וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הצד האפל" באוקראינה: במקום לנין - פסל בדמותו של דארת' ויידר

בעקבות החוק החדש במדינה הקורא להיפטר מסממנים סובייטים, הוסיף האמן אלכסנדר מוליב את קסדתו וגלימתו של דמות הרשע מסרטי "מלחמת הכוכבים" לפסל של השליט הסובייטי. ויש גם חיבור לאינטרנט אלחוטי

צילום: רויטרס עריכה: מתן חדד

פסל של מייסד ברית המועצות ולדימיר לנין באוקראינה הוסב השבוע לדמות הרשע האולטימטיבי מסדרת הסרטים "מלחמת הכוכבים" - דארת' ויידר. זאת, לאחר החלתו של חוק חדש במדינה, שלפיו יש להרוס שרידים וסמלים מעברה הקומוניסטי.

האמן אלכסנדר מילוב שינה את הפסל מהתקופה הסובייטית, המוצב בסמוך למפעל בעיר הנמל אודסה, שלחופי הים השחור. הפסל המקורי עשוי מגבס, אשר נחלש עם הזמן. מילוב חיזק אותו, שם על ראשו את הקסדה המפורסמת של ויידר וגלימה עשויה מטיטניום. כמו כן, הראש של ויידר מכיל נקודת וויי-פיי, ומילוב אמר כי הוא מקווה שהפסל החדש ימשוך אליו מעריצים של סדרת הסרטים האיקונית מסביב לעולם, בעיקר בעקבות הסרט השביעי בסדרה, שיגיע לאקרנים בדצמבר הקרוב.

עוד כתבות מהעולם:
תאורה, איוורור - ורכבת: "סופר מנהרה" להברחת סמים נמצאה בארה"ב
לראשונה מאז 2011: חייל אמריקני נהרג על אדמת עיראק
ארה"ב: אדם שמסר מידע על מטוסים אמריקניים לאיראן נידון למאסר

פסל של ולדימיר לנין באוקראינה שהוסב לדמותו של דארת ויידר, אוקטובר 2015. רויטרס
פסלו של ויידר באודסה/רויטרס

בטקס חניכתו של הפסל השתתפו דמויות נוספות מסדרת הסרטים, בנוסף לאנשים שהתחפשו כדמות הנבל המיתולוגי, בהם צ'ובאקה וחיילי סער (StromTroopers). את שינוי הפסל מימנה "מפלגת האינטרנט" האוקראינית, אשר מציעה את מועמדותו של ויידר, כמו גם של דמויות בדיוניות נוספות, לראשות העיר אודסה.

החוק החדש באוקראינה מגיע על רקע מלחמת האזרחים המתנהלת במזרחה, בין הבדלנים הפרו-רוסים והממשל. באודסה נרשמו עימותים רבים בין הבדלנים והכוחות האוקראינים, ולאחרונה נבחר לראשות המחוז מיכאיל סאקאשווילי, נשיא גיאורגיה לשעבר הידוע בהיותו פרו-מערבי.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
פסל של ולדימיר לנין באוקראינה שהוסב לדמותו של דארת ויידר, אוקטובר 2015. רויטרס
פסל של ולדימיר לנין באוקראינה שהוסב לדמותו של דארת ויידר, אוקטובר 2015/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully