וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוחזק בכלא גואנטנמו במשך 13 שנים - רק בשל טעות בשמו

לפי דיווח של הגרדיאן הבריטי, מוסטפה אל-עזיז א-שמירי נחשב בטעות לגורם בכיר באל-קאעדה, בעוד שבפועל הוא היה פעיל זוטר. עתה נערך שימוע בעניינו. "לא מהווה יותר איום על ארה"ב"

אסיר במתקן הכליאה בגואנטנמו. שיין מק'קוי, AP
במתקן נותרו 107 עצירים/AP, שיין מק'קוי

אדם שהוחזק 13 שנים במתקן המעצר בגואנטנמו בקובה נעצר בשל טעות בזיהוי – כך דיווח אתמול (שלישי) הגרדיאן הבריטי. לפי הדיווח, גורמים אמריקניים הודו במהלך שימוע כי מוסטפה אל-עזיז א-שמירי בן ה-37 היה פעיל שולי ולא בכיר בארגון אל-קאעדה כפי שסברו בתחילה. העציר התימני לווה בידי מתרגם ושני נציגים בדיון שבחן אם ניתן לשחרר אותו.

בפרופיל שפרסם משרד ההגנה נטען כי הוא לחם באפגניסטן וחבר לגורמים באל-קאעדה. ואולם, הגורמים האמריקניים הודו כי הם חשבו שהיה לו תפקיד מרכזי יותר בארגון הטרור רק בשל בלבול שעשו עם אדם אחר ששמו דומה לזה של א-שמירי. בפרופיל נטען כי הוא לחם בבוסניה ב-1995 והוא סיפר לחוקריו כי הוא השתתף במלחמת האזרחים בתימן ב-1996 וחבר לשורות טליבאן בשנת 2000 ו-2001. מאז הוא נחשב לעציר מסוכן, אך לא היו נגדו די ראיות כדי להעמידו בפני משפט.

לקריאה נוספת בנושא
ארה"ב: הבטחת הבחירות הגדולה של אובמה רחוקה מתמיד
ארה"ב סירבה לשחרר עציר גואנטנמו ששובת רעב זה 8 שנים
הזנה רקטלית ותלייה בעירום: כך שכנע ה-CIA עציר לשתף פעולה

הפגנה מול הבית הלבן בדרישה לסגור את מחנה המעצר גואנטנמו. רויטרס
הפגנה מחוץ לבית הלבן הקוראת לסגירת גואנטנמו, 2013/רויטרס

בהצהרה של נציגו האישי של א-שמירי הוא תואר כמי שנלהב ומוכן לשתף פעולה בשימוע. "מההתחלה, הוא הפגין גישה חיובית כלפי החיים שאחרי גואנטנמו", אמר הנציג. "יש לו רצון רב לרכוש השכלה לקראת נישואיו לכלה שמשפחתו איתרה עבורו".

עוד אמר כי "מוסטפה יראה לכם היום שהוא לא מהווה יותר איום על ארצות הברית. הוא מתכונן לחיים שאחרי. במהלך מעצרו, הוא למד אנגלית ואומנות, בנוסף לרכישת ידע במלאכה ובבישול. הוא מביע חרטה על הבחירה השגויה שעשה בחייו המוקדמים. על אף שהבהיר כי הוא אינו יכול לשנות את עברו, הוא היה בוחר בנתיב אחר אילו היה יכול".

בשימוע שנמשך 17 דקות ושודר בווידאו לעיתונאים שהתכנסו בארלינגטון, וירג'יניה. הם התבקשו לעזוב אחרי שהדיון עבר לעסוק בפרטים חסויים. א-שמירי מוחזק בגואנטנמו כלוחם אויב. הוא אחד מתוך 107 עצירים שנותרו במתקן, 48 מהם עומדים בפני שחרור. לא ברור מתי תתקבל ההחלטה לגבי א-שמירי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully