וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: אדם שמסר מידע על מטוסים אמריקניים לאיראן נידון למאסר

24.10.2015 / 6:16

הנאשם, מוזפר חזאי בן ה-65, טען כי העברת המידע בדואר האלקטרוני התבצעה לצורת הגשת מועמדות למשרה פוטנציאלית באיראן. אך טיעונו לא התקבל בבית המשפט: "מטריד שהוא לא מבין את חומרת מעשיו"

מטוס קרב F-35. AP
הנאשם ניסה לעזוב את ארה"ב כשבתיקו מידע מסווג על מטוסי F-35 ו-F-22. מטוס F-35/AP

אזרח אמריקני-איראני נידון אתמול (שישי) למאסר של שמונה שנים וחודש בגין העברת מידע רגיש בנוגע למטוסי הקרב של ארצות הברית למולדתו, איראן, תוך שטען כי הגיש בקשה לעבודה. הנאשם, מוזפר חזאי, עבד כמכונאי בחברה המייצרת מנועי מטוסים עבור צבא ארצות הברית, נעצר בינואר 2014 כשניסה לעזוב את המדינה כשחומר רגיש על אודות מטוסי ה-F-35 וה-F-22 במזוודתו. נוסף על כך, תכתובות המייל של חזאי העידו על החלפת מידע עם גורמים באיראן.

"מעולם לא אמרתי שום דבר לאף אחד", אמר חזאי בן ה-61 במשפטו. "לו ידעתי שהכנת מצגת לאוניברסיטה באיראן כחלק מניסיוני לקבל עבודה בה תהיה עבירה על החוק, לא הייתי לוקח אף מסמך".

עוד בוואלה! NEWS:
שוברת ימינה: מפלגת הימין הקיצוני צפויה לזכות בבחירות בפולין
נסראללה בהופעה פומבית נדירה: "ישראל היא קבלן הביצוע של ארה"ב"
דיווח: רוסיה שלחה לסוריה לוחמי יחידות עלית מאוקראינה

איש מול מחשב, אוקטובר 2011. ShutterStock
השופטת לא התרשמה מהטענה כי חזאי התכתב עם מעסיק פוטנציאלי/ShutterStock

שופטת בית המשפט המחוזי שבו נערך משפטו של חזאי לא התרשמה מטענותיו כי תכתובות המייל נעשו בינו לבין מעסיק פוטנציאלי, לאחר שפוטר מהחברה האמריקנית במהלך 2013. "הוא לא רק מנסה למזער את ערכה של התנהגותו הפושעת, אלא שהוא גם פשוט נכשל בהבנת חומרת מעשיו. זה מה שמטריד במיוחד", אמר השופטת, ונסה בראיינט.

חוק ייצוא הנשק של ארצות הברית מגביל גם את ייצוא המידע הקשור למערכו נשק. התובעים הפדרליים טענו במשפט כי תיאורו של חזאי לגבי חילופי המידע היו בלתי מדויקים, ואמרו כי שלח מיילים על המטוסים לפני שפוטר. כמו כן, באחת מהתכתובות, נטען כי חזאי כתב לגורם האיראני שהמידע שהוא מעביר "אמין ביותר" וכי הוא "לוקח סיכון גדול".

אמו של חזאי, מולוק בת ה-85, כתבה מכתב לבית המשפט וביקשה להמתיק את עונשו. "אין לי אף אדם חוץ מבני, ואני תלויה בו רגשית וכלכלית מאוד. אני מבקשת מכם להעניק לו חנינה על טעותו", כתבה. אחיו ואחותו של חזאי ביקשו גם הם את שחרורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully