וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרט חדש בגרמניה חושף את הפופולריות המחודשת שלה זוכה היטלר

6.10.2015 / 19:41

שחקן קולנוע המגלם את דמותו של הצורר הודה כי נדהם מהאהדה שלה זכה מהתושבים כשצילם קטעים מהסרט. "הציבור שובר ימינה", אמר במאי הסרט, ברקע משבר המהגרים הקשה הפוקד את המדינה

צילום: רויטרס עריכה: שניר דבוש

(מרקל: גרמניה לא יכולה לפתור את משבר המהגרים לבדה)

שחקן קולנוע גרמני שמגלם את אדולף היטלר בסרט חדש שיצא לאקרנים השבוע סיפר כי נדהם מכמות התמיכה שלה זכתה הדמות במהלך הצילומים ברחבי המדינה. הסרט, ששמו הוא "ראו מי חזר", הוא עיבוד של הרומן הסאטירי שנכתב בידי הסופר טימור ורמס, שמכר יותר ממיליון עותקים. בעלילה מתואר היטלר כמי שהתעורר בימים אלו, הופך לפופולרי ונכנס בחזרה לפוליטיקה.

הסופר הסביר כי כתב את הספר כדי לתקוף את האדישות, לדבריו, שמפגינים הגרמנים כלפי העבר הנאצי של ארצם וכדי להדגיש את הסיכויים של אדם כמו היטלר להצליח בפוליטיקה של היום. זאת על אף שכיום, המערכת הפוליטית בגרמניה נועדה להבטיח כי משטר דוגמת זה שכונן היטלר לא יכול לשוב.

במאי הסרט דייוויד וונדט והשחקן אוליבר מסוצ'י סיפרו כי התקופה שבה חרשו את גרמניה וצילמו קטעים ששולבו בסרט, פתחה את עיניהם וכי הם היו עדים להקצנה שעובר הציבור לכיוון הימין. "כיצד ייתכן שהאנשים מגיבים בצורה כה חיובית להיטלר ומקבלים אותו?", תהה הבמאי בריאיון לערוץ הטלוויזיה הגרמני ARD.

לקריאה נוספת בנושא
שרת הפנים של בריטניה: "הגירה המונית תפגע בחברה"
תחזית מסווגת חושפת: מיליון וחצי פליטים יגיעו השנה לגרמניה
25 שנה מאז שחלקה המזרחי נטמע במערבי, האם הפליטים ייטמעו בגרמניה?

אדולף היטלר, אולימפיאדת 1936. GettyImages
היטלר באולימפיאדת מינכן ב-1936/GettyImages

בסרט נראה השחקן הראשי מסוצ'י, שאת פניו מעטר השפם המזוהה עם היטלר, מתרועע עם קהל של אנשים מחייכים, לוחץ את ידיהם, מצטלם עם כאבי ואף מלטף כלבים ועזים. "אנשים שכחו במהרה שהם מצולמים והחלו לשוחח עם האדם ולהיפתח אליו", סיפר.

צילום הסרט אירע זמן קצר לפני שהתנועה האנטי-אסלאמית "פגידה" הכתה שורש בעיר דרזדן שבמזרח המדינה, וסחפה אלפי תומכים לעצרות שלה שהתקיימו מוקדם יותר השנה. "לא מפתיע אותנו שהם יצאו לרחובות. תיעדנו את מעמד הביניים הולך ימינה", הסביר השחקן.

הצלחת הסרט והעניין של התקשורת בסרט משקפים את הסקרנות ההולכת וגוברת בקרב הגרמנית סביב הפרק האפל ביותר בעבר שלהם, 70 שנה אחרי סיום מלחמת העולם השנייה והשואה. הקרנתו של הסרט מגיעה גם ברקע משבר המהגרים שפוקד את היבשת, שבו גרמניה משחקת תפקיד מרכזי. רבים מהתושבים חוששים מההשפעה של מאות אלפי המהגרים שצפויים להגיע השנה למדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully