וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: הבטחת הבחירות הגדולה של אובמה רחוקה מתמיד

חוק שאישר הקונגרס קובע כי לא ניתן יהיה להעביר את האסירים המוחזקים בבית הכלא השמור במפרץ גואנטנמו לארצות הברית. הבית הלבן: "הנשיא לא יטיל וטו, אך בהחלט לא מדובר בשינוי מדיניות". אובמה יספיק למצוא פתרון עד סוף כהונתו?

אסיר במתקן הכליאה בגואנטנמו. שיין מק'קוי, AP
"הנשיא מאמין שסגירת בית הכלא היא בעדיפות לאומית עליונה"/AP, שיין מק'קוי

הסנאט האמריקני אישר אתמול (שלישי) ברוב גדול את חוק מדינות ההגנה, שמאשר הקדשת 607 מיליארד דולרים לתקציב הביטחון. עם זאת, החוק כולל סעיפים שהופכים את אחת מהבטחות הבחירות המרכזיות של הנשיא ברק אובמה – סגירת הכלא האמריקני בגואנטנמו, קובה – לכמעט בלתי-אפשרי.

החוק עבר ברוב של 91 תומכים ושלושה מתנגדים בלבד, לאחר כמה גרסאות ששונו בעקבות דרישות שונות מהבית הלבן. לטענת דובר הנשיאות ג'וש ארנסט אובמה יחתום על החוק והוא אינו שוקל הטלת וטו – למרות ההשלכות הקשות על סגירת גואנטנמו. "הנשיא מאמין שסגירת בית הכלא היא בעדיפות לאומית עליונה", טען ארנסט, שהבהיר כי "יש יותר מדי סעיפים חשובים" בחוק מכדי להפילו.

עוד בוואלה! NEWS:
ארה"ב סירבה לשחרר עציר גואנטנמו ששובת רעב זה 8 שנים
מגואנטנמו ועד "הגל הקטלני": כך התמודדו בעולם עם שביתות רעב
הזנה רקטלית ותלייה בעירום: כך שכנע ה-CIA עציר לשתף פעולה

נשיא ארצות הברית ברק אובמה מודיע על שינוי המדיניות באפגניסטן, 15 באוקטובר 2015. רויטרס
"בהחלט לא מדובר בשינוי עמדתנו בנוגע לצורך לסגור את בית הכלא במפרץ גואנטנמו". אובמה/רויטרס

"בהחלט לא מדובר בשינוי עמדתנו בנוגע לצורך לסגור את בית הכלא במפרץ גואנטנמו", הוסיף ארנסט. החוק שאושר מבהיר כי האסירים לא ניתן יהיה להעביר את האסירים לארצות הברית, ומטיל מגבלות על העברתם למדינות שלישיות כמו לוב, סוריה, תימן וסומליה.

מחוקקים רבים התומכים בסגירת הכלא הביעו ביקורת על כך שאובמה טרם ניסח הצעה שתביא לסגירת גואנטנמו. עם זאת, בבית הלבן מתעקשים שהוא יעשה כן בקרוב ואף הבהירו כי "עדיין ניתן" להביא לסגירת הכלא השנוי במחלוקת עד לסיום כהונתו של אובמה. כעת נותרו בבית הכלא 112 אסירים, תחת אבטחה כבדה. 53 מהם בשלבים שונים של תהליכי העברה למדינה אחרת.

כמו כן, מחוקקים דמוקרטים רבים שתומכים בסגירת הכלא והצביעו בעד החוק הסבירו כי לא מדובר בשינוי מדיניות. עוזר בכיר בוושינגטון הסביר ל"האפינגטון פוסט" כי "אנו הולכים אחרי הבית הלבן. הם אותתו שלא יטילו וטו על החוק רק בגלל החלק על גואנטנמו. אולם אין זה אומר שהמאבק על גואנטנמו הסתיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully