וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז 2011: חייל אמריקני נהרג על אדמת עיראק

בניגוד להודעת משרד ההגנה האמריקני, גורמים במשרד ההגנה העיראקי טוענים כי הם לא היו שותפים לשחרור עשרות בני הערובה שהוחזקו על ידי דאעש בעיירה בצפון המדינה. החייל שנהרג היה אמור לחגוג את יום הולדתו ה-40 בעוד חודש

צילום: רויטרס עריכה: שניר דבוש

החייל האמריקני שנהרג אמש במהלך מבצע מיוחד לשחרור 70 בני ערובה בצפון עיראק הוא מאסטר סרג'נט ג'ושוע ל.ווילר - כך מסר היום (שישי) הפנטגון. ווילר, יליד העיר רולנד שבאוקלהומה, הוא החייל האמריקני הראשון שמת בשטח המדינה מאז 2011.

דובר משרד ההגנה האמריקני, קולונל סטיב וורן, אמר היום לסוכנות הידיעות "אי-פי" כי ווילר, בן 39, נהרג מאש נשק קל כאשר הוא ועשרות חיילים מהכוחות המיוחדים של צבא ארה"ב בשיתוף כוחות עיראקיים, פשטו על מבנה בעיירה חוויג'ה, הנמצאת ממערב לכירכוכ ושיחררו את עשרות האסירים משבי.

עוד בעולם בוואלה! NEWS:
לקראת פינוי המוני: מקסיקו נערכת להוריקן המסוכן בהיסטוריה
גורמי ממשל בארה"ב: מטוסים ישראליים חדרו לשטח איראן ב-2012
30 אלף על סף "אסון תזונתי" בדרום סודאן: "ניתן למנוע את מותם"

החייל האמריקני ג'ושוע ל.ווילר שנהרג במבצע לשחרור חטופים כורדים בעיראק. רויטרס
האמריקני הראשון שמת בעיראק מאז 2011. מאסטר סרג'נט ג'ושוע ל.ווילר/רויטרס

ווילר, שהיה אמור לחגוג את יום הולדתו ה-40 בעוד חודש בלבד, התגייס לצבא בגיל 19. השתייך למפקדת הכוחות המיוחדים של צבא ארה"ב בעיר פורט בראג שבקרולינה הצפונית, שאליה הצטרף בשנת 2004, מאז השתתף ב-11 מבצעים בעיראק ובאפגניסטאן.

אלא שבניגוד להודעת משרד ההגנה האמריקני, גורמים במשרד ההגנה העיראקי אמרו היום כי הם לא ידעו על המבצע להצלת השבויים. "שמענו את זה מהתקשורת, לא ידענו על זה", אמר גנרל טהסין איברהים סדיק לסוכנות "רויטרס". "זה היה רק הפשמרגה (מיליציות כורדיות) והאמריקנים, ולמשרד ההגנה לא היה מושג מזה". הגנרל סדיק הוסיף כי גורמים מהמשרד נפגשו היום עם נציגים של הקואליציה נגד דאעש בבגדאד כדי ללמוד יותר על אודות המבצע, שהיה המשמעותי ביותר נגד דאעש מזה חודשים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

מקום התקיפה

לפי גורמים בכירים אמריקנים, כל בני הערובה היו ערבים, בהם 20 חברי כוחות הביטחון העיראקיים. אחרים היו תושבים מקומיים ופעילי דאעש שאותם האשים הארגון בריגול. לולא חולצו, היו מוצאים בני הערובה להורג ונקברים בארבעה קברי אחים.

מאז החל המבצע האמריקני נגד דאעש בשנת 2014 השתתפו גדודים לוחמים אמריקנים רק לעתים נדירות באופן ישיר בקרבות קרקעיים. לרוב, ארה"ב הגבילה את תפקידה לאימון ולייעוץ של הכוחות העיראקים והכורדים, לסיוע הומניטרי ולתקיפות אוויריות על בסיס יומי שאותן ביצעה באזורים המוחזקים על ידי דאעש בעיראק ובסוריה.

(עדכון ראשון: 21:14)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully