וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב תשלח כוחות נוספים לסוריה ולעיראק; המורדים יתפנו מחומס

בתגובה להכרזתו של שר ההגנה האמריקני, איימו ארגונים שיעים "להילחם בכל חייל אמריקני בעיראק". במערב סוריה, "בירת המהפכה" תשוב תוך חודשיים לשליטה מלאה של צבא אסד, בתמורה להסרת המצור. שבעה נהרגו בהפצצת בית חולים באזור

צילום: רויטרס, עריכה: יותם וקס

שר ההגנה האמריקני אשטון קרטר הכריז היום (שלישי) על הרחבת פעילות הכוחות המיוחדים של ארצות הברית בעיראק ובסוריה, במסגרת המאבק נגד ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). כ-3,500 חיילים אמריקנים מוצבים כעת בעיראק, והנשיא ברק אובמה הכריז לאחרונה על הצבת 50 אנשי הכוחות המיוחדים בסוריה, אולם כעת קרטר הבהיר כי יישלחו כוחות נוספים, שיסייעו לכוחות העיראקיים והכורדיים בשטח.

בדברים שאמר לוועדה של בית הנבחרים לכוחות המזוינים, טען קרטר כי עם הזמן, הכוחות – שהיקפם לא נמסר – יוכלו לבצע פשיטות, לשחרר בני ערובה, לאסוף מידע מודיעיני ולקחת בשבי לוחמים של דאעש. "התקיפות בעיראק ייעשו בכפוף להזמנת הממשלה העיראקית, ויתמקדו בהגנת הגבולות ושיפור יכולות הצבא העיראקי", הסביר.

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח בלבנון: שני פצועים בפיצוץ מכשיר האזנה ישראלי
אובמה: על רוסיה וטורקיה להתמקד באויב המשותף דאעש
בתיווך קטאר: ג'בהת א-נוסרה ולבנון החליפו שבויים בגבול סוריה

שר ההגנה של ארה"ב אשטון קרטר בבית הנבחרים, 1 בנובמבר 2015. רויטרס
"נתמקד בהגנת הגבולות ושיפור יכולות הצבא העיראקי". קרטר, היום/רויטרס

על רקע מתקפת הטרור בפריז בחודש שעבר, התמיכה בקרב הציבור האמריקני לשליחת כוחות קרקעיים לסוריה ולעיראק עלתה. סקר של מכון "גאלופ" שפורסם השבוע מצביע על 47% תמיכה בהרחבת הנוכחות האמריקנית במאבק נגד דאעש, ו-46% מהאמריקנים שמתנגדים לכך. מחר צפוי להצביע הפרלמנט בבריטניה על הצעתו של ראש הממשלה דייוויד קמרון להגברת המעורבות הצבאית של המדינה במאבק נגד דאעש.

בתגובה לדבריו של קרטר, מסרו שלושה ארגונים שיעיים בעיראק כי יתנגדו להצבת כוחות אמריקניים בעיראק, ואיימו לפגוע בהם. "נרדוף אחר כל חייל אמריקני שיוצב בעיראק", מסר דובר גדודי חיזבאללה, ג'עפר חוסייני. "כל כוח אמריקני כזה יהפוך למטרה מרכזית שלנו. לחמנו בהם בעבר, ואנו מוכנים לחדש את המאבק". דוברי "ארגון בדר" ו"קואליציית אהל אל-חק", שנתמכים על ידי איראן, מסרו דברים דומים.

בתוך כך, כוחות הממשל הסורי וארגוני המורדים הגיעו להסכם, במסגרתו יעזבו המורדים את העיר חומס, במערב המדינה, שנמצאת בחלקה תחת שליטת המורדים. חומס, שתוארה בעבר כ"בירת המהפכה", תשוב להיות תחת ידיו של הנשיא בשאר אסד. מושל המחוז טלאל ברזאי מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי יישומו של ההסכם יארך כחודשיים.

כוחות המורדים מתפנים מהעיר העתיקה של חומס, מאי 2014. טוויטר, צילום מסך
פינוי המורדים מהעיר העתיקה של חומס בשנה שעברה/צילום מסך, טוויטר

"כל המורדים יעזבו את רובע ואאר תוך חודשיים", הסביר. "קבוצה של 200 או 300 חמושים תעזוב בשלב הראשון, שיחל כבר ביום שבת הקרוב". בשבוע שלאחר מכן, "נשק כבד יועבר לידי הרשויות", וחלק ממשפחות המורדים יעזבו. בתמורה לכך, המשטר יסיר את המצור על האזור שבשליטת המורדים ויפסיק להפציץ אותו.

ההסכם נחתם בתום פגישה בהשתתפות ברזאי, נציגי המורדים, כולל ארגון ג'בהת א-נוסרה, ונציגים של האו"ם. טרם התברר אם האו"ם יפקח על יישום ההסכם, כפי שנעשה עם הסכם דומה בנוגע לפינוי המורדים מהעיר העתיקה של חומס בחודש מאי 2014.

היום דווח כי שבעה בני אדם נהרגו ו-47 נפצעו בהפצצה אווירית של חיל האוויר הסורי על בית חולים של ארגון "רופאים ללא גבולות" בזפראנה, פרבר צפוני של חומס. הארגון האמריקני "רופאים לזכויות אדם" מסר כי מתקנים רפואיים הותקפו 16 פעמים בסוריה בחודש האחרון. לפחות עשר מהתקיפות בוצעו על ידי חיל האוויר הרוסי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully