וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות נשים בזנות נלחמות נגד סגירת בית הבושת שלהן

9.12.2015 / 15:00

יותר מ-30 נשים שעובדות בבית הבושת ברחוב יצחק שדה בתל אביב יצאו למאבק במדינה והגיעו להעיד בבית המשפט כדי להציל את מקום עבודתן. "אני אוהבת את הכסף, הטענה שאני מנוצלת מגוחכת". המדינה: "זה כמו אישה מוכה". הסיפור המלא יפורסם במגזין סוף השבוע של וואלה! NEWS

צילום וידאו: דוד קורן, צילום סטילס: ראובן קסטרו; עריכה: טל רזניק
"אחת בשביל כולן וכולן בשביל אחת"

בית המשפט לעניינים מקומיים בתל אביב רגיל לוויכוחים על גובה הארנונה ועבירות בנייה קלות אך בשבועות האחרונים הוא עד למחזה יוצא דופן: יותר מ-30 נשים שעוסקות בזנות גדשו את האולם הקטנטן בבית המשפט עד כדי כך שחלק מהן הוצאו החוצה מפאת הצפיפות. בדיון שנערך אתמול (שלישי) כבר נאלצו לעשות שימוש באולם הגדול יותר. אותן נשים הגיעו כדי להיאבק על מקום העבודה שלהן. כולן עובדות בבית הבושת ברחוב יצחק שדה בתל אביב, שאותו מבקשת המדינה לסגור לצמיתות מאחר שמתבצעות בו עבירות סרסרות וכן עבירת החזקת מקום לזנות. בנוסף לכך, כתב אישום הוגש נגד מי שלכאורה מנהלת את המקום.

לפני כשנה נתן השופט איתי הרמלין פסיקה תקדימית, ודחה את בקשת המשטרה לסגור את בית הבושת באופן זמני, מחשש לפגיעה בנשים שעובדות בו. הרמלין טען כי סגירת בית הבושת עלולה לדרדר אותן לחיים ברחוב.

הנשים שנכנסו שלשום לבית המשפט היו חדורות רוח קרב. "אחת בשביל כולן, כולן בשביל אחת", הן אמרו. בליווי עו"ד קטי צווטקוב ועו"ד שי גלילי הן עלו לדוכן העדים בזו אחר זו כדי לטעון מדוע אסור לסגור את מקום עבודתן. אלא שהדיון כבר מזמן חצה את גבולות המקרה - גורל בית הבושת ברחוב יצחק שדה - והפך לדיון פילוסופי על סוגיית הזנות, שאינה מוגדרת בחוק כעבירה. מהדיון עלו בין היתר השאלות: מדוע מתעקשת המדינה לשקם אותן וטוענת שהן סובלות? האם ייתכן שאישה תחליט מבחירה חופשית לעסוק בזנות? האם יש בכלל בחירה חופשית? האם יש סיכוי שנשים אלה, אם לא היו עוסקות בזנות, היו עוסקות בעריכת דין או בבנקאות?


לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
במשטרה מודים: פועלים לסגירת בתי בושת בעיקר בשכונות אמידות
בתום חקירה סמויה: נחשפה רשת סחר בנשים שפעלה במגדלי יוקרה בת"א
מהתיכון לבית הבושת: תלמידה מצטיינת הציעה שירותי מין בראשון לציון

עובדת בבית הבושת ביצחק שדה: "אני אוהבת להיות זונה". דוד קורן
"לא אפסיק את העבודה הזאת", אחת העובדות בבית הבושת ברחוב יצחק שדה/דוד קורן

"אם יסגרו את המקום אני אהיה באבל. ממש. כאילו, אני מאוד מאוד אתבאס", סיפרה בגילוי לב לוואלה! NEWS יולי (שם בדוי), אחת העובדות במקום. "אני לא אפסיק את העבודה הזאת, כי אני אוהבת אותה וכי אני אוהבת את ה... אני אוהבת את הכסף".

יולי טענה כי מי שרוצה להפסיק לעסוק בזנות מפסיקה. "תאמיני לי, אני מכירה מישהי שעבדה בזה והפסיקה לפני שבע שנים, היום היא עובדת בשלוש עבודות. לא תודה", סיפרה "עד היום כשהיא מדברת איתי היא אומרת לי 'לפעמים אני ממש מקנאה בך', ואני עונה לה 'אני מאמינה לך'. אני ממש מאמינה לה. מה זה שלוש עבודות? שלוש עבודות כדי להרוויח את מה שאני עושה? לאן הגענו?".

"יש לי אפשרות לעבוד בעבודה רגילה, זה ברור", סיפרה בחורה נוספת, לבושה בבגדי מעצבים, שעלתה להעיד. "אני בוחרת מרצוני החופשי לעבוד ביצחק שדה מתי שנוח לי, ומתי שאני רוצה ומסתדר לי. הטענה שאני מנוצלת היא מגוחכת כי אני אדם בוגר שאחראי על עצמו, אין שום אדם בעולם שיכול לומר לי מה לעשות. אני באה מתי שבא לי והולכת מתי שבא לי - זה כל העניין של לעבוד בזנות".

"שוטר חשב שאני טיפשה"

נושא נוסף שעלה בדיון היה היחס של המשטרה לנשים העוסקות הזנות. "הייתי בכמה פשיטות של המשטרה. יחס המשטרה ברוטלי ומזעזע", תיארה אחת העדות. "היה מקרה ששוטר חשב שאני טיפשה ושהוא יכול להחתים אותי על מסמך לפיו בית הבושת הוא בבעלותי. קודם כל תיקנתי את כל שגיאות הכתיב שהיו בפרוטוקול שכתב, ואחר כך אמרתי לו שהוא כנראה נפל על הבחורה הלא נכונה, כי אני יודעת לקרוא ואני מכירה את זכויותיי החוקיות, אז כדאי שימשיך הלאה".

בית הבושת ביצחק שדה, תל אביב. ראובן קסטרו
בית הבושת ביצחק שדה/ראובן קסטרו
הפרקליטות: "מצבן דומה לזה של נשים מוכות"

התביעה בתיק, שמורכבת מהפרקליטות האזרחית בתל אביב, מהפרקליטות הפלילית ומהמשטרה, טענה כי העוסקות בזנות לא עשו בחירה חופשית כשהשתלבו בענף. עוד נטען כי נסיבות חייהן ואילוצים שונים הובילו את הנשים לבחירה במקצוע, ושאלה בוודאי נשים חזקות שמסוגלות להתמודד עם הקשיים הרבים שנלווים לעיסוק בזנות, ואפילו אומרות מעל דוכן העדים כי הן "אינן מתביישות בזה". עם זאת, לטענת הפרקליטות, הנשים הללו "נמצאות במקום הכי נמוך שיכול להיות".

הפרקליטות אף הביעה ספק בכך שהעוסקות בזנות עשו בחירה חופשית כשהעידו במשפט, או שמא נשלחו לעשות זו. בנוסף לכך, התביעה הבהירה כי "העובדה הראייתית היא שיש מקום ושהוא מוחזק לשם זנות ועל ידי סרסור. סרסור מסוים מואשם בכך, אבל יכול להיות שיש אנשים נוספים מאחורי הבאת הנשים לזנות". הפרקליטות תיארה את מצבן של הנשים "כדומה לתסמונת האישה או הילד המוכה - ילד שהורה אחד מכה אותו והשני לא, תמיד ינסה לרצות את ההורה המכה כי ממנו הוא מפחד".

עדויות נוספות והכתבה המלאה במגזין סוף השבוע של וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully