וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 חברות חדשות במועצת הביטחון: אוקראינה ורוסיה ראש בראש

16.10.2015 / 0:38

שתי המדינות שהפכו לאויבות בשנים האחרונות יישבו ביחד בגוף היוקרתי, שאליו נבחרו גם מצרים, יפן, סנגל ואורוגוואי. "גישתנו כלפי רוסיה תהיה לחלוטין בלתי-פייסנית", אמר שר החוץ האוקראיני

מועצת הביטחון של האו"ם מצביעה על הסכם הגרעין עם איראן, 20 ביולי 2015. רויטרס
חמש חברות חדשות. מועצת הביטחון של האו"ם/רויטרס

מצרים, יפן, סנגל, אורוגוואי ואוקראינה נבחרו אתמול (חמישי) כחברות החדשות במועצת הביטחון, ונציגיהן ישבו במליאה היוקרתית החל מה-1 בינואר, למשך שנתיים. זאת, לאחר ש-193 חברי העצרת הכללית של האו"ם בחרו בהן ברוב קולות, כמחליפות של צ'אד, צ'ילה, ירדן, ליטא וניגריה. כעת, ישבו במועצת הביטחון שתי מדינות שהפכו לאויבות בשנים האחרונות – רוסיה ואוקראינה, על רקע מלחמת האזרחים במזרח אוקראינה בין הממשל לבדלנים הפרו-רוסים, שעל פי טענות המערב נתמכים על ידי רוסיה.

שר החוץ של אוקראינה, פבלו קלימקין, אמר השבוע כי בעת ששגריר המדינה לאו"ם יישב במועצת הביטחון, גישתו כלפי רוסיה תהיה "לחלוטין בלתי-פייסנית". "החברה הקבועה במועצת הביטחון נחשבת בקרבנו לגוף תוקפן המנהל מלחמה באמצעות שלוחות במדינה", אמר. שגריר רוסיה לאו"ם, ויטלי צ'ורקין, סרב להתייחס ליחס שבו תנקוט מדינתו כלפי אוקראינה.

עוד כתבות מהעולם:
מסמכים חשאיים חושפים: כך פוגעת ארה"ב בחפים מפשע בתקיפות מל"ט
סעודי יוצא להורג בגין "הפגנה": הוריו דורשים מאובמה להתערב
בפעם השנייה תוך שבוע: ציידים הרעילו עשרות פילים בזימבבואה

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במהלך דיון בקרמלין, מוסקבה, אוקטובר 2015. רויטרס
רוסיה תשב עם אוקראינה סביב אותו השולחן. פוטין/רויטרס

חברה חדשה מעניינת נוספת היא מצרים. לאחרונה התקררו יחסיה של המדינה עם ארצות הברית, על רקע הלחץ שמופעל עליה מצד מדינות המערב בכל הנוגע לזכויות אדם, ובמקביל התקרב ממשלו של עבד אל-פתאח א-סיסי למוסקבה. עם זאת, שר החוץ המצרי, סאמח שוקרי, הבטיח כי "מצרים תנקוט בכל הצעדים במטרה למלא אחר אחריותה, ותשתף פעולה עם שאר 14 החברות של מועצת הביטחון".

אחת המשימות המשמעותיות שעומדות בפני החברות החדשות והישנות היא גיבוש מדיניות לסיום המשבר בסוריה. בשנים האחרונות הגיעו החברות למבוי סתום בדיוניהן, כאשר רוסיה, בתמיכת סין, פעלה להגנת בן בריתה בשאר אסד מהצעות שקראו להדחתו, אשר גובשו על ידי ארצות הברית, צרפת, בריטניה ואחרות. יחסה של מצרים, למשל, מערוב בכל הנוגע למשבר. מצד אחד, היא התחמקה בשנים האחרונות מלהביע תמיכה בנשיא בשאר אסד, שכן בת בריתה העיקרית, ערב הסעודית, מאמינה שיש להדיח אותו מכיסאו. עם זאת, המדינה שיבחה את ההתערבות הצבאית הרוסית במדינה, אשר פועלת כדי לתמוך באסד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
א-סיסי באו"ם: "כמה מוסלמים צריכים למות מטרור עד שהעולם יתעורר?". רויטרס
התרחק מהמערב. סיסי בנאומו מול העצרת הכללית של האו"ם/רויטרס

מועצת הביטחון מורכבת מעשר חברות נבחרות, כאשר כל שנה נבחרות חמש מדינות. נוסף עליהן נמצאות חמש החברות הקבועות המחזיקות בזכות הווטו – ארצות הברית, בריטניה, צרפת, סין ורוסיה. מדובר בגוף היוקרתי ביותר באו"ם, שכן הוא היחיד שיכול לקבוע החלטות המחייבות מבחינה משפטית כמו הטלת סנקציות או שליחת כוחות של האו"ם לאזורי מלחמה.

(עדכון ראשון: 23:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully