וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סאו הודיע על פרישה מהמשטרה: "הגעתי לאן שרציתי"

29.11.2015 / 9:17

לאחר שלא מונה לתפקיד השוטר מספר 1, הודיע ממלא מקום המפכ"ל בחצי השנה האחרונה על החלטתו לפרוש אחרי 38 שנות שירות במשטרה. "אני חש סיפוק", אמר לוואלה! NEWS. על פרשות המין: "מציבים נורמות התנהגות שונות". ארדן: "רציתי שיישאר במשטרה"

צילום: אלי מנדלבאום, ליאור דסקל ; עריכה: שניר דבוש

ממלא מקום המפכ"ל, ניצב בנצי סאו, הודיע למפכ"ל הנכנס, רוני אלשיך על כך שהחליט לפרוש אחרי 38 שנות במשטרה. יותר מחצי שנה משמש סאו בתפקיד ממלא מקום המפכ"ל, אחרי עזיבת יוחנן דנינו. בתקופה האחרונה הוא הוביל את המשטרה בהתמודדותה עם גל הטרור הגואה ועם כוננות גבוהה בגזרות רבות. כפי שפורסם במגזין סוף השבוע של וואלה! NEWS, על אף שסאו שקל במשך זמן רב לפרוש מהמשטרה או לכל היותר להישאר בשירות לתקופה קצובה נוספת, הוא מוכן לחפוף את אלשיך – אך לא יישאר כסמפכ"ל.

"אני מסיים את השירות שלי 38 שנה. נהניתי", אמר הבוקר בשיחה עם וואלה! NEWS. "הייתה לי זכות גדולה לפקד על אלפי שוטרים, מפקדים ולוחמים. הגעתי לאן שרציתי ואני חש סיפוק".

על סוגיית ההטרדות המיניות במשטרה אמר: "אני מאמין שאנחנו בתהליך נכון ועושים כל מה שצריך. זו משטרה טובה. האירועים מהתקופה האחרונה גורמים להעלות את המודעות ולשפר את התרבות הארגונית. החברה ישראלית מציבה נורמות התנהגות שונות וזה קורה גם אצלנו".

עוד בנושא:
פגישה מכרעת: המפכ"ל החדש אלשיך ינסה לשכנע את סאו להישאר סגנו
"סאו הוכיח שהוא היה ראוי לתפקיד": הפספוס של מ"מ המפכ"ל

רוני אלשיך וניצב בנצי סאו. ניב אהרונסון, לע"מ, עיבוד תמונה
אלשיך וסאו/עיבוד תמונה, ניב אהרונסון, לע"מ

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, אמר לפני כניסתו לישיבת הממשלה הבוקר: "פניתי וביקשתי מבנצי להישאר במשטרה ולהמשיך להוביל את המהפכה ואת הרפורמות שבכוונתי להוביל בה. לצערי הרב בנצי החליט בסופו של דבר לסיים בסוף השנה את שירותו. אני חושב שבנצי יכול היה לתרום למשטרה אבל אני מכבד את ההחלטה שלו, ורק יכול להודות לו מעומק הלב על תרומה אדירה לביטחונה של מדינת ישראל במשך עשרות שנים".

לדבריו של ארדן, "גם בחודשים האחרונים ראינו את תפקוד המשטרה אל מול גל הטרור בהובלתו של ניצב בנצי סאו והניסיון והכישורים שלו בלטו לא רק בהתמודדות אל מול גל הטרור אלא גם בתרומה שלו בדיוני הממשלה והקבינט עם כל הצעדים החדשים שאנו נוקטים בחודשים האחרונים במזרח ירושלים ובכל רחבי מדינת ישראל, ושוב אני מודה לו בשמי ובשם כל אזרחי מדינת ישראל".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
גלעד ארדן בזירת הפיגוע בירושלים. אוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
השר ארדן/נועם מושקוביץ

בתוך כך, לוואלה! NEWS נודע כי לתפקיד הבכיר של מפקד מחוז ירושלים – עתיד להתמנות מפקד המחוז הדרומי כיום, ניצב יורם הלוי, ששמו עלה כמועמד למפכ"לות. השר ארדן רואה בתפקיד את זה החשוב ביותר במשטרה, בשל אחריותו על שמירה על הסטטוס-קוו בבירה והנמכת הלהבות. מפקד מחוז ירושלים המכהן, ניצב משה אדרי, צפוי לעבור לפקד על מחוז תל אביב.

בנוסף לאדרי, יש שלושה קצינים בכירים במשטרה בדרגת תת-ניצב המועמדים להעלאה בדרגה ואשר יכולים תיאורטית למלא את תפקיד מפקד מחוז תל אביב, כמו גם את מפקד מחוז חוף וראש האגף הלוגיסטי והטכנולוגי - שני תפקידים נוספים שנותרו פנויים. בין המועמדים - מפקד מכללת השוטרים החדשה בבית שמש, תת-ניצב אלון אסור, סגן מפקד מחוז מרכז, תת-ניצב אלון לבבי, מפקד מרחב ירקון, תת-ניצב יהודה דהן ומפקד מרחב השרון, תת-ניצב קובי שבתאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully