וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמפכ"ל פורש, ניצב חשוד: האתגר הראשון של אלשיך - איוש הפיקוד הנעלם

30.11.2015 / 0:23

מלבד כניסתו של ניצב זוהר דביר לתפקיד הסמפכ"ל במקום ניצב סאו שפרש, טרם ברור כיצד ימלא רוני אלשיך יותר מעשרה תקני ניצבים שצפויים להישאר בלתי-מאוישים. ממחוז הצפון ועד למחוז הדרום - קריסתו של דור המפקדים

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

עם פרישתו של ממלא מקום המפכ"ל, ניצב בנצי סאו, צפויה המשטרה להישאר עם הרכב ניצבים מצומצם ביותר. רב-ניצב רוני אלשיך, שצפוי להיכנס בקרוב לתפקיד המפכ"ל, ייאלץ להתמודד עם שורה ארוכה של מינויים בקרב צמרת הניצבים, לאחר שיותר מעשרה תפקידים צפויים להישאר לא מאוישים.

מלבד מינויו של ניצב זוהר דביר לסגן המפכ"ל, כפי שנחשף בוואלה! NEWS, מסתמן כי ניצב יורם הלוי ימונה למפקד מחוז ירושלים ויחליף את ניצב משה אדרי – שייתכן שיעבור לתפקיד מפקד מחוז תל אביב, שמילא בעבר ניצב סאו. הצבתו של הלוי בירושלים מסתמנת בעיקר משום שהשר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, רואה בתפקיד הזה את החשיבות הגבוהה ביותר במשטרה. על מנת לקדם תהליכים חשובים בבירה, כמו שמירה על הסטטוס קוו, יש להציב במחוז ניצב מנוסה ביותר.

לקריאה נוספת:
סאו הודיע על פרישה מהמשטרה: "הגעתי לאן שרציתי"
הניצב החשוד הוא רק חוליה אחת: מה יהיה על צמרת המשטרה?
הניצב הפורש מסביר: לא אתן עוד ארבע שנים ואז ימנו מפכ"ל אחר

סגן ראש השב"כ, המפכ"ל המיועד, רוני אלשיך. ניב אהרונסון
ייכנס לארגון עם פיקוד חסר. אלשיך/ניב אהרונסון

ועדיין, תקנים רבים יישארו חסרים: ראש אגף התכנון הלוגיסטי, ניצב דני חן, הודיע לארדן כי בכוונתו לפרוש מהמשטרה בתקופה הקרובה והצפי הוא שהאגף יאוחד עם האגף הטכנולוגי. תפקידו הקודם של ניצב דביר, מפקד מחוז חוף, יאויש ככל הנראה בידי תת-ניצב ג'מאל חכרוש, סגנו, שיועלה לדרגת ניצב. לפי הערכות, ניצב דוד ביתן, ראש האגף הלוגיסטי במשטרה, יתמנה למפקד מחוז הדרום, במקומו של יורם הלוי, ומפקד משמר הגבול, ניצב עמוס יעקב, צפוי להתמנות למפקד מחוז הצפון.

עם החשדות נגד ניצב רוני ריטמן, גם תפקיד מפקד יחידת להב 433 צפוי להישאר ריק בקרוב, כמו גם מפקד מחוז ש"י, לאחר שניצב שלומי מיכאל הודיע על פרישה מהמשטרה. גם ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה, ניצב מני יצחקי, סיפר למקורביו כי בכוונתו לפרוש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ממלא מקום המפכ"ל בנצי סאו בזירת פיגוע הדקירה ברחוב יפו, ירושלים. נובמבר 2015. נועם מושקוביץ
אחת מפרישות רבות. ניצב סאו/נועם מושקוביץ

תפקיד נוסף שצפוי להישאר לא מאויש הוא ראש אגף התנועה, לאחר שניצב ירון בארי נחשד במעורבות בפרשת רונאל פישר. הצפי הוא כי לאחר דין משמעתי יצטרך בארי להחליט אם הוא פורש מרצון או ממשיך בהליך משמעתי שסופו פיטורים.

ארבעה קצינים בדרגת תת-ניצב מועמדים בימים אלה להעלאת דרגה: מפקד מכללת השוטרים החדשה בבית שמש, תנ"צ אלון אסור, סגן מפקד מחוז מרכז, תנ"צ אלון לבבי, מפקד מרחב ירקון, תנ"צ יהודה דהן ומפקד מרחב השרון, תנ"צ קובי שבתאי. הארבעה הרשימו מאוד את מקבלי ההחלטות בשירותם, ולא מן הנמנע כי ימלאו את החללים החסרים הרבים שהותיר דור הניצבים האחרון.

(עדכון ראשון: 23:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully