וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: נאס"א פרסמה את תמונות התקריב האיכותיות ביותר של פלוטו

בתמונות שצילמה גשושית החלל "ניו הורייזונס" ניתן לראות מכתשים, הרים וקרחונים ברזולוציה הטובה ביותר שנראתה אי פעם. "התמונות החדשות מעניקות לנו הצצה מפעימה לתוך הגיאולוגיה של פלוטו", אמר מנהל צוות המחקר

יוטיוב

תמונות התקריב הברורות ובעלות האיכות הגבוהה ביותר של פלוטו הגיעו היום (שבת) לסוכנות החלל האמריקנית נאס"א מהגשושית "ניו הורייזונס", שנשלחה כדי לחקור את כוכב הלכת הננסי. לפי נאס"א, התמונות הן באיכות כה טובה, עד שהן יכולות לחשוף מאפייני שטח בגודל של חצי בניין מגורים. בתמונות החדשות ניתן לראות מגוון רחב של מכתשים, הרים וקרחונים הנמתחים לאורכה של רצועה של 80 קילומטרים.

התמונות צולמו למעשה ביולי האחרון, בעת שהגשושית הייתה במרחק הקרוב ביותר לפלוטו. הן הגיעו לידי נאס"א רק בימים אלה, שכן לוקח להן זמן רב להגיע לכדור הארץ. לנאס"א ייקח כשנה כדי להעביר את כל התמונות. החוקרים צופים כי תמונות חדשות יגיעו בשבוע הקרוב, והן אמורות להכיל תמונות נוספות באיכות גבוהה ביותר.

עוד כתבות בנושא:
"זה מדהים": השמים הכחולים וקרחוני המים של פלוטו נחשפים
"כמו קשקשי דרקון": תמונות חדשות מפלוטו הפתיעו את המדענים
דיונות, הרים ועמקים: נאס"א פרסמה תמונות חדשות ומרהיבות מפלוטו

תמונות חדשות מכוכב הלכת הננסי פלוטו, דצמבר 2015. נאס"א, אתר רשמי
"ממשיכים להתפעל כל פעם מחדש"/אתר רשמי, נאס"א

"תמונות התקריב הללו ממחישות את יכולותיה המרשימות של הגשושית בשליחת נתונים מסקרנים למדענים כאן בכדור הארץ", אמר ג'ון גרונספלד, אחד הגורמים בנאס"א המעורב בפרויקט הגשושית. "ניו הורייזונס הדהימה אותנו כשהחלה להעביר תמונות תקריב מפלוטו, ואנו ממשיכים להתפעל כל פעם מחדש כאשר הגשושית מעבירה תמונות נוספות מהמטמון השמור בזכרונה",

החוקר הראשי של המשימה למחקר פלוטו, אלן שטרן, אמר כי "התמונות החדשות מעניקות לנו הצצה מפעימה לתוך הגיאולוגיה של פלוטו. קיבלנו תמונות באיכות כזו מנוגה או ממאדים רק עשורים לאחר שגשושיות החלל עברו בסמוך אליהן".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
תמונות חדשות מכוכב הלכת הננסי פלוטו, דצמבר 2015. נאס"א, אתר רשמי
תמונות חדשות מכוכב הלכת הננסי פלוטו, דצמבר 2015/אתר רשמי, נאס"א

הגשושית יצאה לדרכה לפני תשע שנים וחצי, ב-19 בינואר 2006, וגמאה מרחק של כמעט חמישה מיליארד קילומטרים. בחודשים האחרונים החלה הגשושית לשגר לכדור הארץ תצלומים ומדידות עדכניים של פלוטו וחמשת ירחיו, שהגדול שבהם נקרא כארון.

מאז גילויו, לפני 85 שנה, נחשב פלוטו כוכב לכת, ועם זאת, לפני כעשור, במקביל לשיגורה של "ניו הורייזונס", החליטו באיגוד האסטרונומי הבינלאומי לסווגו מחדש ככוכב לכת ננסי. פלוטו הוא אכן גוף קטן: על פי המדידות העדכניות ביותר שסיפקה "ניו הורייזונס", קוטרו 2,370 קילומטרים - 18.5% מקוטרו של כדור הארץ.

תמונות חדשות מכוכב הלכת הננסי פלוטו, דצמבר 2015. נאס"א, אתר רשמי
תמונות חדשות מכוכב הלכת הננסי פלוטו, דצמבר 2015/אתר רשמי, נאס"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully