וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורתו של שריד: "כשמחנכים לאמת – מקבלים אנשים הגונים ובעלי עוצמה"

7.12.2015 / 1:18

דבורה יסקי-טנן, בת 85, הייתה המחנכת של השר לשעבר שהלך לעולמו ביום שישי כשהיה תלמיד תיכון. לדבריה, "בשיר מאוחר שלו, כתב שאמא שלו הייתה מכה אותו על זה שבבית הספר אמרו שהוא לא בן אדם. אצלי הוא היה בן אדם במלוא מובן המילה"

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש וטל רזניק

"בשיר מאוחר שלו, כתב יוסי שריד שאמא שלו הייתה מכה אותו על זה שבבית הספר אומרים שהוא לא בן אדם. אני יכולה לומר שלפחות אצלי, כשהוא למד, הוא היה בן אדם במלוא מובן המילה" - כך סיפרה אמש (ראשון) המחנכת של השר לשעבר שמת ביום שישי, דבורה יסקי-טנן. לדבריה, "שריד היה בכל כך הרבה רמות מעל לכיתה, שהם לא הבינו על מה הוא מדבר". עם זאת, הבהירה כי "אף פעם לא היה יהיר, ישב בירכתיים של הכיתה. מאוד העריכו אותו והשתאו לנוכח היכולות שלו".

יסקי-טנן, שהייתה אז בת 25, מתגוררת כיום במגדלי הים התיכון בנורדיה. ממרום שנותיה היא נזכרת באירוע שלדבריה, טווה חלק מדרכו של שריד בעולם הפוליטי ובאופיו. "בשעה שלימדתי אותם ספרות, לימדתי אותם את 'חירבת חיזעה' של ס. יזהר, שלימים הייתה שנויה במחלוקת. הגיבור הראשי שם מתאר כיצד מגרשים את הערבים במלחמת השחרור. התלמידים שאלו אותי אם זה נכון, ואמרתי שכן", סיפרה. "מנהל בית הספר כעס עלי שלא אמרתי שזה שקר וכזב, אבל אני הרי הייתי בפלמ"ח ואני מכירה את הדברים מכלי ראשון".

לקריאה נוספת:
"דבר לא עצר אותו": השר לשעבר יוסי שריד הובא למנוחות
דן מרידור נפרד מחברו יוסי שריד: "איש אמיץ שספג הרבה מאוד רפש"
"אב פוליטי ומצפן אידיאולוגי": חברי הכנסת נפרדים מיוסי שריד

יוסי שריד עם מורתו לשעבר, דבורה יסקי-טנן. יח"צ,
שריד עם יסקי-טנן/יח"צ

לימים, סיפרה ששוחחה על כך עם שריד. "בסוף שנות התשעים כשנפגשתי עם יוסי, שאלתי אותו אם הוא זוכר שלימדתי את 'חירבת חיזעה' והוא ענה שבוודאי. שאלתי אותו אם היצירה הזו השפיע על העמדות הפוליטיות שלו ושריד אמר: 'יש דברים בגו'", סיפרה. "מזה הסקתי שכאשר מחנכים כראוי לדברים שהם אמת היסטורית אז אפשר לקבל אנשים הגונים, ישרים ובעלי עוצמה".

  • עוד באותו נושא:
  • יוסי שריד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully