וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוחד, התאבדות ועבירות מין: מה עובר על יחידת העילית של המשטרה?

29.11.2015 / 16:00

ניצב ארביב פרש בגלל החשד לקבלת טובות הנאה מפינטו, תנ"צ אפרים ברכה התאבד על רקע הפרסומים לחקירה נגדו, וכעת ניצב רוני ריטמן נחשד בהטרדה מינית של קצינה. יחידה להב 433 עוברת טלטלה אחר טלטלה - והסוף לא נראה באופק. דיווח מאולפן וואלה! NEWS

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן
"יחידת העילית של המשטרה, זו שכולם נושאים עליה עיניים, נפגעה באופן קשה ביותר"

"יחידת העילית של המשטרה, זו שכולם נושאים אליה עיניים, נפגעה באופן קשה ביותר" - במילים אלו תיארו קצינים ומפקדים בעבר ובהווה את שעובר על יחידה להב 433, שעוברת בתקופה האחרונה טלטלה אחר טלטלה – האחרונה שבהן היא החשדות לעבירות מין מצד ראש היחידה הנוכחי, ניצב רוני ריטמן. "אמון הציבור נפגע בגלל הפרשות בתוך היחידה", טוענים רבים.

שרשרת האירועים החמורים שהטילו צל כבד על היחידה החלה עם פרישתו של מפקד להב 433 הקודם, ניצב מנשה ארביב. בפברואר 2014 הוא נאלץ לעזוב את תפקידו לאחר שהרב יאשיהו פינטו העביר חומרים שמהם עלה לכאורה חשד לקבלת טובות הנאה מצדם של ארביב ובני משפחתו מחצרו של הרב, בין השאר בדמות סיוע לבנו צחי במהלך שהותו בארצות הברית.

טלטלה בצמרת המשטרה - עוד כתבות:
השר ארדן על הניצב החשוד: "אם זה נכון - מוכיח כמה דרושה רפורמה"
הניצב החשוד בעבירות מין: "לא הטרדתי, זה סיכול ממוקד"
ניצב-משנה במשטרה נחקר בחשד לשיבוש הליכי חקירה

תת-ניצב רוני ריטמן. המשרד לביטחון הפנים, חטיבת דובר המשטרה
המושיע שהסתבך. ריטמן/חטיבת דובר המשטרה, המשרד לביטחון הפנים

פרשה מביכה נוספת ליחידה התפוצצה ביולי 2014, אז נחשפה ברעש גדול פרשת רונאל פישר. יחד עם הפרקליט הבכיר נעצר רב-פקד ערן מלכה, קצין מהיחידה הכלכלית ביחידה. מלכה, שתחילה הכחיש כל קשר לקבלת שוחד מידיו של פישר בתמורה להעברת מידע רגיש מתוך היחידה, הודה לבסוף בחקירתו במח"ש במעשים שיוחסו לו. במסגרת החקירה עלה כי מלכה הדליף עשרות אירועי חקירה ופשיטות משטרתיות לעו"ד פישר, שמנגד, הזהיר את לקוחותיו על כך, ובתמורה היה מקבל סכומי כסף גדולים, שאת חלקם גם העביר למלכה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
תנ"צ אפרים ברכה בבית משפט העליון, אוקטובר 2014. נועם מושקוביץ
אירוע טראגי. ברכה/נועם מושקוביץ

בשנה שעברה נעצר חוקר בכיר נוסף ביחידה. חוקרי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) חקרה את גלעד גרנביץ, אחד מרכזי המודיעין המוערכים ביחידת המטענים של להב. נגד גרנביץ הוגש בהמשך כתב אישום, שייחס לו העברת מידע מודיעיני דרך צד שלישי ללא אחר מאשר ארגון הפשיעה של אלי מוסלי.

ביולי האחרון התרחש אירוע טראגי שהיכה בהלם את אנשי היחידה. ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433, תת-ניצב אפרים ברכה, שם קץ לחייו. התאבדותו של ברכה, מהקצינים המוערכים במשטרה, אירעה במקביל לפרסומים על אודות חקירה המתנהלת נגדו לכאורה במח"ש.

מלחמות הגנרלים

מי שנזעק להציל את כבודה של היחידה אחרי שורת הטלטלות היה ריטמן. לפני כן שימש בכמה תפקידי מטה אחרי קריירה ארוכה ביחידות חוקרות במשטרה. ואולם, גם הקצין שנחשב "נקי" הצליח להסתבך – וכעת עומד במרכזה של פרשת מין מביכה. ברקע לפרשה ישנה "מלחמת הגנרלים" הסמויה שריטמן מנהל עם תת-ניצב גיא ניר, ראש חטיבת המודיעין במשטרה. כפי שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS, מי שהגיש תלונה למח"ש הוא תנ"צ ניר, שהיה לטענתו עד לאירוע שבו הטריד לפי החשד ריטמן את הקצינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully