וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצרות תמיכה ברחבי המזרח התיכון: "לטרור אין גבולות"

11.1.2015 / 20:25

מירושלים עד רמאללה, מתוניס ועד ביירות, הפגינו המונים בעד חופש הביטוי ונגד הטרור בעקבות גל האלימות ששוטף את צרפת. בקהיר נשאו עיתונאים את עטיהם מעלה ובתוניס התאבלו על מות בנו של הרב הראשי. כך נראה "אני שרלי" במזרח התיכון

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: מתן חדד

מלבד יותר משלושת המיליונים שצעדו היום (ראשון) ברחובות פריז וערי צרפת האחרות, גם בישראל ובמדינות סביבה השתתפו אלפי אזרחים בעצרות תמיכה וסולידריות, בעקבות שורת הפיגועים בבירה פריז בשבוע האחרון, שהביאו למותם של 17 בני אדם.

כאלף בני אדם השתתפו בעצרת הזדהות עם העם הצרפתי ועם הקהילה היהודית בצרפת, בלשכת ראש עיריית ירושלים ניר ברקת. "הצער הוא עמוק, האבל הוא כבד מאוד, אבל ידע העולם שזה לא נשמר רק למדינת ישראל ועם ישראל", אמר הרב הספרדי הראשי של ירושלים שלמה עמאר.

גל טרור בצרפת - כותרות נוספות:
שני מיליון בצעדת הזיכרון לנרצחי מתקפת הטרור בפריז
בלב בריסל: מערכת עיתון פונתה בשל התרעה על פצצה
הדילמה של יהודי צרפת: האם עלייה לישראל שווה את המחיר?

עצרת זיכרון בירושלים לזכר הרוגי הפיגועים בפריז. רויטרס
עצרת התמיכה בירושלים, היום/רויטרס

"הטרור, אין לו גבולות, ואם ימשיכו לגמגם הטרור רק ילך ויגבר", הוסיף. "חייבים לדבר בנחרצות ולפעול באומץ ובעוז. יחד עם זאת, אנחנו לא נשברים. אנחנו כואבים ומתאבלים, אך לא נשברים". בעירייה הוחלט כי 1,500 דגלי צרפת, ישראל וירושלים ייתלו ברחבי העיר, יוצב שלט ענק בכיכר פריז, עליו יוכלו תושבי העיר לכתוב דברי הזדהות, ובנוסף, העירייה תפתח חדר מצב מיוחד לקליטת עולים מצרפת בעיר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

"הטרוריסטים הפוגעים בפריז ובירושלים הם היינו הך"

"זו הייתה מתקפה על חופש העיתונות וחופש הביטוי, ומתקפה על העם היהודי", אמר ברקת. "העולם כולו מבין היום את מה שאנחנו בעשורים האחרונים חווים בירושלים. הטרור הרצחני מונע באמצעות האיסלאם הקיצוני. הטרוריסטים הפוגעים בפריז ובירושלים הם היינו הך, ומונעים מאותה שליחות מוות נגד דרכנו המשותפת".

עצרת זיכרון בתל אביב לזכר הרוגי הפיגועים בפריז. רויטרס
אחת המפגינות מציגה את תמונת ארבעת היהודים שנרצחו במרכול הכשר בפריז, בהפגנה בתל אביב/רויטרס

בתל אביב, עצרת ספונטנית התכנסה ברחבת המכון הצרפתי, בהשתתפות עשרות בני אדם. אחד ממארגני העצרת סיפר לוואלה! חדשות כי הוא חש "הזדהות מוחלטת עם גורל הצרפתים במאבק נגד הטרור ונגד הקיצוניות, וקודם כל ביטוי של סולידריות עם העם הצרפתי".

לא רק בישראל, כאמור, ציינו את האירועים הכואבים בפריז. מדינות רבות במזרח התיכון מתמודדות בתקופה האחרונה מול איום מתמשך מצד ארגונים איסלאמיסטיים קיצוניים, ובראשם "המדינה האיסלאמית" (דאעש). גם התהדקות הצנזורה במדינות מסוימות באזור הפכה למוקד חלק מההפגנות היום.

עצרת זיכרון בביירות לזכר הרוגי הפיגועים בפריז. AP
הפגנת התמיכה בביירות/AP

בביירות, בירת לבנון, הפגינו היום עיתונאים זרים ומקומיים, יחד עם אזרחים, בתמיכה בחופש הביטוי ונגד הקיצוניות. "לא לחיזבאללה, לא לדאעש, לא לטרור, כן לחירות", נכתב על אחד השלטים שהונפו במקום. בקהיר, עיתונאים ועיתונאיות הפגינו בתמיכה בחופש הביטוי, ונשאו את עטיהם מעלה. בתוניסיה הצפון אפריקנית, כותרות העיתונאים התאבלו על מותו של יואב חטאב, אחד מההרוגים במרכול "היפר כשר", ובנו של הרב הראשי של הבירה תוניס.

עצרת זיכרון בקהיר לזכר הרוגי הפיגועים בפריז. AP
ההפגנה בקהיר/AP

ברמאללה, עשרות פלסטינים יצאו לרחובות בגינוי הטבח במערכת "שרלי הבדו" והפיגוע במרכול הכשר, בצעדה שאורגנה על ידי הרשות. "זה מסר פלסטיני לעם הצרפתי שאנחנו עומדים לצדכם נגד הטרור", אמר בכיר הרשות יאסר עבד רבו. "אנחנו קורבנות הטרור, כמוכם, ויחד נוכל לשמור על הערכים שלמענם אנו נלחמים – ערכי החופש, החירות ובייחוד חופש הביטוי והשוויון בין האומות והגזעים".

בהכנת הידיעה השתתפה דנה ירקצי.

עצרת זיכרון בקהיר לזכר הרוגי הפיגועים בפריז. AP
שלט הזדהות עם הטבח ב"שרלי הבדו" בהפגנה בקהיר היום/AP
עצרת זיכרון בקהיר לזכר הרוגי הפיגועים בפריז. AP
עיתונאים מציגים עטים בקהיר/AP
עצרת זיכרון בביירות לזכר הרוגי הפיגועים בפריז. AP
ביירות, היום/AP
עצרת זיכרון ברמאללה לזכר הרוגי הפיגועים בפריז. רויטרס
העצרת ברמאללה/רויטרס
עצרת זיכרון ברמאללה לזכר הרוגי הפיגועים בפריז. רויטרס
גם ילדים השתתפו. רמאללה, היום/רויטרס
עצרת זיכרון ברמאללה לזכר הרוגי הפיגועים בפריז. רויטרס
"אני שרלי" ברמאללה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully