וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סעודי יוצא להורג בגין "הפגנה": הוריו דורשים מאובמה להתערב

לטענת אמו של עלי נימר, שנעצר בגיל 17 לאחר השתתפות בהפגנה שיעית, העונש שנגזר על בנה – עריפת ראשו וצליבתו – הוא "ברברי ופרימיטיבי באופן קיצוני". לדבריה, "אף אדם נורמלי ושפוי לא יקבל דבר כזה"

עלי נימר, צעיר סעודי שנעצר בהפגנה שיעית ב-2013. פייסבוק, צילום מסך
"במהלך החקירה בעטו בו, סטרו לו, השיניים שלו נפלו". נימר/צילום מסך, פייסבוק

הוריו של הצעיר הסעודי עלי מוחמד נימר, שהורשע ב"השתתפות בהפגנה", עידוד אחרים להצטרף להפגנה והחזקת נשק, ושעליו נגזר עונש מוות, קראו לנשיא ארצות הברית ברק אובמה להתערב במקרה ולמנוע את עריפת ראשו של בנם וצליבתו. בריאיון לעיתון הבריטי "גרדיאן" טענה אתמול (רביעי) אמו, נוסרה אל-אחמד, כי העונש שנגזר על נימר הוא "ברברי ופרימיטיבי באופן קיצוני".

על פי דוח של ארגון זכויות האדם "Human Rights Watch", ערב הסעודית הוציאה להורג מספר שיא של בני אדם בשנה האחרונה – 90 בני אדם בחצי השנה הראשונה של 2015. "אמנסטי אינטרנשיונל" קרא לביטול העונש שהוטל על נימר, שנעצר לפני כשלוש שנים בגיל 17. לקריאה הצטרפו, בין היתר, המנחה האמריקני ביל מאהר, ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון וארגוני זכויות אדם נוספים.

עוד בוואלה! NEWS:
ביקורת נדירה: נסיך סעודי קורא להדחת המלך בצל המשברים האחרונים
"מוות לשושלת הסעודית": מאות הפגינו באיראן עקב האסון ליד מכה
תיעוד: הלקאה פומבית לבלוגר סעודי שלעג לאיסלאם

צפו בריאיון של נוסרה אל-אחמד ל"גרדיאן":

"בשביל רוב האנשים, כל שעה מורכבת מ-60 דקות, אבל עבורי כל שעה היא 60 מכות של כאב", סיפרה האם. היא הוסיפה כי בנה נעצר לאחר שהשתתף בהפגנה שקראה לשוויון זכויות למיעוט השיעי בעיר קטיף שבמזרח הממלכה. עם זאת הבהירה: "הם הפגינו באופן לא אלים, מתורבת ולגיטימי. פחדתי בשביל הבן שלי, אבל הסכמתי איתם בעיקרון".

"כשביקרתי את בני בפעם הראשונה, לא הייתי יכולה לזהות אותו", טענה, והוסיפה כי הוא עבר עינויים בבית הכלא. "לא ידעתי אם זה באמת בני עלי או לא. יכולתי לראות בבירור פצע על מצחו, ופצע נוסף באף. הם השחיתו את פניו, והגוף שלו היה רזה מדי. הוא סיפר שבמהלך החקירה בעטו בו, סטרו לו, השיניים שלו נפלו. הוא אמר שהוא מרגיש שהגוף שלו הפסיק להתקיים".

לטענתה, גזר הדין נועד להעניש את בנה על אמונתו השיעית. "אף אדם נורמלי ושפוי, שאינו מחפש להחריף את הפילוג, לא יקבל דבר כזה", אמרה. בפנייה לאובמה, הוסיפה: "אין דבר גדול יותר מלהציל מישהו מרע. בני ואני פשוטים, ולא נושאים תפקיד חשוב בעולם, אולם אם הוא יתערב, אובמה יציל אותנו מטרגדיה גדולה".

עוד באותו נושא

"דוח החירויות הדתיות" האמריקני: דאעש, אנטישמיות והר הבית

לכתבה המלאה
הפגנת תמיכה בעלי נימר, צעיר סעודי שנעצר על השתתפות בהפגנה שיעית, 2013. פייסבוק, AP
הפגנת תמיכה בנימר, בבחריין/AP, פייסבוק

מוקדם יותר השבוע הודיעה הממשלה הבריטית על ביטול הצעת חוזה בסך 5.9 מיליון לירות שטרלינג עם רשות בתי הכלא הסעודית, לאחר שראש הממשלה קמרון הציג דרישה לבטל את עונש המלקות שנגזר על אזרח בריטי שביקר במדינה. שגרירות ערב הסעודית בלונדון פרסמה לפני כשבוע הודעה, ובה נמסר בבירור: "מערכת המשפט היא עצמאית, וממלכת ערב הסעודית דוחה כל התערבות חיצונית בענייניה הפנימיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully