וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מינוס חמש מעלות באוהל: החורף הקשה של הפליטים הסורים בירדן

דיירי מחנה הפליטים א-זעתרי, שנמלטו מהמלחמה במולדתם, מתמודדים עם תנאים ירודים והתפרצות מחלות. "החיים כאן בלתי-אפשריים, במיוחד עבור ילדים, חיים בתנאים לא אנושיים". האו"ם: הפליטים מוכרים את הציוד ההומניטרי שניתן להם

הקור הכבד שפוקד את המזרח התיכון בימים האחרונים לא פסח גם על רבבות הפליטים הסורים בירדן, שחיים בתנאים קשים במדבר הקפוא. במחנה הפליטים א-זעתרי שבצפון הממלכה, שהפך לביתם הזמני של כ-83 פליטים, הטמפרטורה הגיעה לחמש מעלות מתחת לאפס.

תושבי המחנה חיים באוהלים שאינם מגנים עליהם מהגשם ומפגעי מזג האוויר, וסובלים ממחסור באמצעים בסיסיים. בתקופה האחרונה דווח על התפרצות מחלות שונות בקרב דיירי המחנה, וכך סכנת המוות, שממנה נמלטו בארצם, שוב מרחפת מעל לראשם.

עוד בוואלה! NEWS:
לקראת החורף: "אלפי ילדים פליטים באירופה בסיכון"
הושג הסכם: טורקיה תסייע בעצירת גל הפליטים ותקבל מיליארדים
משטח סולארי ומערכת איוורור: האו"ם רכש מקלטים לפליטים מאיקאה

מחנה הפליטים א-זעתרי, ירדן, דצמבר 2015. אל-חליג' אונליין", צילום מסך
מחנה הפליטים א-זעתרי, השבוע/צילום מסך, אל-חליג' אונליין"

כתב אתר החדשות הקטארי "אל-חליג' אונליין" ביקר במחנה הפליטים. בדבריו, הוא תיאר את הילדים החיוורים שקיבלו את פניו. הוריהם מנסים להרכיב תנורי הסקה מאולתרים כדי לפזר מעט חום, אך הגשמים הרטיבו את כל חומרי הבערה.

לדברי הפליטים, הם ביקשו מהנהלת המחנה לספק להם אמצעי חימום "לפני שיהיה מאוחר מדי", אך עד כה קיבלו סיוע מועט בלבד. "הרשויות הירדניות סיפקו קרוואנים למגורים, אך המבנים לא אטומים בפני הגשם בחורף ולוהטים מחום בקיץ", סיפר אבו מוחמד, תושב המחנה. פליט אחר, אבו סלים, סיפר כי בימים האחרונים הגיעו הטמפרטורות באזור לשיאן. "החיים כאן בלתי-אפשריים, במיוחד עבור ילדים. אנשים פשוט חיים בתנאים לא אנושיים", אמר.

מחנה הפליטים זעתרי, ירדן. AP
כ-97 אלף סורים חיים בחמישה מחנות פליטים זמניים במדינה. א-זעתרי/AP

מנציבות האו"ם לפליטים נמסר כי סיפקה תמיכה כספית לכ-25 אלף משפחות של פליטים בירדן, על מנת שיוכלו לרכוש ציוד חימוש. כמו כן, נמסר כי חולקו מאה אלף שמיכות. עם זאת, לטענת הנציבות, מרבית הציוד שמועבר לפליטים נמכר על ידיהם בשוק השחור. קרוב ל-1.4 מיליון סורים הגיעו לירדן מאז תחילת מלחמת האזרחים בשנת 2011. כ-650 אלף מהם מוגדרים על ידי האו"ם כפליטים, ומתוכם, כ-97 אלף עדיין חיים בחמישה מחנות פליטים זמניים במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully