: "באת לפה לגרוף הון פוליטי"

צילום: שי מכלוף, עריכה: טל רזניק

"אני נורא מתרגש, שמח להיות בבית" - כך אמר האזרח הישראלי עודה תראבין, שהגיע אחר הצהריים (חמישי) לביתו שבפזורה הבדואית בנגב ונפגש לראשונה עם הוריו ומשפחתו. "אני מאוד שמח לחזור הביתה, זה כמו חלום בשבילי. אני רוצה להודות לראש הממשלה ולנשיא שדאגו לשלומי ולשחרורי", הוסיף תראבין.

מיד כשירד מהרכב ניגש תראבין לאביו סלמאן וחיבק אותו דקות ארוכות. הוא התרגש מאוד וכשראה את אמו לא יכול היה להסתיר עוד את הדמעות. "אתמול בלילה בא אליי קצין ואמר לי: 'עודה, תכין את עצמך, מחר מחזירים אותך לארץ'. לא האמנתי. עד היום שהביאו לי את הבגדים ואמרו לי: 'זהו'. אלוהים נתן לי את הסבלנות. בלי זה הייתי נגמר. היה לי טוב שאני אזרח ישראלי, שיש לי דרכון ישראלי. ברוך השם שהמדינה היא היחידה, אחת היחידות, שעושה הכול למען האזרח שלה. כמו אמריקה". הוא הוסיף כי פגש את ראש הממשלה ואמר כי "הוא בן אדם טוב מאוד". לדבריו, "כשהגעתי הביתה, זה היה כמו פעם ראשונה. הכי הרבה התגעגעתי למשפחה, לאימא". תראבין סירב לדבר על הסיבות שהביאו למאסרו. "הייתי בבית קברות במצרים", הודה. הוא הכיר תודה לראש הממשלה, לנשיא המדינה, לעו"ד מלצר, לשגריר במצרים, "לקונסול בקהיר שביקר אותי בכל חודש".

תראבין היה כלוא במצרים במשך 15 שנה לאחר שהואשם בריגול לטובת ישראל. לאחרונה הוא סיים לרצות את מאסרו וחזר הבוקר ארצה. במקביל, שחררה ישראל שני אסירים מצרים שסיימו לרצות את עונשם. מאז הגעתו ארצה נפגש תראבין עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

עודה טראבין שהיה כלוא שנים בכלא המצרי שב הביתה 10 דצמבר 2015. רויטרס
עודה ואביו מתחבקים/רויטרס

"זהו יום חג בשבילנו 15 שנים שלא ראינו אותו, אנחנו מאושרים, זה חלום שהתגשם לראות את עודה פה איתנו בבית", אמרו חבריו שמארגנים הערב מחוץ לביתו מסיבה גדולה לרגל שחרורו.

בני משפחתו וחבריו של תראבין תכננו קבלת פנים גדולה לכבודו. "אנחנו מתרגשים ומתכוננים לעשות חאפלה גדולה הלילה. כולנו שמחים שהוא מגיע הביתה. אין יום שלא חשבנו עליו, עברנו תקופה קשה מאוד", סיפר דודו אחמד. האב סלמאן קיבל בנשיקות את כל הבאים לביתו. "זהו יום שמח עבורנו", סיפר, "לא ידענו שהוא יגיע היום".

עו"ד יאיר דרייגור, שמייצג את משפחת תראבין, התפרץ לעבר חבר הכנסת איוב קרא שהגיע לבקר את המשפחה: "נמצאים פה פוליטיקאים שבאו להציג מצג שווא כאילו הם עשו משהו. פוליטיקאים נאלחים. עודה תראבין ישב 15 שנה בכלא, ואף אחד לא טרח לבקר אותו אפילו פעם אחת! באת לרקוד על הדם", הטיח בצעקות דרייגור בסגן השר. "חבורה של אשפתות שרוצה לקחת קרדיט על השחרור. באת לפה לגרוף הון פוליטי! אתה בושה וחרפה!".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
עודה תראבין עם אביו סלמאן וסגן השר איוב קרא, בביתם שבפזורה הבדואית. שי מכלוף
עודה עם אביו וח"כ איוב קרא/שי מכלוף
עודה טראבין שהיה כלוא שנים בכלא המצרי שב הביתה 10 דצמבר 2015. רויטרס
עודה עם אמו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully