וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז תום מלחמת העולם ה-2: "מיין קמפף" יודפס בגרמניה

ספרו המפורסם של היטלר יפורסם מחדש בחודש הבא עם הערות ביקורתיות מצד מומחים, שלטענתם נועדו "לנפץ את המיתוס" סביב המדריך המכונן של הצורר הנאצי. ארגונים יהודיים זועמים על המהלך

עריכה: ניר חן , תרגום: נועה שוסטרמן

ספרו של הצורר הנאצי אדולף היטלר, "מיין קמפף", יופץ מחדש בגרמניה החל מהחודש הבא, לראשונה מאז תום מלחמת העולם השנייה. המהדורה החדשה תלווה בהערות ביקורתיות מצד היסטוריונים ואנשי אקדמיה, אולם ארגונים יהודיים ביקרו את המהלך וטענו כי אין לפרסם מחדש יצירות מסוג זה.

המכון להיסטוריה בת-זממנו במינכן מסר כי הוא ידפיס 4,000 עותקים של הספר, שבהם יהיו 3,500 הערות. מנהל המוסד אנדריאס ווירשינג אמר כי ההערות "ינפצו את המיתוס" שנוצר סביב הספר שכתב היטלר בזמן שריצה עונש מאסר בגין ניסיון הפיכה כושל. "מיין קמפף" ראה אור לראשונה ב-1925 – שמונה שנים לפני שעלה מנהיג המפלגה הנאצית לשלטון.

אחרי ניצחון בעלות הברית על גרמניה ב-1945, הן העבירו עותק של הספר למדינת בוואריה, שם פורסם לראשונה. הרשויות במדינת המחוז סירבו להדפיסו מחדש כדי למנוע הסתה לשנאה. החל מינואר תתאפשר גישה חופשית למוציאים לאור לטקסט המקורי, אולם גורמים בממשלה הבהירו כי גישתו של הציבור תוגבל, בשל החשש מהשימוש שיעשו בו ארגונים ניאו נאציים.

לקריאה נוספת בנושא
כשהרייך השלישי קם לתחייה: לחיות ב-2015 דרך הראש של היטלר
המועמד הרפובליקני בוש: "הייתי מוכן לרצוח את היטלר התינוק"
סרט חדש בגרמניה חושף את הפופולריות המחודשת שלה זוכה היטלר

עטיפת הספר מיין קאמפף. David Silverman, GettyImages
יודפס ב-4,000 עותקים. "מיין קמפף"/GettyImages, David Silverman

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully