וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: חרף ההסכם, רוסיה ממשיכה להזרים חיילים ונשק לאוקראינה

9.12.2015 / 14:39

בדוח מיוחד נמסר כי מניין ההרוגים בלחימה בין הבדלנים לממשל בקייב הנמשכת זה 20 חודשים הגיע ליותר מ-9,000. עוד דווח כי למרות הירידה באלימות באזור, מעשי העינויים נמשכים

צילום: רויטרס, עריכה: קשת סידי

(עלטה בחצי האי קרים בעקבות חבלה בעמודי חשמל באוקראינה)

רוסיה ממשיכה להזרים כלי נשק ולוחמים לאזורים שבשליטת הבדלנים במזרח אוקראינה – כך נטען בדוח שפרסם היום (רביעי) האו"ם. לפי הדוח, מאז החלו הקרבות בין המורדים הפרו-רוסים לבין הממשל בקייב לפני 20 חודשים נהרגו 9,100 בני אדם. לפי הדוח, שפרסם המשרד לנציבות זכויות האדם של האו"ם, מעשי ההרג והעינויים והאנרכיה עדיין נפוצים באזור.

בדוח נכתב כי הפסקת האש שהושגה באוגוסט האחרון בין הצדדים הובילה לירידה משמעותית באלימות, במיוחד בזכות הסגת כלי הנשק הכבדים של צבא אוקראינה ושל הבדלנים מקו החזית. "עם זאת, זרם של תחמושת, של כלי נשק ושל לוחמים מרוסיה אל השטחים הנשלטים בידי הארגונים החמושים גורם למצב להמשיך להיות נפיץ". עוד נכתב כי "חוסר היכולת של ממשלת אוקראינה לשלוט ביעילות על חלקים גדולים מגבולה עם רוסיה מאפשר את המשך הזרמת הנשק, התחמושת והלוחמים לאזורים שבידי הקבוצות המזוינות".

לקריאה נוספת בנושא
"פעולת טרור": חצי האי קרים נותר בעלטה יום שלישי ברציפות
שני מיליון ללא חשמל בחצי האי קרים: "אוקראינים פוצצו את העמודים"
המלחמה החמה: כך מנסה פוטין להשיג שליטה עולמית

בדלן פרו רוסי בדונייצק, מזרח אוקראינה, נובמבר 2015. רויטרס
בדלן פרו-רוסי בדונייצק, מזרח אוקראינה/רויטרס

הלחימה בין הכוחות האוקראיניים לבין הבדלנים הפרו-רוסים שדורשים להתנתק מהממשל המרכזי פרצה באפריל 2014, אחרי הדחתו של הנשיא ויקטור ינוקוביץ' וסיפוח חצי האי קרים בידי רוסיה. בספטמבר הצטמצם היקף הקרבות, אך הצדדים היריבים מדווחים מדי יום על תקריות מקומיות ועל הרוגים. "מניין ההרוגים מאז אמצע אפריל הוא לפחות 9,098, יחד עם 20,732 פצועים. המספרים כוללים אזרחים, אנשי כוחות הביטחון של אוקראינה ומורדים", דווח.

הנתונים האחרונים כוללים 47 אזרחים שנהרגו ועוד 131 שנפצעו מאז אמצע חודש אוגוסט ועוד אמצע נובמבר. חצי מהם נהרגו בשל פיצוץ מטענים ומוקשים ובדוח נקראו הצדדים לפתוח במבצע נרחב לפינוי שדות מוקשים עם תחילת השלג באזור. כ-2.9 מיליון בני אדם נתקלים בקשיים בקבלת טיפול רפואי הולם, במקלט, בשירותי רווחה ובפיציים עבור רכוש שנבזז או הוחרם.

חוקרי האו"ם תיעדו מקרים של "העלמות ושל מעצרים שרירותיים כמו גם עינויים של אנשים חולים שהיו חשודים בעבירות נגד שלמותה הטריטוריאלית של אוקראינה ובתמיכה בבדלנים". עוד נכתב בדוח כי "גורמים בכוחות הביטחון של אוקראינה נהנים מרמה גבוהה של חסינות ולא נחקרים במקרים שבהם הם חשודים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully