וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא מאמינים למילה": חברת הכנופיה הניאו-נאצית שברה שתיקה

ביאטה שאפה הואשמה בעשרה מקרי רצח ושני פיגועי חבלה, במסגרת תא ניאו-נאצי בגרמניה, שנחשף רק לאחר כעשור של פעילות. היא הסגירה עצמה לאחר ששותפיה נמצאו מתים בקרוואן שרוף לפני ארבע שנים, ושמרה על שתיקה מוחלטת – עד עכשיו

ביאטה שאפה, הנאשמת בחברות בתא ניאו-נאצי, מינכן, גרמניה, 9 בדצמבר 2015. AP
"לא מודעת למניע למתקפות". שאפה/AP

ביאטה שאפה, שהואשמה בעשרה מקרי רצח, שני פיגועי חבלה וכמה מקרי שוד, במסגרת תא ניאו-נאצי שנחשף לאחר כעשור של פעילות, שברה אתמול (רביעי) את שתיקתה בפני בית המשפט במינכן, גרמניה, וטענה כי לא הייתה מעורבת בתכנון ובביצוע המתקפות – כך דווח בעיתון הבריטי "גרדיאן". שאפה בת ה-40, שעל פי כתב האישום נגדה פעלה יחד עם מאהביה שנהרגו, אווה מונדלוס ואווה בונהרדט, טענה כי לא הייתה מודעת למניע למתקפות, אולם הביעה חרטה על כך שלא מנעה אותן.

בהצהרה שהקריא עורך דינה מתיאס גראזל במשך כשעה וחצי, שאפה טענה כי היא גילתה על המתקפות רק לאחר שאירעו. לדבריה, היא לא הצליחה לאזור אומץ ולמסור למשטרה מידע על שני הגברים שפעלו עמה, כי הם איימו לרצוח אותה אם תעשה זאת. כמו כן, היא הכחישה כי היא חברה ב"מחתרת הסוציאליסטית הלאומית" (SNU), הארגון שבמסגרתו פעל התא.

עוד בוואלה! NEWS:
מינוס חמש מעלות באוהל: החורף הקשה של הפליטים הסורים בירדן
ה-FBI: "היורים מקליפורניה הכירו ברשת ושוחחו על ג'יהאד"
ביום אחד: כ-250 אלף חתמו על עצומה למניעת כניסת טראמפ לבריטניה

ביאטה שאפה, הנאשמת בחברות בתא ניאו-נאצי, מינכן, גרמניה, 9 בדצמבר 2015. AP
שאפה ושני הגברים שהשתתפו במתקפות ונהרגו/AP

בני משפחותיהם של קורבנות הרצח, שמונה בעלי עסקים טורקים, אדם יווני ושוטר גרמני, הגיעו אתמול לבית המשפט לשמוע את הצהרתה של הנאשמת. עורכי הדין המייצגים את המשפחות מסרו לפני ההצהרה כי הם מקווים שהיא תשפוך אור על האופן שבו נבחרו המטרות לתקיפה, אולם מלבד פרטים רבים על ילדותה הקשה של שאפה, נמסר מעט מאוד מידע על המתקפות. עם זאת, נמסר כי השוטר הגרמני, מיקלה קיסווטר, הותקף במטרה לשדוד ממנו את נשקו.

"אני מתנצלת מעומק הלב בפני הקורבנות וכל קרובי המשפחה של קורבנות הפשעים שבוצעו על ידי מונדלוס ובונהרדט", נמסר בהצהרת הנאשמת. "אני מרגישה אחריות מוסרית לכך שלא הייתי יכולה למנוע את עשרה מקרי הרצח ושני פיגועי החבלה". בני המשפחה של הקורבנות תיארו את ההצהרה כ"סטירה מצלצלת" וחלקם מסרו כי הם "לא מאמינים למילה מדבריה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
ביאטה שאפה, הנאשמת בחברות בתא ניאו-נאצי, מינכן, גרמניה, 9 בדצמבר 2015. AP
שאפה בבית משפט/AP

שאפה תיארה כיצד התאהבה במונדלוס בסוף שנות ה-80, וכיצד הוא התקרב לארגוני הימין הקיצוני בגרמניה. ביום הולדתה ה-19, היא פגשה את חברו של מונדלוס, בונהרדט, שהיה אף הוא מקושר לארגוני ימין קיצוני. הנאשמת נעצרה בחודש נובמבר 2011, לאחר שגופותיהם של מונדלוס ובונהרדט נמצאו בקרוואן שרוף באייזנאך. להערכת הרשויות, השניים התאבדו יחד לאחר שוד בנק שהשתבש. שאפה הסגירה את עצמה לידי המשטרה לאחר מכן, אולם שמרה על שתיקה – עד עכשיו.

אם שאפה תורשע, צפוי להיגזר עליה עונש מאסר עולם, וההצהרה שלה אתמול מסתמנת כניסיון אחרון להשפיע על החלטת בית המשפט. אנט רמלסברגר, כתבת העיתון "סודדויטש צייטונג", שליוותה את המשפט מפתיחתו, סיפרה בריאיון לרשת DLF כי היא נדהמה לראות כיצד שאפה נותרה אדישה לעדויותיהם של כמה מעדי הראייה. "אם מישהו מצליח לשמור על פנים קפואות כאלה, או שהוא תיאטרלי במיוחד, או שאין לו כל סימפטיה לקורבנות", טענה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully