וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: הלקאה פומבית לבלוגר סעודי שלעג לאיסלאם

ריאד מיהרה להוקיע את רצח העיתונאים במגזין "שרלי הבדו", אך פעיל זכויות אדם שביקר את הדת הוכה 50 פעמים, מתוך אלף מלקות שנגזרו עליו יחד עם 10 שנות מאסר. המערב מפציר בממלכה לבטל את העונש

תיעוד מההלקאה הפומבית שעבר ראיף בדאווי

לנוכח הפגנות המיליונים שהתקיימו אתמול (ראשון) ברחבי צרפת בעקבות הטבח במשרדי "שרלי הבדו" והפיגוע במרכול הכשר, במערב מבקרים בחריפות את ערב הסעודית. זאת, בשל עונש של אלף מלקות ועשר שנות מאסר שנגזר על פעיל זכויות אדם במדינה. השלטונות בריאד מיהרו לגנות את המתקפה על מערכת המגזין הסטרי שלעג לנביא מוחמד ולאיסלאם, כשר החוץ אף נכח בעצרת אתמול, אולם כלפי פנים ממשיכה הממלכה לנקוט מדיניות תקיפה נגד כל מי שמעביר ביקורת על המשטר ועל הדת.

עצרות תמיכה ברחבי המזרח התיכון: "לטרור אין גבולות"

פעיל זכויות האדם ראיף בדאווי הורשע בחודש מאי האחרון בהעלבת האיסלאם במסגרת האתר "סעודים ליברלים חופשיים" שהקים ונסגר מאז. ביום שישי האחרון החל עונשו של בדאווי, שהולקה 50 פעמים לעיני הציבור מחוץ למסגד בעיר ג'דה. בסרטון שתיעד את ביצוע העונש נראה הקהל שצפה בהכאה הפומבית מריע וצועק "אללה אכבר".

בדאווי צפוי לקבל 50 מלקות נוספות ביום שישי הקרוב, על אף בקשותיהן החוזרות ונשנות של בעלות בריתה המערביות של ערב הסעודית. ארצות הברית, האיחוד האירופי וגורמים נוספים הפצירו בריאד שלא לבצע את העונש וממשרד החוץ של בריטניה נמסר: "הממלכה המאוחדת מגנה את השימוש בענישה אכזרית ומשפילה, יהיו אשר יהיו הנסיבות".

"ממשלות רבות בעולם מחו על העונש שקיבל בעלי", אמרה אתמול ל"גרדיאן" הבריטי אנסאף היידר, אשתו של בדוואי שגולה בקנדה. "הייתי אופטימית עד הרגע האחרון, אבל ממשלת סעודיה מתנהגת כמו דאעש". ערב הסעודית היא אחת מחמש מדינות ערביות שמשתתפות בקואליציה הבינלאומית נגד "המדינה האיסלאמית", אולם יש מי שטוען שהתנהגותה לא שונה בהרבה מזאת של הארגון הסוני הקיצוני, לנוכח האכיפה הנוקשה של ההלכה האיסלאמית בשטחה. בקריקטורה שזוכה בימים האחרונים לפופולריות ברשת נראה אדם הדומה לבדוואי כשהוא מוצלף על ידי שוט, ולצדו כתוב בערבית: "ערב הסעודית מגנה את מתקפת הטרור על חופש הביטוי בפריז".

"ערב הסעודית מגנה את מתקפת הטרור על חופש הביטוי בפריז"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully