וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועמד הרפובליקני בוש: "הייתי מוכן לרצוח את היטלר התינוק"

ג'ב בוש, אחיו הצעיר של נשיא ארה"ב לשעבר, אמר את הדברים כשהשיב לדילמה מוסרית לגבי רצח הדיקטטור הבא בעריסתו. לדברי המועמד, הנמצא במקום השלישי במרוץ, "חייבים לעשות דבר כזה". תגובתו עוררה ביקורת ברשת: "ילדותי"

צילום: רויטרס עריכה: טל רזניק

(בוש בהשקת קמפיין הבחירות החדש שלו)

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, ג'ב בוש, אמר אתמול (שני) כי היה הורג את היטלר התינוק אם יכול היה לחזור בזמן. בוש בן ה-62 אמר את הדברים כשנשאל בריאיון אם היה מוכן לרצוח את הדיקטטור הבא בעריסתו. הוא הודה כי לרצח מסוג זה יהיו השלכות בלתי צפויות, אך התעקש כי היה הורג את הצורר הנאצי עוד בינקותו.

"בהחלט, הייתי מוכן! חייבים לעשות דבר כזה", השיב בוש לדילמה המוסרית, שהוצבה בפניו בריאיון עם אתר החדשות הפינגטון פוסט. "יכולה להיות לזה השפעה מסוכנת על דברים נוספים, אבל הייתי עושה זאת. הכוונה היא להיטלר, כמובן", אמר. כדי להדגיש אפרסם אחיו הצעיר של הנשיא לשעבר ג'ורג' בוש בחשבון הטוויטר שלו קישור לריאיון, וכתב "חייב לעשות זאת".

לקריאה נוספת:
"ציד מכשפות נגדי": המועמד קרסון הולך ומסתבך בשקרים על עברו
המועמד הרפובליקני מתעקש: "מוסלמי אינו מתאים לנשיאות"
מחאה חריפה, קריאת "גזען" צפויה: טראמפ ב"סאטרדיי נייט לייב". צפו

מושל פלורידה לשעבר ג'ב בוש והסנאטור מרקו רוביו בעימות הרפובליקני השלישי בקולורדו, 29 באוקטובר 2015. רויטרס
למרות הביקורת, נמצא בקרב רוב העונים על סקר הניו יורק טיימס. בוש/רויטרס

הדילמה הוצבה לראשונה על ידי עיתון הניו יורק טיימס בחודש שעבר בסקר קוראים שעורר לעג רב. עמדתו של בוש שמה אותו עם רוב משיבי הסקר, שכן 42% מהעונים אמרו שהיו הורגים את היטלר התינוק. 30% נוספים אמרו שלא מבצעים את רצח הדיקטטור הקטן, ו-28% נוספים היו לא בטוחים בתשובתם.

ברשתות החברתיות הפנו ביקורת נוקבת כלפי בוש וטענו כי תשובתו "ילדותית מאוד". "איך לעזאזל השאלה הזו רלוונטית למצב הפוליטי הנוכחי בארצות הברית?", כתב בטוויטר אחד המגיבים. אדם אחר, שהתייחס להתנגדותו של בוש להפלות, כתב: "אז זה לא בסדר להרוג תינוקות, חוץ מהתינוק הספציפי הזה. הגיוני מאוד". גולש נוסף הטיח ביקורת דווקא באחיו של בוש: "האם היית חוזר בזמן על מנת לאפשר לאחיך לגנוב את הנשיאות, מה שהוביל לפיגועי ה-11 בספטמבר ולפלישה השגויה לעיראק?".

לאחר תקופה ארוכה של דשדוש בסקרים וכותרות שליליות בוש השיק לאחרונה מחדש את קמפיין הבחירות שלו, תחת הסלוגן "ג'ב יכול לתקן". בוש מציג עצמו כמי שיכול להיאבק במה שהגדיר "עידן חדש של ציניות" במרוץ לנשיאות. נכון לעימות הרפובליקני האחרון, הוא ניצב במקום השלישי ברשימת מועמדי המפלגה לנשיאות, יחד עם הסנאטור מפלורידה מרקו רוביו. שניהם יחד זוכים ל-10% תמיכה במפלגה.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully