וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה למהפכה הסוציאליסטית בוונצואלה: מפלגת השלטון הובסה בבחירות

לראשונה מאז שהנשיא המנוח הוגו צ'אבס תפס את השלטון, נחלה מפלגת השלטון הסוציאליסטית תבוסה משמעותית. מפלגות האופוזיציה זכו ב-99 מתוך 167 המושבים בפרלמנט. "המלחמה הכלכלית ניצחה", אמר הנשיא מדורו בצער, לאחר שהודה בתבוסה

חגיגות לאחר ניצחון האופוזיציה בבחירות בוונצואלה, דצמבר 2015. רויטרס
חגיגות ניצחון לאחר היוודע תוצאות הבחירות/רויטרס

האופוזיציה בוונצואלה הביסה את מפלגת השלטון הסוציאליסטית בבחירות לפרלמנט שנערכו אתמול (ראשון) במדינה. זאת, בפעם הראשונה ב-16 השנים שחלפו מאז המהפכה הסוציאליסטית של הנשיא לשעבר הוגו צ'אבס. קואליציית האיחוד הדמוקרטי זכתה ב-99 מתוך 167 המושבים בפרלמנט, בעוד הסוציאליסטים זכו ב-46 מושבים בלבד.

ישנם עדיין 22 מושבים פנויים, שזהות הצירים שיתפסו אותם נקבעת על ידי מחוזות שהקולות בהם טרם נספרו. באופוזיציה מאמינים כי ברגע שייספרו כל הקולות הם יזכו ב- 113 מושבים – דבר שיעניק להם את שני השלישים הדרושים כדי לעשות שינוי משמעותי במדינה.

עוד כצבות מהעולם:
"אדם שחור עם מבטא ערבי": מבצע פיגוע הדקירה בלונדון הואשם בניסיון רצח
ג'ימי קרטר ריגש את ארה"ב: "לא נמצא זכר לסרטן בגופי"
לה פן ניצלה את בהלת הטרור וסחפה את צרפת, אך הדרך לנשיאות עוד רחוקה

חסוס טורלבה, מנהיג האופוזיציה בונצואלה שניצח בבחירות, דצמבר 2015. רויטרס
מנהיג מפלגות האופוזיציה, חסוס טוראלבה, בנאום ניצחון/רויטרס

זיקוקים שוגרו לאוויר בחגיגות הניצחון במחוזות התומכים באופוזיציה, בעוד שתומכי מפלגת השלטון פירקו את הבמות במקומות שבהן היו אמורות להתקיים מסיבות הניצחון. הנשיא ניקולאס מדורו הודה בתבוסה, והאשים את אנשי עסקים ומתנגדים אחרים לממשל בכך ששכנעו אזרחים להצביע למפלגות האופוזיציה כדי "לפגוע בכלכלה". "אנו כאן, עם מוסר ואתיקה, כדי להכיר בתוצאות השליליות הללו", אמר מדורו בנאום לאומה. "המלחמה הכלכלית ניצחה היום", אמר בצער. הכרתו המהירה בתוצאות מגיעה כדי להפיג את המתח, לאחר שבבחירות לנשיאות ב-2013, שבהן ניצח מדורו, גררה הפגנות נרחבות שבמהלכן נהרגו 43 בני אדם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
נשיא ונצואלה ניקולאס מדורו בנאום לאומה לאחר תבוסת מפלגת השלטון בבחירות, דצמבר 2015. רויטרס
הנשיא מאדורו מודה בתבוסה לאחר היוודע התוצאות/רויטרס

התוצאות עשויות לעודד את חברי הפרלמנט לבקש לקיים בחירות לנשיאות במטרה להדיח את מדורו. זאת, אם יצליחו להשיג לפחות ארבע מיליון חתימות הדרושות כדי לפתוח בתהליך. כעת, יש לאופוזיציה גם הזדמנות לפרק את השליטה של מפלגת השלטון בתקציב וכן לבקש חנינה לעשרות פעילי האופוזיציה שנכלאו בשנים האחרונות.

מנהיגי האופוזיציה, שהפסידו שוב ושבו מאז ניצחונו של צ'אבס לפני 17 שנים, הגיבו בהתלהבות רבה לתוצאות, שמשקפות בעיקר את אכזבת העם מהמצב הכלכלי הקשה במדינה ולא אמונה באידיאולוגיה של מפלגות אלה. "אנו חווים את המשבר החמור ביותר בהיסטוריה", אמר ראש מפלגות האופוזיציה, חסוס טוראלבה. "ונצואלה רוצה שינוי והשינוי הגיע. הרוב החדש יעביר מסר ברור".

חגיגות לאחר ניצחון האופוזיציה בבחירות בוונצואלה, דצמבר 2015. רויטרס
חוגגים את ניצחון האופוזיציה/רויטרס

אזרחים רבים במדינה מאשימים את מדורו בכאוס הכלכלי, ואומרים כי הוא חסר כריזה ויכולות פוליטיות כמו של צ'אבס, ששלט במדינה במשך 14 שנה עד מותו מסרטן בשנת 2013. "פעם הייתי גאה בצ'אביסטה", אמר רודריגו דורן בן ה-28בהתייחסו למפלגת השלטון, "אך איך אני יכול להמשיך בחיי כשהמשכורת שלי לא צמאפשרת לי להאכיל את ילדי?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully