וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני מיליון ללא חשמל בחצי האי קרים: "אוקראינים פוצצו את העמודים"

22.11.2015 / 8:45

כלי תקשורת רוסיים דיווחו כי פעילים אוקראינים לאומנים פוצצו שני עמודי חשמל המובילים זרם מאוקראינה לשטח שבשליטת רוסיה. מצב חירום הוכרז בחצי האי. חיבור החשמל בחזרה עלול להימשך עד 48 שעות

עמודי חשמל שפוצצו בחצי האי קרים, אוקראינה, נובמבר 2015. טוויטר, צילום מסך
העמודים שפוצצו באוקראינה/צילום מסך, טוויטר

מצב חירום הוכרז בחצי האי קרים לאחר שעמודי חשמל המובילים זרם מאוקראינה פוצצו והותירו בעלטה כמעט שני מיליון תושבים – כך דיווחו היום (ראשון) כלי תקשורת רוסיים ומסרה הממשלה הרוסית.

משרד האנרגיה הרוסי טען כי לא ברור מה גרם להפסקת החשמל, אך כלי תקשורת רוסיים דיווחו כי שני עמודי חשמל באזור חרסון שבאוקראינה מצפון לקרים, פוצצו על ידי אוקראינים לאומנים. תקרית זו, אם אכן נגרמה על ידי פעילים אוקראינים שמתנגדים לסיפוח הרוסי של חצי האי, צפויה להגביר את המתיחות בין רוסיה לאוקראינה.

בעוד צוותי חברת החשמל הלאומית אוקראנרגו החלו לתקן את העמודים, עשרות טאטרים תושבי קרים התאספו בקייב מול בניין לשכת הנשיאות והפגינו נגד אוזלת ידן של הרשויות. מאז פיצוץ העמודים פועלת רשת החשמל במצב מבודד "בשל הניתוק המוחלט מהרשת האוקראינית", טענו צוותי חירום שצוטטו בסוכנות הידיעות הרוסית TASS.

לקריאה נוספת:
המלחמה החמה: כך מנסה פוטין להשיג שליטה עולמית
"הצד האפל" באוקראינה: במקום לנין - פסל בדמותו של דארת' ויידר
5 חברות חדשות במועצת הביטחון: אוקראינה ורוסיה ראש בראש

הפגנות בקייב נגד הרשויות האוקראיניות

מקור מחברת החשמל אמר לסוכנות הידיעות רי"א כי תיקון הנזקים בצד האוקראיני וחיבור החשמל מחדש עלול להימשך עד 48 שעות.

בהצהרה שפרסם משרד האנרגיה הרוסי נמסר כי נפגעו שני קווי חשמל המובילים זרם מאוקראינה לקרים וכתוצאה מכך 1,896,000 נותרו מנותקים מחשמל.

מהמשרד הממשלתי נמסר עוד כי מצב חירום הוכרז באזור ושהרשויות החלו להשתמש בציוד חיוני לשעת חירום. כמו כן, 13 טורבינות גז ניידות המופעלות על ידי גנרטורים הוכנו לשימוש. איליה קיבה, פקיד בכיר במשטרת אוקראינה שהיה באזור חרסון, הודה בעמוד הפייסבוק שלו כי העמודים פוצצו מבלי לפרט.

כלי תקשורת אוקראיניים דיווחו כי בשבת האחרונה האזור שבו נמצאים עמודי החשמל הפך לזירה של עימותים אלימים בין פעילים מהתנועה הלאומנית האוקראינית "המגזר הימני" לבין כוחות המשטרה. לפי דיווחים אלה, העמודים כבר ניזוקו על ידי הפעילים ביום שישי בטרם פוצצו ונהרסו כליל בשבת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully