וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפוליטיקאי שכתב כמו משורר: אוסף מטוריו של יוסי שריד

כשהמדינה הרגיזה אותו - הוא הרגיז אותה בחזרה; כשההמון קרא לו בוגד, הוא דווקא הרגיש נבגד. כשיוסי שריד סיים את דרכו הפוליטית, דעותיו המושחזות עברו מהבמה במשכן למילה הכתובה. ומעטים כתבו טוב ממנו. מקבץ מטוריו שהתפרסמו בוואלה! NEWS

יוסי שריד. ברני ארדוב
אחרי שהשמיע אותן בנאומים בכנסת, העביר את דעותיו לטורים מושחזים. שריד/ברני ארדוב

השר וחבר הכנסת לשעבר, יוסי שריד, הלך לעולמו אמש (שישי) בגיל 75, והותיר אחריו מורשת שלאורך שנים רבות הגדירה את זהותו של השמאל בישראל. עם זאת, שריד לא שקט על השמרים גם לאחר פרישתו מהפוליטיקה, ובמקום להשמיעה על דוכן הכנסת, פרט את משנתו בטורים מושחזים.

"הוא כותב בכישרון רב. ראשו כמעט נוגע בנייר, והוא מוחק ומוסיף ומתקן. פרץ היצירה שלו בשנים האחרונות אינו זה של פוליטיקאי כישרוני, אלא של סופר ומשורר", כתב עליו חברו, יוסי ביילין, בטור מיוחד לרגל יום הולדתו ה-70 של שריד. גם טור זה מובא כאן, לצד מקבץ מטוריו הנבחרים של יוסי שריד.

יוסי שריד 2015-1940 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS

ארץ אחרת

אני לא אוהב את ארצי כפי שהיא. אני כן אוהב אותה כפי שהצטיירה בעיני רוחם של האבות המייסדים, כפי שניסתה להיות, כפי שהיא צריכה ויכולה להיות.

לחצו כאן לקריאת הטור המלא

מי כאן האידיוט

לא מקובל לומר על מישהו, ובעיקר לא על נבחרי ציבור, שהם אידיוטים, אך יוסי שריד חושב שכך בדיוק מתנהגים בממשלה ובכנסת בפרשת תמלוגי הגז הטבעי.

לחצו כאן לקריאת הטור המלא

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

עדיין ציוני

בעיני חלק מהשמאל, ה"ציונות" מתחילה להיחשב לסטייה אידיאולוגית, כי רבים ולא טובים נושאים את שמה לשווא, ובשמה נעשים מעשי נבלה, ואין חלקנו עמם.

לחצו כאן לקריאת הטור המלא

בסוף יגיעו גם אליך

אני לא קיבוצניק, לא עובד בטלוויזיה, לא שופט, לא פליט, לא מחנך ולא עובד זר. בגלל זה שתקתי כשהתנפלו עליהם. זה רק עניין של זמן עד שיגיעו גם אלי, גם אליך. אך באותה עת כבר לא יישאר כאן אף אחד שירים את קולו למעני, למענך.

לחצו כאן לקריאת הטור המלא

כל אנשי השנה שלי

המפגינים בשייח' ג'ראח ובבילעין, הנשים במחסומים, אנשי הקרן החדשה לישראל, מרצים באוניברסיטאות, סופרים ואמנים - כולם אנשי השנה שלי, אבל מישהו צריך לייצג אותם ולסמלם.

לחצו כאן לקריאת הטור המלא

חברי גנבים

מי שרוצה לנתק את החוט המשולש - הון-שלטון-שחיתון - חייב לייבש את מעיין הכבסים המלוכלכים, שפוליטיקאים וטייקונים שוחים בו יחדיו.

לחצו כאן לקריאת הטור המלא

איזו מדינה!

יוסי שריד מתקשה לקבל את ההתעלמות הישראלית מאמנסטי ומהוועדה החוקרת את "עופרת יצוקה". "לעתים קרובות מדי מבקשת ישראל ליהנות משני העולמות - גם כמדינה וגם ככנופיה".

לחצו כאן לקריאת הטור המלא

רבין מתהפך בקברו

ברק רואה את מפלגתו שממשיכה להצטמצם ולא מאמין שהוא גרם לתוצאה זו. יוסי שריד חושב כי אם רבין היה קם מקברו ורואה את ממשיכי דרכו מתרועעים עם מוציאי דין רודף ומוסר, הוא היה מת מכעס ומבושה.

לחצו כאן לקריאת הטור המלא

על הטוב והרע של יהדות-הנבלה

לכבוד השנה החדשה, החליט יוסי שריד לראות דווקא את החיוב שבהנחת המטען בחצרו של פרופסור זאב שטרנהל. שבה עטרת המשכילים.

לחצו כאן לקריאת הטור המלא

בן 70?! אני?!

היום אני בן שבעים. אומרים ש"בן שבעים לשיבה" - אדם נשאל לזיכרונותיו ולחוויותיו, מתחיל לסכם בעל כורחו: מה הטביע עליך חותם בל-יימחה. עלי זה היה מכתב של אב שכול.

לחצו כאן לקריאת הטור המלא

יוסי ואני: אותם שבילים, לא באותו קצב / יוסי ביילין

לפעמים הוא מריר וציני, לפעמים נרגש עד דמעות, לפעמים נשפך טוב ליבו ולפעמים יש בו סוג בלתי מובן של רשעות. יש בו שילוב נדיר של אגוצנטריות עם אהבת אנשים, אבל שיחה איתו היא תמיד חוויה כי הוא ידען גדול, זוכר הכל, ומסוגל להצחיק עד דמעות, בייחוד כשהוא צוחק על עצמו.

לחצו כאן לקריאת הטור המלא

  • עוד באותו נושא:
  • יוסי שריד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully