וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הריגול לסוריה: החייל שהעביר מידע סודי נשלח ל-34 חודשי מאסר

10.12.2015 / 19:22

רב"ט הלאל חלבי, לוחם לשעבר בגדוד שריון מדליית אל-כרמל, הורשע בהעברת מידע מסווג על פצועים סורים המגיעים לישראל לתושב מג'דל שמס, סודקי אלמקת. "גם אם לא התכוון לפגוע בביטחון המדינה, הוא היה צריך להבין את הסיכון במעשיו"

מערכת וואלה!

(הותר לפרסום: חייל צה"ל מעורב בפרשת הריגול למען סוריה
)

בית הדין הצבאי של מחוז שיפוט מרכז גזר אתמול (רביעי) שנתיים ועוד עשרה חודשי מאסר על רב"ט הלאל חלבי, לוחם לשעבר בגדוד שריון מדליית אל כרמל, שהורשע בעבירות חמורות של העברת ידיעה סודית ועזרה לאויב במסגרת פרשת הריגול החמורה לסוריה.

כחלק מגזר הדין שלא פורסם במלואו, תורד דרגתו של חלבי לטוראי. חלבי הורשע בהעברת מידע מסווג לסודקי אלמקת, תושב מג'דל שמס שלפני יותר משנתיים סיים לרצות עונש של 27 שנות מאסר. חלבי העביר לאלמקת מודיעין הקשור לפעולות צה"ל בגבול ישראל-סוריה, מידע שעלול היה לפגוע בביטחון המדינה.

בגזר הדין נקבע שמעשיו של חלבי מצביעים על מעילה באמון שניתן לו במסגרת היותו חייל בצה"ל והתפקיד בו שירת וצוין כי גם אם לא התכוון לפגוע בביטחון המדינה, הוא היה צריך להבין את הסיכון במעשיו. עוד נקבע בגזר הדין כי החייל פעל בחוסר אחריות וניצל את תפקידו הצבאי ונגישותו למידע מסווג. גורמי הביטחון ואכיפת החוק בצה"ל ימשיכו לפעול בחומרה נגד כל גורם שינצל את תפקידו הצבאי לסיכון ביטחון המדינה.

לקריאה נוספת:
כתב האישום חושף: הקשר בין חייל צה"ל לנאשם בריגול לסוריה
"ותיק האסירים הביטחוניים העביר לחיזבאללה מידע על צה"ל"
הותר לפרסום: חייל צה"ל מעורב בפרשת הריגול למען סוריה

סודקי אלמקת, תושב מג'דל שמס שהואשם בריגול עבור חיזבאללה וסוריה, 27 במרץ 2015. ערן גילווארג
אלמקת במעצר/ערן גילווארג

מכתב האישום נגד אלמקת, שהוגש באפריל, עלה כי חלבי העביר לו מידע מסווג הנוגע לזהות הפצועים הסורים המועברים דרך מעבר הגבול בין ישראל לסוריה שבו שירת. בין היתר העביר מידע על מספר הפצועים ובתי החולים שאליהם נשלחו. על חלק מפרטי הפרשה וכתב האישום עדיין מוטל צו איסור פרסום.

מחלקי כתב האישום שהותרו לפרסום עולה כי הקשר בין אלמקת לחלבי החל באופן אקראי בפברואר, והוא הסתיים עם מעצרם של השניים כשבוע לאחר מכן. ב-16 בפברואר הגיע אלמקת בלוויית שני בני אדם לסיור באזור המוצב שבו שירת חלבי במטרה לצלם באזור. אלמקת נעמד בסמוך לשער הנמצא בקרבת המוצב ומפקדו של חלבי ביקש ממנו להסביר בערבית לנאשם ולמלוויו שלא לצלם במקום. בין השניים התפתחה שיחה, שבמהלכה הבין אלמקת כי החייל הוא דרוזי גם כן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פצועים סורים מועברים לצה"ל בגבול/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully