וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוגדר כעריק: תלמיד ישיבה נעצר שלושה שבועות לפני חתונתו

3.12.2015 / 19:25

אביחי מנגשה, אשר לומד בישיבה חרדית באשקלון, נעצר הבוקר לאחר שבשנים האחרונות לא הסדיר את מעמדו בפני הצבא והוגדר עריק. "חתן ייכנס לכלא בגלל טעות של אי הגשת טפסי דיחוי?", תהה אחד מרבניו

אביחי מנגשה, תלמיד ישיבה מאשקלון שהוגר כעריק. דצמבר 2015. אלבום פרטי, מערכת וואלה
אמור להתחתן בעוד שלושה שבועות. אביחי מנגשה/מערכת וואלה, אלבום פרטי

אביחי מנגשה, תלמיד ישיבה חרדית מאשקלון, נעצר הבוקר (רביעי) בביתו שבבאר שבע לאחר שבשנים האחרונות לא הסדיר את מעמדו בפני הצבא והוגדר כעריק. מנגשה, בן 21, צפוי להתחתן בעוד פחות משלושה שבועות ובמשפחתו מביעים חשש מכך שהחגיגה לא תתקיים כמתוכנן.

אחד מרבני הישיבה שבה לומד מנגשה טוען כי הוא הגיש דיחוי בפעם האחרונה עוד בטרם פקע חוק טל בחודש אוגוסט 2012. "זה היה בערך באותה תקופה שהחוק בוטל ועקב בעיה טכנית הוא לא יכל אז להגיש דיחוי מעבר לכך", הסביר הרב. "משפחתו עברה לפני כשנתיים דירה, אך לטענתה לא קיבלה בתקופה הזו מכתבים מצה"ל בהם נדרש ממנו להסדיר את מעמדו". לדבריו, "פנינו לכל חברי הכנסת החרדיים, אולם בינתיים אף אחד לא סייע".

עוד בוואלה! NEWS:
שכני החשודים בפיגוע בדומא: "מזועזעים, אין לזה קשר ליהדות"
סבו של עלי דוואבשה: "עדיף לי למות לפני שאפגוש את החשודים"
הרוצחים השאירו את התינוקת אצל הסבתא – ויצאו למסע הרג

מתפללים בשכונת מאה שערים בירושלים לרגל תשעה באב, יולי 2015. מור שאולי
חבריו של מנגשה קיימו אמש מעמד סליחות מיוחד/מור שאולי

לדברי הרב, התביעה הצבאית צפויה לדרוש מבית המשפט להטיל על מנגשה עונש של עד 60 ימי מאסר והתחייבות לגיוס מיד בתום ריצוי העונש. "אמרו לנו שאולי ישחררו אותו לחתונה, אבל לימי ה'שבע ברכות' זה ספק", אמר הרב ותהה: "חתן ייכנס לכלא יום אחר חופתו בגלל טעות של אי הגשת טפסי דיחוי?".

מוקדם יותר היום, הובא מנגשה לבית הדין הצבאי ביפו, לשיחה עם סנגורו. חבריו לישיבה ערכו אמש "מעמד סליחות מיוחד" כדי "לסכל את הגזירה", כלשונם. לטענתם, המצב לא פשוט וצריך להתפלל לשלומו של חברם. "הוא לא מתאים לשירות צבאי במיוחד בתקופה הזו. זה יהרוס לו את החתונה והשידוך", הסבירו. מעצרו הוארך עד יום ראשון, אז יתקיים דיון בעניינו.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "תלמיד ישיבה אשר מתייצב כנדרש ומציג מסמכים בדבר לימודיו מקבל דחיית גיוס על פי חוק. במקרה המדובר, הנ"ל לא התייצב לביצוע הליכי הגיוס ולכן היה עליו לקיים את צו ההתייצבות לגיוס. לאחר שלא התייצב לצו, הוגדר כמשתמט מגיוס, נעצר ונכלא בכלא 4. לאחר השלמת פעולות החקירה יוחלט אילו צעדים לנקוט כלפיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully