וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגניסטן: עשרות הרוגים במתקפה של טליבאן ליד בסיס בקנדהאר

כ-16 לוחמים מהארגון הקיצוני פרצו לאזור מגורים ליד בסיס של הצבא האפגני, שבו עושים שימוש גם הכוחות האמריקניים במדינה. התוקפים לקחו בני ערובה והרגו כ-40 בני אדם, רובם אזרחים. בתום קרב יריות שנמשך 24 שעות השתלט הצבא על האירוע

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(פרסום קטע קול של מנהיג טליבאן, במטרה להזים את השמועות על מותו)

עשרות בני אדם, רובם אזרחים, נהרגו במתקפה של טליבאן בסמוך לבסיס אווירי, מחוץ לעיר קנדהאר שבדרום אפגניסטן, שבו עושה שימוש גם הכוח האמריקני המוצב במדינה. במהלך המתקפה, שנמשכה יותר מ-24 שעות ואירעה במתחם מגורים שבו מתגוררים בני משפחות החיילים, נלקחו בשבי עשרות אנשים, ורבים מהם נהרגו. דובר המשטרה המקומית, זיא דוראני, אמר לניו יורק טיימס כי הקרב הסתיים וכי 37 בני אדם נהרגו, בהם שלושה לוחמים מכוחות הביטחון וכן כמה ילדים, ו-33 נפצעו.

המתקפה החלה בערב יום שלישי, כאשר 16 לוחמי טליבאן החמושים ברובים וברימונים, ירו לעבר שיירה של הצבא. לאחר מכן, הלוחמים התבצרו בשלושה מקומות לפחות באזור המגורים ובמרכז מסחרי סמוך. "הלוחמים תקפו קודם כל את בעלי החנויות במרכז המסחרי, ללא אבחנה", אמר דוראני והוסיף כי אחת החנויות עלתה באש. עוד אמר דוראני כי בין ההרוגים נמצאים בני משפחה שערכו קניות במרכז המסחרי ונשבו על ידי לוחמי הארגון הקיצוני.

עוד כתבות מהעולם:
"לא מאמינים למילה": חברת הכנופיה הניאו-נאצית שברה שתיקה
"הבן שלך מת מות קדושים": ה-SMS שחשף את זהותו של המחבל מפריז
מינוס חמש מעלות באוהל: החורף הקשה של הפליטים הסורים בירדן

לוחמי טליבן במחוז דרום ווזיריסטן, פקיסטן, סמוך לגבול אפגניסטן, אוגוסט 2012. Ishtiaq Mahsud, AP
לוחמי טליבאן/AP, Ishtiaq Mahsud

אחד מחיילי הצבא הנמצאים במקום אמר כי 14 מהתוקפים נהרגו, בהם ארבעה שפוצצו את עצמם. לדבריו, מתנהל מצוד אחר שני התוקפים הנוספים, ועדיין לא ידוע אם הם נמלטו או שהם מסתתרים בתוך אזור המגורים. קצין מהצבא ציין כי בשעות האחרונות של המתקפה, חיילים קראו ללוחמי הטלביאן ברמקולים לשחרר את בני הערובה. לדבריו, רוב בני הערובה היו בעלי חנויות ובני משפחותיהם של החיילים. קצין אחר אמר כי 25 חנויות נהרסו במתקפה.

דובר כוחות נאט"ו באפגניסטן אמר כי התוקפים לא נכנסו לתוך הבסיס עצמו. לדבריו, כמה רקטות נורו לעבר מתקנים שבהם עושים שימוש חיילי הצבא האמריקני, אך הדגיש כי אף חייל אמריקני לא נפגע. דובר טליבאן אמר כי עשרה מחבלים מתאבדים השתפו במתקפה, וציין כי הם לבשו מדים של צבא אפגניסטן. באתר הארגון פורסם סרטון שבו אומר אחד התוקפים באנגלית: "זוהי קריאתי לאובמה: אתה לא מוגן באפגניסטן. אנו נהרוג אתכם בכל מקום שבו תהיו. נהרוס את הטכנולוגיה שלכם ונביס את עוצמתכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully