וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוחות של צבא טורקיה נכנסו לאזור מוסול; עיראק דרשה מהם לסגת

5.12.2015 / 6:45

גורם טורקי אמר כי החיילים נמצאים באזור "כחלק מאימונים שגרתיים", ובתיאום עם הקואליציה נגד דאעש. הממשל בבגדאד כינה זאת "פלישה". דיווח: טורקיה הפסיקה את התקיפות האוויריות לאחר הפלת המטוס הרוסי

לוחמי פשמרגה כורדים ליד תל עפר ממערב למוסול. אוגוסט 2014. רויטרס
לוחמי פשמרגה כורדים באזור מוסול/רויטרס

כוחות חמושים של צבא טורקיה הגיעו אתמול (שישי) לפרברי העיר מוסול בעיראק, הנמצאת בשליטת ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) – כך מסר גורם ביטחוני טורקי. הוא הוסיף כי מדובר בכוחות שכבר היו במדינה, באזור הכורדי, והם עברו למוסול בליווי כלי רכב משוריינים ובתיאום עם הקואליציה נגד דאעש.

לדבריו, החיילים נפרסו באזור מוסול כדי להכשיר חיילים עיראקים. "הם נמצאים שם כחלק מאימונים שגרתיים, גדוד אחד נכנס לאזור", אמר. גורם ביטחוני נוסף אמר כי הכוחות באזור מאמנים את לוחמי הפשמרגה הכורדיים שנלחמים בדאעש.

עוד בעולם:
הירי בקליפורניה: ה-FBI חוקר את הטבח כ"פעולת טרור"
דאעש: "שני תומכים שלנו ביצעו את הירי בקליפורניה"
"מחקנו את הסיוט": בית הקפה הפריזאי שהפך למוקד טרור נפתח מחדש

כוח פשמרגה כורדי נלחם בדאעש בעיר מחמור  בפרברי נינוה, ליד אירביל. עיראק, 7 באוגוסט 2014. רויטרס
כוח פשמרגה נלחם בדאעש/רויטרס

הצהרה ממשרד ראש הממשלה העיראקי אישרה כי חיילים טורקיים, "ככל הנראה גדוד אחד חמוש מלווה בטנקים ותותחים", נכנס לשטח שבאזור מוסול. עוד נמסר כי המהלך מהווה הפרה של ריבונות עיראק משום שבוצע ללא אישור של הממשל בבגדאד, וכי הממשל קורא להם לסגת מיד. בהצהרה נפרדת של משרד החוץ העיראקי נמסר כי הפעילות הטורקית היא "פלישה" וכי עיראק דוחה כל פעולה צבאית בשטחה שלא נעשית בתיאום עמה.

שני גורמי ביטחון אמריקניים אמרו אתמול כי ארצות הברית הייתה מודעת לפריסת מאות חיילים טורקיים בצפון עיראק. עם זאת, הם הוסיפו כי כניסת הכוחות לאזור מוסול אינה חלק מפעילות הקואליציה הבינלאומית נגד דאעש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

ראש ממשלת עיראק: אין לנו צורך בכוחות זרים

בתוך כך, שר ההגנה האמריקני, אשטון קרטר, הכריז השבוע על הרחבת פעילות הכוחות המיוחדים של ארצות הברית בעיראק ובסוריה, במסגרת המאבק בדאעש. כ-3,500 חיילים אמריקנים מוצבים כעת בעיראק, והנשיא ברק אובמה הכריז לאחרונה על הצבת 50 אנשי הכוחות המיוחדים בסוריה, אולם כעת הבהיר קרטר כי יישלחו כוחות נוספים, שיסייעו לכוחות העיראקיים והכורדיים בשטח.

בדברים שאמר לוועדה של בית הנבחרים לכוחות המזוינים, טען קרטר כי עם הזמן, הכוחות – שהיקפם לא נמסר – יוכלו לבצע פשיטות, לשחרר בני ערובה, לאסוף מידע מודיעיני ולקחת בשבי לוחמים של דאעש. "התקיפות בעיראק ייעשו בכפוף להזמנת הממשלה העיראקית, ויתמקדו בהגנת הגבולות ושיפור יכולות הצבא העיראקי", הסביר.

שר ההגנה של ארצות הברית אשטון קרטר בסיור בטאלין, אסטוניה, 23 ביוני 2015. רויטרס
ארצות הברית תרחיב את הפעילות בעיראק. קרטר/רויטרס

ראש ממשלת עיראק, חיידר עבאדי, התייחס להודעתו של קרטר ואמר כי אין להם צורך בכוחות זרים במדינתם. "הממשלה העיראקית מדגישה כי כל פעולה צבאית, או פריסה של כוחות זרים - מיוחדים או לא - בכל מקום בשטח המדינה - לא יוכל להתרחש ללא אישור ותיאום מצד הריבונות העיראקית", אמר אל-עבאדי.

"ארה"ב ביקשה מטורקיה להפסיק את התקיפות האוויריות"

בתוך כך, גורם אמריקני מסר כי מאז הפלת מטוס מקרב הרוסי בידי חיל האוויר הטורקי בחודש שעבר, ארצות הברית השהתה בחשאי את בקשתה למעורבות מוגברת של הטורקים במבצע האווירי נגד דאעש. זאת, לדבריו, במטרה לאפשר למתיחות בין אנקרה למוסקבה לשכוך. מאז התקרית ב-24 בנובמבר, חיל האוויר הטורקי לא ביצע תקיפות במסגרת הקואליציה הבינלאומית.

עם זאת, שר ההגנה האמריקני אשטון קרטר קרא השבוע למעורבות טורקית מוגברת במאמצים הצבאיים נגד "המדינה האיסלאמית", בעיקר בהשתלטות על הגבול הטורקי-סורי. בשימוע בפני הקונגרס האמריקני, הודה קרטר כי התקיפות הטורקיות כוונו בעיקר נגד המיליציה הכורדית PKK, במקום נגד לוחמי דאעש. טורקיה, מצדה, דחתה את הטענות כי היא נדחקה החוצה ממבצעי הקואליציה העולמית. "עבורנו, דבר לא השתנה", מסר בכיר טורקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully